Gå til innhold

Bilkjøring, ungen er ikke noe glad i det. Tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. 
Gutten vår er snart 1 år. Han er ikke noe glad i å kjøre bil. Han gråter ofte når vi må kjøre, uansett om noen sitter bak med han eller om vi har hatt han foran. Vi har prøvd forskjellige bilstoler også. Vi håper vel egentlig at det går over etter hvert. Men er det noen som kanskje har opplevd lignende og har noen tips?😊

Anonymkode: 05a17...599

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvilke stoler har dere prøvd da?

Hvilken bil? og hvilken kjørestil har dere?

Anonymkode: 74c33...978

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvilke stoler har dere prøvd da?

Hvilken bil? og hvilken kjørestil har dere?

Vi hadde britax babystol, så prøvde vi britax Max way, nå har vi en cybex, sirona m2 i-size (det er den han har likt desidert best) Vi har også prøvd en BeSafe. Vi har en Skoda octavia scout😊 Jeg er veldig nøye på at det ikke skal være bråbremsing inn i kryss, rundkjøringer eller andre steder siden jeg selv blir veldig fort bilsyk. Og vi prøver så godt vi kan å komme opp i fart på en fin måte samt når vi bremser at det ikke blir så brått 😊

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi hadde britax babystol, så prøvde vi britax Max way, nå har vi en cybex, sirona m2 i-size (det er den han har likt desidert best) Vi har også prøvd en BeSafe. Vi har en Skoda octavia scout😊 Jeg er veldig nøye på at det ikke skal være bråbremsing inn i kryss, rundkjøringer eller andre steder siden jeg selv blir veldig fort bilsyk. Og vi prøver så godt vi kan å komme opp i fart på en fin måte samt når vi bremser at det ikke blir så brått 😊

Liker Cybex Sirona best. ja. Hmm, da er det ikke lett å hjelpe. Mange barn mistrives nemlig i Sirona fordi de ofte sitter lavt og også kan synke litt sammen i den og dermed har lettere for å bli bilsyk.

Og mange trives vanligvis godt i Besafe siden de kommer høyere opp i de stolene.

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Liker Cybex Sirona best. ja. Hmm, da er det ikke lett å hjelpe. Mange barn mistrives nemlig i Sirona fordi de ofte sitter lavt og også kan synke litt sammen i den og dermed har lettere for å bli bilsyk.

Og mange trives vanligvis godt i Besafe siden de kommer høyere opp i de stolene.

Søsteren min har BeSafe, kanskje jeg skal høre med hu om jeg kan få prøve den, og se om han kanskje blir bedre nå 😊 Takk for svar. 

Skrevet

Min hatet bil før. Etter at hun fikk lov å bestemme musikken i bilen ble det forbundet med noe koselig. 

Anonymkode: b54c3...fa8

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Min hatet bil før. Etter at hun fikk lov å bestemme musikken i bilen ble det forbundet med noe koselig. 

Anonymkode: b54c3...fa8

Det er jo en løsning når han begynner å vise hva han vil 🙈 Men enn så lenge er han litt liten til å si hva han vil høre på 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...