Gå til innhold

Blir sprø av grå ettervekst!!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! 

Jeg blir helst sprø av hvor fort hårfargen vaskes ut og de grå hårene kommer frem. Jeg er 41 år og begynner bli grå inn mot hodebunnen. Jeg har striper i håret eller og brunt hår. Jeg farger selv etterveksten med en mørk blond farge for jeg har ikke råd til å gå til frisøren hele tiden. 

Men jeg føler at de grå hårene kommer frem igjen etter 10 dager, liksom!! Selv om jeg bruker permanent hårfarge?

Er det noe som er bedre enn andre ting, hva skal jeg gjøre? 

Anonymkode: 97201...eb5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er jo sånn det er for alle, normalt begynner etterveksten å synes etter 1-2 uker. Håret vokser jo. Du må enten belage deg på å farge ofte, eller akseptere at håret har blitt grått. Har en kamerat et par år eldre enn deg som har helt grått hår. Han farget først, men har sluttet med det nå, og det ser ærlig talt bedre ut.

Anonymkode: da037...1db

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker en fargespray mellom hvert frisørbesøk. Jeg har også valgt en lysere farge enn min naturlige mørke for at det grå skal synes mindre. 

Anonymkode: 2df60...1e6

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma bruker noe som heter Gray Away. Vet ikke så mye om det men det kan se ut som det er en slags spray? Mamma er glad og fornøyd og jeg ser ingen ettervekst eller noe "merkelig" på henne. :)

Anonymkode: 70864...ace

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Samme her, blir strax 40 år og har fått mine første grå hår nå etter jul. Jeg har alltid farget det lysere enn mitt kommunefargede hår. Nå er 1/3 blitt grått sånn over natten. Jevnt over hele hodet. Så jeg vurderer å ikke farge det lysere lenger....

Jeg har gått hver 3-4 uke til frisøren for ettervekst, men nå er jeg liksom i en ny fase som jeg har ventet på og gledet meg litt til. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette skremmer meg virkelig ikke, etter å sett litt på bilder så liker jeg dette mer og mer.

b8aa9e4e1136bd443444e87cf2a8141d.jpg

8d458d044edf03d8b5820e8c9992946a.jpg

6879b101cea24738eae6af19ccb502c5.jpg

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk et tips her av en frisør om å "beise" håret. Dvs ta kun litt av fargekremen på røttene eller der hårrøttene er mest synlige som i verver og mot ansiktet. La fargekremen virke i 10 min før du farger håret som vanlig.  Det friske håret nærmest hodebunnen tar ikke til seg farge like lett som resten og det kan se ut som om man har ettervekst etter noen få dager men i realiteten er det fargen som vaskes fort ut.   Beising metter røttene litt bedre.  Jeg har bare testet det en gang men syns kanskje fargen tok ørlite bedre. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått for å bli helt lys slik at når det vokser ut så vil ikke de hvite hårene (ikke grå i mitt vedkommende) ikke syntes like godt, håper jeg hvertfall 😝🙈 er opprinnelig gylden blond, men måtte gå for litt lysere enn det så nå er jeg rimelig blond. 

Anonymkode: 0870c...d79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er heldig... Mine grå hår begynte i en alder av 24 😅 embrace it! 

Anonymkode: e044c...4b3

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er så dumt er at mitt hår kommer ut i "ett og ett grått hårstrå". Det tar så lang tid å få et jevnt uttrykk. Jeg er midt i der et sted og det er en lang ventetid på å få fint grått hår. Jeg kjenner ei som i løpet av et par år fikk lyst, jevnt og grått hår, men jeg tilhører ikke de heldige. Jeg må gå slik "melert" i noen tiår kan det se ut til. Gleder meg faktisk til den dagen jeg har mere grått enn annen farge i det. :sukk: 

Anonymkode: d2c40...c06

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker noe som heter repigmentering, mye enklere enn å farge, kun en krem som virker i 10 min.

Anonymkode: 7a58e...81b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er et større og større problem ettersom man blir eldre, og på et eller annet tidspunkt må man bestemme seg for å slutte å farge etterveksten. 

Jeg farger, er 50 år, og tenker at jeg nok gjør det i noen år til før jeg begynner prosessen med å la det vokse ut.

"Problemet" med å la det bli grått er at mange ser eldre ut med en gang. Dette er kanskje greit for dem i ekteskap, men for oss som er skilt og single, er det ikke en fordel....

Man mister også litt farge når man blir grå. De bildene lenger oppe i tråden er med unge og pene damer, det ville ikke sett så kult ut på en dame på 50 antagelig.. Hun kunne plutselig sett eldre ut pga alle rynker og hud som siger i tillegg.

Anonymkode: 49c8a...313

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er mørk og farga håret ca hver 6 uke pga grå ettervekst. Til slutt fikk jeg nok og lot det bare vokse ut med grått hår.  Det er en dritt prosess der man i periode nesten gir opp for det ser rart ut. Men frisøren klippa på en spesiell måte sånn at det liksom miksa seg med det farga håret. Men en stund så det ikke bra ut men beit tenne sammen og bestemte meg for og ikke farge håret mer. det tok over 1 år før vi fikk klippa vekk siste rest. Nå er jeg grå men har mørkt i håret også, ser ut som striper. Mange har spurt om jeg har farga og stripa håret. Flere sier og at det grå passer meg bedre og synes fargen er fin. I starten var det merkelig med grått hår men nå synes jeg det er fint. Herlig og slippe og farge håret. Jeg er passert 50 men fått kommentar på at fargen faktisk ikke får meg til og se gammel ut. 

Anonymkode: db58f...8a2

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bruker noe som heter repigmentering, mye enklere enn å farge, kun en krem som virker i 10 min.

Hva er det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
3 hours ago, AnonymBruker said:

Dette er et større og større problem ettersom man blir eldre, og på et eller annet tidspunkt må man bestemme seg for å slutte å farge etterveksten. 

Anonymkode: 49c8a...313

Det må man da slett ikke. Min farmor farget håret frem til hun døde, og da var hun 85 ;) 

Anonymkode: 6fbd6...5a6

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 måneder senere...
På 15.2.2020 den 8.11, AnonymBruker skrev:

Kan du fortelle mer om produktet du bruker i repigmentering, navn, merke, hvor du kjøper dette osv?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg bruker tørrsjampo med mørk farge for å skjule etterveksten mellom fargingene.

Anonymkode: ebdd2...65d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk lyse striper hos frisøren og fortsatte med å stripe og farge etterveksten lysere annen hver gang. Fargingen gjorde jeg selv, begynte med lys brun og fortsatte med mørk blond. Dette tok vel litt over et år, og da var håret blitt mye lysere. Nå under koronaepidemien med hjemmekontor lot jeg etterveksten vokse ut, og har nå fått stripet og tonet håret i en kjølig beige blond farge som nesten går i ett med etterveksten, omtrent slik:

Stoney greige meets mushroom blonde. We just love this subtle Illumina Color hair look from one of our awesome Wella Passionistas, Thomas Frear.

Endret av Roci
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...