Gå til innhold

Svigers som ikke ser på mitt barn som noe annet enn luft, forskjellsbehandling som allerede har startet før nummer 2 kommer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et lite barn fra tidligere forhold og nå er jeg på vri med min samboers første barn. I hans familie har de fleste inkludert oss, men svoger og svigerinne godtar ikke mitt barn fra tidligere. De ser ikke på det barnet som noe spesielt og forskjellsbehandlingen er allerede synlig. De kommer ikke i mitt barn sitt bursdag, men i alle andre barna i familien sine. Jeg er redd det blir mer synlig når det andre barnet kommer. Kommer de kun i bursdagen til det barnet da. 

Jeg kjenner allerede at jeg ønsker å begrense de i livene våre. Slutte å invitere de fordi de er så barnslige på dette området. Jeg har mitt barn stortsett hele tiden, faren er lite inn i bildet. Minst 80% av tiden så er barnet hos meg og de ser ikke på mitt barn som sine familie, men de vil jo se på barn nummer to som sin familie. 

Er jeg teit som allerede vil bryte kontakt med de for dette synet? Det irriterer vettet av min samboer og altså som ser dette barnet som sitt eget. 

Anonymkode: 51ce3...a3b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han bør ta en samtale med dem det gjelder. De skjønner kanskje ikke ståa, og tror at ditt barn har annen familie som blir nærmere.

• Liker 13
Skrevet

Forstår deg meget godt. 

Her hadde far et barn fra før da vi ble sammen. Jeg og samboeren fikk også barn sammen. Familien hans så på eldste som «gullungen». Hørte flere ganger «h*n er spesiell, vi har nærmere kontakt og h*n er førstefødte og øyensten til alle». 
Barnet mitt var som luft. Bokstaveligtalt. Jeg orket ikke lengre å invitere de på selskaper da eldste fikk all oppmerksomhet og minste ble ignorert. 

Jeg sluttet å besøke svigerfamilien. De spurte aldri om å tilbringe tid med yngste. De spurte kun om å tilbringe tid med eldste. 

Si ifra. Bedrer det seg ikke så hadde jeg skjermet barnet mitt ifra de. 

Anonymkode: e591b...844

• Liker 3
Skrevet

ikke be dem til lillesøsken sine bursdager?

Anonymkode: c0636...89b

• Liker 2
Skrevet

Snakk med mannen dun. Han er NØDT til å ta en samtale med familien sin. Det er uholdbart at de skal forskjellsbehandle søsken! Bare pga biologi.. Jeg bare FORSTÅR ikke slike mennesker. Det er små uskyldige barn det er snakk om.. 😢

Jeg har vært sååå heldig med mine svigers. Da jeg ble sammen med mannen min, hadde jeg et barn fra før. De behandlet henne som sin egen fra første dag - hadde sjekket med mannen min i forkant - og lagde middag hun likte og kjøpt inn is hun elsker. Og hver gang de kjøper gave til andre barnebarn, kjøper de også til henne (også utenom bursdager/jul). Inviterer henne på overnatting osv. De behandler henne helt likt som sine søsken (som meg og mannen min har fått i ettertid). Det er sånn det bør være!!

Anonymkode: 2cf30...996

• Liker 15
Skrevet

Er dette så rart da? Jeg tror ikke mine stebesteforeldre så på meg som deres barnebarn, og jeg så ikke på dem som mine besteforeldre. Hadde jo allerede fire andre.

Anonymkode: ffa2d...44d

• Liker 14
Skrevet

Men ditt barn har jo andre besteforeldre og tanter/onkler, hva med dem? Hvorfor er du så sint på svoger og svigerinne, men tar ikke opp saken med barnets biologiske familie?

Anonymkode: a11db...99c

• Liker 8
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er dette så rart da? Jeg tror ikke mine stebesteforeldre så på meg som deres barnebarn, og jeg så ikke på dem som mine besteforeldre. Hadde jo allerede fire andre.

Det spørs nok hvor gammel man er når han får «stebesteforeldre», men er det uansett et poeng at de skal la være og komme i bursdager og forskjellsbehandle? Barnet er jo viktig for deres sønn.. Da bør man legge seg i selen, spør du meg.

Anonymkode: 2cf30...996

• Liker 8
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke situasjonen i dette tilfellet, da barnet har en fraværende far. 

Samboeren til ts har et godt forhold til barnet. Stiller opp som en far. 

Barna mine skal vernes fra dårlige voksenpersoner. Jeg kan ikke lære barna mine at alle skal behandles fint og rettferdig, men samtidig lære barna at andre i familien kan gjøre forskjell. 

• Liker 8
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har et lite barn fra tidligere forhold og nå er jeg på vri med min samboers første barn. I hans familie har de fleste inkludert oss, men svoger og svigerinne godtar ikke mitt barn fra tidligere. De ser ikke på det barnet som noe spesielt og forskjellsbehandlingen er allerede synlig. De kommer ikke i mitt barn sitt bursdag, men i alle andre barna i familien sine. Jeg er redd det blir mer synlig når det andre barnet kommer. Kommer de kun i bursdagen til det barnet da. 

Jeg kjenner allerede at jeg ønsker å begrense de i livene våre. Slutte å invitere de fordi de er så barnslige på dette området. Jeg har mitt barn stortsett hele tiden, faren er lite inn i bildet. Minst 80% av tiden så er barnet hos meg og de ser ikke på mitt barn som sine familie, men de vil jo se på barn nummer to som sin familie. 

Er jeg teit som allerede vil bryte kontakt med de for dette synet? Det irriterer vettet av min samboer og altså som ser dette barnet som sitt eget. 

For min del ville jeg da gitt beskjed om at de fikk ta seg sammen og godta at din samboer er ditt særkullsbarns sin sosiale far og har de problemer med å godta barnet så er de ikke ønsket i deres hjem.

• Liker 2
Skrevet
6 minutter siden, Sokkar said:

Det er ikke situasjonen i dette tilfellet, da barnet har en fraværende far. 

Samboeren til ts har et godt forhold til barnet. Stiller opp som en far. 

Barna mine skal vernes fra dårlige voksenpersoner. Jeg kan ikke lære barna mine at alle skal behandles fint og rettferdig, men samtidig lære barna at andre i familien kan gjøre forskjell. 

Han er da ikke fraværende? Står jo barnet er med faren 20% av tiden, altså 1-2 ganger i uka. 

• Liker 4
Skrevet
54 minutter siden, Tatja skrev:

Han bør ta en samtale med dem det gjelder. De skjønner kanskje ikke ståa, og tror at ditt barn har annen familie som blir nærmere.

De vet at barnet ikke har mer enn min familie. 

Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han er da ikke fraværende? Står jo barnet er med faren 20% av tiden, altså 1-2 ganger i uka. 

Som regel klarer han ikke følge opp dette selv om det står på papiret. 

Svigers ble kjent med barnet mitt før hn lærte seg å gå, rundt 1 års alderen. Så den har faktisk vokst opp med å kalle de før besteforeldre osv. 

• Liker 1
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De vet at barnet ikke har mer enn min familie. 

Da bør de klare å tenke selv. Men noen er jo ikke særlig oppegående, og da bør mannen din ta tak. Dette kan ha mye å si for søskenforholdet også, i årene fremover. Greit å ikke legge til rette for sjalusi.

• Liker 4
Skrevet
4 minutter siden, Tatja skrev:

Da bør de klare å tenke selv. Men noen er jo ikke særlig oppegående, og da bør mannen din ta tak. Dette kan ha mye å si for søskenforholdet også, i årene fremover. Greit å ikke legge til rette for sjalusi.

Under juletreet lå det heldigvis pakker til alle barna. Det sto fra onkel og tante til alle utenom barnet mitt. Hn får ikke lov til å kalle de tante og onkel fordi hn ikke er ekte i deres øyne. 

Skrevet

La det bero og når du har født nummer 2, så inviterer du ikke de til noe som helst. Da vil de reagere og spørre hvorfor. Da kan dere svare at de ikke har vist interesse ved andre feiringer av barn nummer 1.

Forhåpentligvis skjønner de det da og dere kan bestemme da om dere kutter de helt ut. Eller de bestemmer selv om de vil ha kontakt og feire begge barna deres eller ikke.

• Liker 10
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Under juletreet lå det heldigvis pakker til alle barna. Det sto fra onkel og tante til alle utenom barnet mitt. Hn får ikke lov til å kalle de tante og onkel fordi hn ikke er ekte i deres øyne. 

Men er du helt sikker? Syns det er rart at folk kan være på den måten. Har du snakket med dem om dette?

• Liker 3
Skrevet
3 minutter siden, Tatja skrev:

Men er du helt sikker? Syns det er rart at folk kan være på den måten. Har du snakket med dem om dette?

De har selv fortalt at barnet mitt ikke er ekte for de. De blir faktisk irriterte når mitt barn kaller bestefaren der for bestefar. Mens bestefaren selv syns det er koselig og spør ofte etter barnet. 

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

De har selv fortalt at barnet mitt ikke er ekte for de. De blir faktisk irriterte når mitt barn kaller bestefaren der for bestefar. Mens bestefaren selv syns det er koselig og spør ofte etter barnet. 

Da. Hadde. Jeg. Kutta. De. Ut. !!! 

• Liker 7
Skrevet
19 minutter siden, Tatja skrev:

Da. Hadde. Jeg. Kutta. De. Ut. !!! 

Ja, for jeg ble sint nok nå til at jeg følte for å si at de ikke er velkomne hos oss med slike holdninger. De skal få føle hva de vil, men ikke rundt oss for sånt merker barn. 

Trodde først at de bare ikke likte mitt barn for da hn var 1 år og urolig med matbordet så himlet de med øynene. Nå viser det seg at de har ekstreme holdninger til ekte/uekte barn. Fruen i huset er vel verre enn mannen der, men han tør ikke å si i mot henne. 

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...