Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei :) Er det noen som har vært sommervikar for eksempel hos Thomas Cook? Jeg lurer på hvordan arbeidstidens er. Hvor mange dager må man regne med å være borte?

Anonymkode: 77638...74c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tviler på at det er så lett å få seg en sommerjobb som flyvertinne.. Da det er ganske hard konkurranse om å få disse plassene. 
Dessuten er det å jobbe som flyvert/vertinne en helt jævlig jobb. Utrolig dårlig betalt, omringet av skrikende babyer, sure folk og forsinkelser. Ganske lett å bli hjernevasket, da utrolig mange i kabinbesetningen legger ut glamorøse bilder av New-York, Spania osv.. Tro meg, slik er det IKKE! Du må være forberedt på utrolig lange dager, typisk 05:00 til 16:00. I 95 % av tilfellene får ingen i mannskapet oppleve destinasjonene, med mindre du er betjent i et langdistanse-fly (B777.B747. B787). Som pilot vil jeg bare si at jeg har fantastiske kollega i kabinen, men flere av flyvertinnene personlig sagt til meg at de aldri skulle ha blitt det. 
Men å være flyvertinne i et par måneder/år er vel ikke så ille, i motsetning til de som har denne jobben fulltid. SAS pilot her.

Anonymkode: b4335...b2a

• Liker 4
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tviler på at det er så lett å få seg en sommerjobb som flyvertinne.. Da det er ganske hard konkurranse om å få disse plassene. 
Dessuten er det å jobbe som flyvert/vertinne en helt jævlig jobb. Utrolig dårlig betalt, omringet av skrikende babyer, sure folk og forsinkelser. Ganske lett å bli hjernevasket, da utrolig mange i kabinbesetningen legger ut glamorøse bilder av New-York, Spania osv.. Tro meg, slik er det IKKE! Du må være forberedt på utrolig lange dager, typisk 05:00 til 16:00. I 95 % av tilfellene får ingen i mannskapet oppleve destinasjonene, med mindre du er betjent i et langdistanse-fly (B777.B747. B787). Som pilot vil jeg bare si at jeg har fantastiske kollega i kabinen, men flere av flyvertinnene personlig sagt til meg at de aldri skulle ha blitt det. 
Men å være flyvertinne i et par måneder/år er vel ikke så ille, i motsetning til de som har denne jobben fulltid. SAS pilot her.

Sunclass Airlines har søkt etter sommervikarer altså, men jeg aner ikke hvordan det er å jobbe der 🤔 jeg er litt nyskjerrig på hvordan de legger opp turnusene.

Skrevet

Trekke dette sitatet tilbake "Dessuten er det å jobbe som flyvert/vertinne en helt jævlig jobb". Ingen jobber er dårlige, så lenge man elsker å holde på med det. Å ha en lidenskap for jobben er det viktigste! Lykke til 

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Sunclass Airlines har søkt etter sommervikarer altså, men jeg aner ikke hvordan det er å jobbe der 🤔 jeg er litt nyskjerrig på hvordan de legger opp turnusene.

Har ingen erfaring med kollegaer fra Thomas Cook/Sunclass airlines. Men, da vil du hovedsakelig fly charter-turer. Typisk fra København til Las Palmas. Det kan være tungt mentalt, men du fikser det om du vil! ;) 
Du må nesten høre med de, bare til å ringe/kontakte de. Det med turnusene står vel i applikasjonene til selskapet? 

• Liker 1
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har ingen erfaring med kollegaer fra Thomas Cook/Sunclass airlines. Men, da vil du hovedsakelig fly charter-turer. Typisk fra København til Las Palmas. Det kan være tungt mentalt, men du fikser det om du vil! ;) 
Du må nesten høre med de, bare til å ringe/kontakte de. Det med turnusene står vel i applikasjonene til selskapet? 

Ja, det er vel kun charter.

Jeg er i en posisjon, som gjør at jeg er litt usikker på hva jeg vil videre. Ble rammet av en nedbemanning på arbeidsplassen min føre jul, og jobber nå i butikk. Derfor så tenkte jeg at kunne arbeidet som flyvertinne i sommer for å gjort noe helt annet :) Jeg kunne ikke tenke meg å jobbet som det på fulltid hele året, men en sommer hadde nok vært gøy. 

Skrevet

Charter må vel være det verste... Masse unger som hyler, bæsjer og søler, og masse folk som drikker seg dritings. Pluss flytider midt på natta. Grøss!

Anonymkode: 0eca7...bce

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Charter må vel være det verste... Masse unger som hyler, bæsjer og søler, og masse folk som drikker seg dritings. Pluss flytider midt på natta. Grøss!

Anonymkode: 0eca7...bce

Ja, det er neppe mye glamour :)

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har jobbet som flyvertinne i fjorten år. Tungt med lange dager, men har til gjengjeld mye fri. Svært godt betalt. Ts, prøv deg i sommer, og trives du søker du på fast stilling 👍😊

Anonymkode: f251d...48e

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Har jobbet som flyvertinne i fjorten år. Tungt med lange dager, men har til gjengjeld mye fri. Svært godt betalt. Ts, prøv deg i sommer, og trives du søker du på fast stilling 👍😊

Hvordan skiftordning er du jobber?

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan skiftordning er du jobber?

Fem dager på, fire dager fri. Men jobber i Norwegian, har mange kolleger som har kommet fra både SAS og Thomas Cook. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...