Gå til innhold

Klarer dere å løse disse logiske oppgavene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg forstår seriøst ingenting av dem. Hvordan skal jeg tenke?8208480C-5694-49C8-80AA-8A10EA2B9CB0.jpeg.1ba9179e0311c9c606be54ab594b177d.jpeg

40F72CD6-6909-4B12-BA8F-73AAFB977A73.jpeg

Anonymkode: 202db...ff5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Første er runding og andre er +

Du må se etter mønster.

Anonymkode: 1cc0c...e69

• Liker 2
Skrevet

Du skal tenke at alle de fire feltene skal inneholde de tegnene som er oppgitt nederst i bildene.  I øverste bildet skal det være en sirkel i den ruten som det er spørsmålstegn i, I den neste oppgaven skal det være en sirkel i hjørnet.  Kan du da se hvilket tegn du mangler på linjen?  Det er korset.

Skrevet

Første: runding

Andre: kryss

Anonymkode: 0f0c4...282

Skrevet
1 minutt siden, Pillarguri skrev:

Du skal tenke at alle de fire feltene skal inneholde de tegnene som er oppgitt nederst i bildene.  I øverste bildet skal det være en sirkel i den ruten som det er spørsmålstegn i, I den neste oppgaven skal det være en sirkel i hjørnet.  Kan du da se hvilket tegn du mangler på linjen?  Det er korset.

Aaaahhhh.... Så hver linje skal inneholde alle fire tegnene? Men det skal ikke være to like tegn pr linje?? 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Aaaahhhh.... Så hver linje skal inneholde alle fire tegnene? Men det skal ikke være to like tegn pr linje?? 

Jepp, da har du skjønt det 😊 Ikke to like tegn på hver linje verken vannrett eller lodrett

Skrevet
Akkurat nå, Pillarguri skrev:

Jepp, da har du skjønt det 😊 Ikke to like tegn på hver linje verken vannrett eller lodrett

Åååååhhh, herlig! Tusen takk! Da skjønte jeg det endelig. ☺️
Tusen takk for svar alle sammen! 

TS

• Liker 1
Skrevet

Du skal tenke logisk 😊

Anonymkode: 54d5c...b86

Skrevet

Siden dere er så smarte, kan jeg spørre dere om en ting til? Hva med dette bildet? Jeg vet at de som har grønn prikk har samme mønster i seg og at de med grå prikk har samme mønster. 

Jeg forstår at av de fire figurene under streken er det de to til høyre som hører til den grå gruppen fordi de har 3-tallene til felles. 

Men jeg klarer ikke å se noe mønster i de med grønn prikk. Gjør dere? 

1D22E5F7-5726-480D-A39B-14DA08E2B406.jpeg

Skrevet

Oj, ble litt dårlig bilde, prøver på nytt. 

F16610E8-209A-4D3A-A48E-349927959459.jpeg

Skrevet

Da er vel de resterende til venstre grønne siden de ikke har noe mønster...

Anonymkode: 2b20a...a58

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kvinneguiden-forumet er vel ikke akkurat stedet for "logikk" for å si det sånn...           

:hoho:              

Anonymkode: 1ea15...57e

Nå holder det! Det er da helt sikkert mange av mensakaliber her!

Anonymkode: 13a6d...970

• Liker 1
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kvinneguiden-forumet er vel ikke akkurat stedet for "logikk" for å si det sånn...           

:hoho:              

Anonymkode: 1ea15...57e

Vi greide nå fint de to første oppgavene. De var ganske lette. Jeg er ikke sikker på den siste oppgaven. Har aldri sett en lignende oppgave før. 

Anonymkode: 64d9d...82a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...