AnonymBruker Skrevet 12. februar 2020 #1 Skrevet 12. februar 2020 Hvilken signaturfarge har du valgt til ditt barn? Det blir jo lett slik at alle jentene har overvekt av rosa klær og gutta har blå. Blir det lettere for de ansatte om jeg velger f.eks oransje eller brune plagg? Anonymkode: 898ce...785 1
Irja Skrevet 12. februar 2020 #2 Skrevet 12. februar 2020 Hvorfor skal du velge en signaturfarge til barnet ditt? 35
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2020 #3 Skrevet 13. februar 2020 1 hour ago, AnonymBruker said: Hvilken signaturfarge har du valgt til ditt barn? Det blir jo lett slik at alle jentene har overvekt av rosa klær og gutta har blå. Blir det lettere for de ansatte om jeg velger f.eks oransje eller brune plagg? Anonymkode: 898ce...785 Klærne merkes. Det får holde. signaturfarge faktisk 😂 Anonymkode: 4e1a0...e7a 31
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2020 #4 Skrevet 13. februar 2020 Det var de ansatte i bhg som sa de hadde god erfaring med at alle barna hadde hver sin farge 😊 Anonymkode: 898ce...785
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2020 #5 Skrevet 13. februar 2020 4 minutter siden, AnonymBruker said: Det var de ansatte i bhg som sa de hadde god erfaring med at alle barna hadde hver sin farge 😊 Anonymkode: 898ce...785 Herregud. Anonymkode: a3d9a...cab 25
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2020 #6 Skrevet 13. februar 2020 Om et barn liker å kle deg i masse farger skal det ikke tvinges til å kle seg i bare en. Anonymkode: 1275a...77f 14
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2020 #7 Skrevet 13. februar 2020 Synes det er unødvendig av barnehagen å pålegge foreldre kjøpepress på farge. De vokser raskt i den alderen og klærne må byttes ofte og være praktiske. Skal man da også ha en bestemt farge som tema så blir det jo en heltidsjobb å finne klær. Her merker vi med navn og nummer, det får være bra nok. Anonymkode: 32667...660 12
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2020 #8 Skrevet 13. februar 2020 For noe tull. Hilsen barnehage ansatt. Anonymkode: 3ef92...a45 27
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2020 #9 Skrevet 13. februar 2020 Med 15 unger på avd skal det fodt la seg gjøre å ha en farge til hver og i tillegg finne klær i bare denne fargen til hver unge. Aldri hørt nord å teit. Min unge går i klær jeg synes var fine i forskjellige farger. Hun har overvekt av gult og rosa, men de fleste andre farger er også representert. Anonymkode: 787b1...645 4
Millimani Skrevet 13. februar 2020 #10 Skrevet 13. februar 2020 Signaturfarge? Har aldri hørt om det før. Merk klærne med navn og telefonnummer til en eller begge foreldrene, det får være nok. Om du f.eks. merker regntøyet med blå tusj, luer og votter med grønn tusj, samt vintertøy med rød tusj, så er det ingen som kan nekte deg det. Om du kjøper blå kjeledress til jenta di, eller hun arver en av storebror, så er det heller ingen som kan nekte deg det. Er det 18 barn på avdelingen, og alle skal ha ulik farge, så blir det 18 farger. Uansett er det unødvendig. Alle har sine egne plasser med kurver å legge tøy i, og knagger å henge tøy på. Med navn og telefonnumer på klærne, navn på kurv og knagg så kan de ikke kreve mer. Skal barna gå i nøyaktig samme farge konstant så blir det veldig kjedelig, da blir det fort til at det blir tilfelle hjemme også. I tillegg vokser barna stadig, og klærne må byttes ut jevnlig. Det der går jo ikke an 2
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2020 #11 Skrevet 13. februar 2020 signaturfarge? Hvilken del av landet bor dere i? Må være en BHG med foreldre som kan designe klær til ungene sine. Hvor har du tenkt å finne mange klær i brunt? Det finnes, men blir ikke laget mest brune klær til barn. Heldige signaturunge som har blå eller rosa da... blir vel fattigfargene det da kanskje? Siden de klærne kan kjøpes over alt. Kanskje ikke verden står til påske allikevel😅 Anonymkode: b6b17...358 4
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2020 #13 Skrevet 13. februar 2020 Jeg kjøper stort sett gult 💛 Men h*n bruker også arvet tøy i andre farger Anonymkode: e4ce5...f83
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2020 #14 Skrevet 13. februar 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det var de ansatte i bhg som sa de hadde god erfaring med at alle barna hadde hver sin farge 😊 Anonymkode: 898ce...785 😂😂😂 Jeg skjønner at barnehageverdenen har forandret seg mye siden jeg jobbet som førskolelærer og styrer. Anonymkode: 7fdc1...9c8 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2020 #15 Skrevet 13. februar 2020 Fra er miljøperspektiv er det i hvert fall helt tullete om man skal måtte ha alt i en farge. Da blir det brått vanskelig å arve og gi videre. Dessuten høres det da gørrkjedelig ut om «Ola bare får ha grønne klær» og «Lilly må ha alt i gult». For all del, hvis foreldrene eller barna ønsker det - så er det jo helt greit det. Men fordi barnehagen synes det er praktisk? Nei, det blir for dumt. Navnelapp har fungert supert siden barnehagen ble oppfunnet. Anonymkode: d0b2c...5f5
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2020 #16 Skrevet 13. februar 2020 Så komisk! Tror noen har kødda med deg, ts... Det finnes jo ikke nok farger til alle barn i bhg. Mange nyanser går over i hverandre. Dessuten, hvem vil ha bare brune eller bare rosa klær? Jeg kunne gått med på bare grønne eller lilla klær. Men ville jeg fått pes om ungen da en dag kom i sjøgrønn eller blålilla, f.eks? Her har vi valgt å sende ungen i gode, men billige bruktklær i bhg. Om noe blir borte er det ikke så nøye. Hittil mista 3 uviktige plagg. Alt er selvsagt merka så det kan hende det kommer til rette igjen. Anonymkode: b634a...6a6
Giin Skrevet 13. februar 2020 #17 Skrevet 13. februar 2020 De eneste jeg kjenner som bruker signaturfarge er de som har eneggede tvillinger. Dette for at voksne og barn skal klare å skille de. 2
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2020 #18 Skrevet 13. februar 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Det var de ansatte i bhg som sa de hadde god erfaring med at alle barna hadde hver sin farge 😊 Anonymkode: 898ce...785 Men da må dere jo "velge" en farge som ikke allerede er opptatt, så da er det bhg dere må spørre. Jeg har aldri hørt om dette, men da sønnen min gikk i bhg sørget jeg for å velge klær i klare, sterke farger, gjerne grønt, gult, rødt, oransje og lilla - og det var lurt fordi det alltid var lett å finne igjen sønnen min. De andre barna var kledd i rosa eller blått. De ansatte i bhg satt også pris på det, men effekten hadde jo forsvunnet om de andre foreldrene har gjort det samme som meg. Anonymkode: b237e...a12 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2020 #20 Skrevet 13. februar 2020 10 minutter siden, addict said: SIGNATURFARGE 😂 Ditt barn får bare bruke brunt. Rosa er opptatt. Hilsen Barnehagen😅 Anonymkode: 4e1a0...e7a 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå