Chrissse Skrevet 12. februar 2020 #1 Skrevet 12. februar 2020 Flyttet inn i nytt kollektiv for rundt 1 måned siden. Her bor te fra før av to jenter som har bodd med hverandre i et halvt år. Problemet er at jeg føler meg ufattelig utenfor og rett å slett ensom rundt dem. De sitter ofte og snakker sammen på kvelden, når jeg prøver å gjøre det samme er de mer opptatt av tv-en enn å snakke med meg. De har også ofte mye besøk og når jeg kommer hjem fra forelesing er det ofte fult av mennesker her. Noe som resultert i at det ikke er plass i stuen, det er heller ikke lett når de bare har en venn over. Har ikke lyst til å trenge meg på å sette meg i sofaen nær deres venner er tilstede. Synes bare det er ekstremt slitsom å bo med dem, og noe må skje. Dette går ut over meg psykisk ettersom jeg er en sosial men sjenert person samtidig. Jeg har også kuttet kraftig ut spising når de har besøk, ettersom jeg er flau over å spise på rommet, men ser ingen annen løsning. 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2020 #2 Skrevet 12. februar 2020 Spis på rommet, de er hensynsløse overfor deg, så da trenger sannelig ikke du ta hensyn til dem. Anonymkode: 65a96...dea 7
Chrissse Skrevet 12. februar 2020 Forfatter #3 Skrevet 12. februar 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Spis på rommet, de er hensynsløse overfor deg, så da trenger sannelig ikke du ta hensyn til dem. Anonymkode: 65a96...dea Er ikke alltid gøy å sitte på rommet heller, vil kunne føle meg hjemme der jeg bor. Og akkurat nå føler jeg ikke det 2
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2020 #4 Skrevet 13. februar 2020 Kjip situasjon, og ganske ubetenksomt gjort av de to andre. Men jeg tror du bare må begynne å ta din plass i det som nå er hjemmet ditt. Det blir ikke bedre om du skygger unna. Spis i fellesrom, prøv å komme inn i samtaler osv. Har de venner på besøk går du inn og hilser på og sier "jeg har nettopp flytta inn," for å markere deg litt. Det kan høres ut som de to andre ikke tenker over at de stenger deg ute, fordi de har fått så god kontakt. Fortsetter det på samme måten bør du vurdere om det er andre du heller kan flytte sammen med. Det er forferdelig leit å ikke føle seg vel i sitt eget hjem. Anonymkode: 0873a...cbb 2
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2020 #5 Skrevet 13. februar 2020 Men kjære deg, du bor jo ikke i kollektiv for å få venner. Du bor der for å spare penger. Jeg hadde gitt totalt faen i om de jeg bodde med ville være sosiale med meg eller ikke. Hvorfor bryr du deg? Anonymkode: bb2f0...119 3
DrueSmoothie Skrevet 20. februar 2020 #7 Skrevet 20. februar 2020 (endret) Jeg tenker også at det å dra seg unna, spise på rommet sitt etc egentlig bare gjør deg selv mer utenfor. For sett deg selv i dems situasjon... Dersom en i ditt kollektiv hadde gjort det samme, så hadde du mest sannsynlig oppfattet det som at vedkommende ønsket å være for seg selv, og da skjer nettopp det du beskriver nå. Så det er jeg enig med deg i at ikke er noen god løsning. Men, hva har du gjort for å vise at du vil bli en del av "dem"? Du sier du har forsøkt å få i gang samtaler etc, kjempefint, og ekstra kjedelig når man føler man blir til overs når man faktisk gjør ett forsøk. Men hva med f eks å ta initiativet til å lage middag sammen alle sammen? "Hei jenter, skal vi spise middag sammen i dag alle sammen? Jeg synes det er så kjedelig å spise alene...." Evt om en av de andre er borte, så kan du spise med den som er igjen, da er det kanskje ennå lettere å bli kjent? Evt andre ting det er naturlig å gjøre sammen? Endret 20. februar 2020 av DrueSmoothie 6
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2020 #8 Skrevet 20. februar 2020 Det har bare vært en måned. Bare smil vær hyggelig og sosial ellers kommer de til å tenke at du ikke er interessert i å bli kjent med dem og så står dere fast. Foreslå pizzakveld eller noe sånt. Anonymkode: 3d52b...d05
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2020 #9 Skrevet 23. februar 2020 På 20.2.2020 den 13.13, AnonymBruker skrev: Flytt!! Anonymkode: 462fc...368 Jeg hadde nok også vurdert å flytte, desverre. Anonymkode: efa90...259
Chrissse Skrevet 24. februar 2020 Forfatter #10 Skrevet 24. februar 2020 Det jeg sliter mest med er hvor ufattelig ofte hun ene har besøk. Ikke spør hun og de okkuperer stuen i flere timer. De jeg bor med vasker også ufattelig ofte klær og klesstativet er sjeldent ledig. 1
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2020 #11 Skrevet 25. februar 2020 6 timer siden, Chrissse skrev: Det jeg sliter mest med er hvor ufattelig ofte hun ene har besøk. Ikke spør hun og de okkuperer stuen i flere timer. De jeg bor med vasker også ufattelig ofte klær og klesstativet er sjeldent ledig. Kjøp eget klesstativ Anonymkode: f0d7e...b52
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2020 #12 Skrevet 25. februar 2020 se løsninger, ikke bare problemer. synes du har kjørt deg litt fast her. uansett så kan du se etter andre steder å bo. de okkuperer jo ikke stuen, den er jo et fellesområdet alle kan sitte i. Anonymkode: 044d7...94f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå