AnonymBruker Skrevet 12. februar 2020 #1 Skrevet 12. februar 2020 Jeg skjønner ikke når baby er overstimulert... hvordan vet man det? Anonymkode: 09b12...d0c
Kala Skrevet 12. februar 2020 #2 Skrevet 12. februar 2020 For det første kan du legge merke til at babyen vender seg bort fra stimulien den utsettes for. I tillegg blir gjerne huden marmorert, og øynene blir litt stirrende og matte synes jeg å huske.
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2020 #3 Skrevet 12. februar 2020 Mini viker med blikket når han har fått nok. Så når vi ikke lenger har blikkontakt så lar jeg ham enten få ligge litt for seg selv, eller ta en dubb i vogna. Han er 15 uker nå. Anonymkode: 0aaec...f15
boblevann Skrevet 12. februar 2020 #4 Skrevet 12. februar 2020 Min blir supergira og spreller vilt med armer og bein, men smiler ikke og gir ikke blikkontakt lenger. Han vender seg bort eller borrer ansiktet inn i brystet, evt «gjemmer» seg i armkroken hvis han er på fanget. Drøyer vi det lenger (når han er på gulvet/hos andre og jeg/far ikke følger godt nok med) så blir han «kavete» - motorisk urolig og lager klagelyder. Drøyes det enda lenger begynner sutringen (ikke skriking, men «klagegråt»). Har det gått så langt er det bare puppen som kan roe, men merker vi det før så roer han seg fint ved mamma/pappakos og skjerming fra inntrykk (selv om han ser ut som han vil følge med og få flere inntrykk - må ta han vekk likevel). Han er 3 mnd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå