AnonymBruker Skrevet 12. februar 2020 #1 Skrevet 12. februar 2020 Mitt barn på 6 år ble utsatt for uprovosert vold på skolen i dag av en eldre gutt, ble slått mange ganger i hodet og den gutten hoppet og trampet barnet gjentatte ganger på ryggen før voksne kom til! Barnet mitt har smerter i hode/ansikt/rygg nå.. Hvilken oppfølging skal man kunne forvente av skolen her, utover at de bare tar en prat med barna om det, som jeg ble fortalt ved henting at de hadde gjort?! Ble heller ikke oppringt om denne hendelse når det skjedde, men mitt barn fortalte selv om det når jeg kom for å hente, ingen voksne tok kontakt med meg og fortalte det.. Anonymkode: 8bf8a...7ec
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2020 #2 Skrevet 12. februar 2020 Det første først: Ta barnet til lege i morgen og få journalført smerter og årsak. Deretter, ta kontakt med skolen og krev at det blir skrevet skademelding. Dersom barnet ditt i voksen alder får problemer med rygg/nakke, vil det kunne spores til denne hendelsen. Deretter krever du at det blir iverksatt tiltak som hindrer at ungene blir utsatt for vold. Du vil ikke nødvendigvis få innsyn i hvilke tiltak som blir iverksatt, da du ikke har rett på innsyn i hva som foregår rundt andre elever. Dersom skolen ikke kan gi deg tilfredsstillende forsikring om at de gjør sitt ytterste, går du til skolesjefen i kommunen. For slikt skal ikke skje. Anonymkode: c86fe...562 49
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2020 #3 Skrevet 12. februar 2020 3 minutter siden, AnonymBruker said: Det første først: Ta barnet til lege i morgen og få journalført smerter og årsak. Deretter, ta kontakt med skolen og krev at det blir skrevet skademelding. Dersom barnet ditt i voksen alder får problemer med rygg/nakke, vil det kunne spores til denne hendelsen. Deretter krever du at det blir iverksatt tiltak som hindrer at ungene blir utsatt for vold. Du vil ikke nødvendigvis få innsyn i hvilke tiltak som blir iverksatt, da du ikke har rett på innsyn i hva som foregår rundt andre elever. Dersom skolen ikke kan gi deg tilfredsstillende forsikring om at de gjør sitt ytterste, går du til skolesjefen i kommunen. For slikt skal ikke skje. Anonymkode: c86fe...562 Skademelding har jeg ikke tenkt på, så takk for svar her!! Ts Anonymkode: 8bf8a...7ec 2
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2020 #4 Skrevet 12. februar 2020 Denne tråden følger jeg! Mitt 6 år gamle barn blir utsatt for vold daglig, uten at noe mer en pjattetiltak blir satt i gang. Anonymkode: a93e2...1f4 3
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2020 #5 Skrevet 12. februar 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skademelding har jeg ikke tenkt på, så takk for svar her!! Ts Anonymkode: 8bf8a...7ec Bare hyggelig, ikke lett å huske alt når man står oppi noe sånt. Kjenner jeg blir forbanna på barnet ditt sine vegne her. Anonymkode: c86fe...562 6
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2020 #6 Skrevet 12. februar 2020 Ville definitiv tatt det opp med skoleledelsen, og evt politianmeldt dersom ingen ting blir gjort. Dette barnet vil mest sannsynlig bare bli mer og mer voldelig, om det ikke får konsekvenser. Så greit å koble inn politi og barnevern for rettledning allerede nå! Anonymkode: df4dd...52a 12
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2020 #7 Skrevet 12. februar 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Denne tråden følger jeg! Mitt 6 år gamle barn blir utsatt for vold daglig, uten at noe mer en pjattetiltak blir satt i gang. Anonymkode: a93e2...1f4 Har du fått tiltaksplan etter 'mobbeparagrafen'? (Var det 9a, tro?) Dersom ikke, krev det. Dersom det ikke fører frem, kontakt fylkesmannen for råd. Ungene skal ikke måtte leve med vold! Anonymkode: c86fe...562 11
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2020 #8 Skrevet 12. februar 2020 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Denne tråden følger jeg! Mitt 6 år gamle barn blir utsatt for vold daglig, uten at noe mer en pjattetiltak blir satt i gang. Anonymkode: a93e2...1f4 Har du informert skolen om dette, da? (Om det er i skoletiden det skjer) Anonymkode: 3db09...0ff
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2020 #9 Skrevet 12. februar 2020 16 minutter siden, AnonymBruker said: Har du fått tiltaksplan etter 'mobbeparagrafen'? (Var det 9a, tro?) Dersom ikke, krev det. Dersom det ikke fører frem, kontakt fylkesmannen for råd. Ungene skal ikke måtte leve med vold! Anonymkode: c86fe...562 Nei har ikke vært borti den paragrafen, skal sjekke det ut!! Takk!! Ts Anonymkode: 8bf8a...7ec
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2020 #10 Skrevet 12. februar 2020 Når jeg prøver å finne skademelding for vold mot barn i skolen finner jeg ingenting, derimot er det flust av muligheter for skademelding om vold mot barn i nære relasjoner?!? Anonymkode: 8bf8a...7ec
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2020 #11 Skrevet 12. februar 2020 Jeg hadde sjekket om jeg kunne anmeldt skolen. Anonymkode: 7e194...3b7
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2020 #12 Skrevet 12. februar 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde sjekket om jeg kunne anmeldt skolen. Anonymkode: 7e194...3b7 Jeg hadde sjekket ut om jeg fikk visum til USA var jeg deg. Den innstillingen din høres veldig amerikansk ut, og veldig lite konstruktiv. Anonymkode: fe3ed...745 10
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2020 #13 Skrevet 12. februar 2020 45 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når jeg prøver å finne skademelding for vold mot barn i skolen finner jeg ingenting, derimot er det flust av muligheter for skademelding om vold mot barn i nære relasjoner?!? Anonymkode: 8bf8a...7ec Skolen har skjemaet, og skolen skal fylle dette ut. Det skulle vært gjort umiddelbart etter hendelsen. Anonymkode: c86fe...562 11
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2020 #14 Skrevet 12. februar 2020 Aller først, hvordan har gutten det nå, rent fysisk? Du sier han har smerter i hode, rygg, ansikt. Har han vært uvanlig trøtt?, har han vært kvalm? Kan han ha mistet bevisstheten mens dette pågikk eller etterpå? Jeg synes det høres ut som han burde hatt et legetilsyn i etterkant av episoden. Hvis du ikke allerede har vært i konntakt med helsepersonell ville jeg ringt legevakta nå, å forklart situasjonen og spurt om de synes det er greit å vente til i morgen, eller om dere bør få tatt en sjekk med en gang. Hvis de sier det går bra å vente villejeg likevel dratt til enten fastlege eller legevakt i morgen, både for sjekk og for å dokumentere skadene. Er han redd for å dra på skolen i morgen? Hvis han ikke har lyst til å være alene på skolen i morgen hadde jeg tatt meg en fridag og blitt med ham. Dersom han synes det er greit å dra alene hade jeg likevel sørget for å ikke være langt unna, og tilgjengelig på telefon hele tiden. Jeg hadde også sørget for å ftt en rask prat med lører om morgenen før jeg gikk fra gutten, hvr jeg hadde informert om hva som hadde skjedd, sagt at jeg ikke var langt unna, at de måtte passe godt på i dag og at jeg skulle ringes umiddelbart dersom noe skjedde, eller dersom gutten følte behov for å snakke med meg. Så hadde jeg krevd et møte med skolen. Jeg hadde vlllet ha en redegjørelse for hvordan de oppfattet situasjonen, og en forklaring på hvorfor de har valgt å ikke ta kontakt. Dersom skolen har fått med seg hele episoden hadde jeg forventet at de la seg flate i forhold til mangelen på informasjon, og at de gikk gjennom rutinene sine. Den eneste logiske grunnen jeg klarer å se til at skolen ikke har tatt kontakt må være at de ikke har fått med seg alt som skjedde. Dersom ingen voksne så da dette begynte, og den større guten sluttet da han så voksen komme til, kan det hende at de voksne ikke har forstått alvorlighetsgraden. Hvis det er en sånn forklaring hadde jeg også ment skolen burde gå gjennom rutinene sine, da i forhold til hvordan de snakker med barna etter en hendelse. Når et barn blir utsatt for vold som gjør at det i ettertid har smerter i hodet, ansikt og rygg så skal det fanges opp. Uansett, jeg hadde villet ha et møte med skolen, der jeg fikk klarhet i hvordan de så på saken, hva de tenkte å gjøre for å forhindre at noe lignende skjedde igjen, og hvordan de ville sørge for at jeg fikk beskjed dersom det likevel skulle skje noe mer. Jeg hadde krevd at skolen skrev både en skademelding om volden, og en avviksmelding på mangelen på beskjed. (Avviksmeldingen har ingen praktisk betydning for meg, men kan være viktig for skolen sin del, i deres arbeid med interne rutiner.) Anonymkode: f4d62...51e 18
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2020 #15 Skrevet 12. februar 2020 1 hour ago, AnonymBruker said: Denne tråden følger jeg! Mitt 6 år gamle barn blir utsatt for vold daglig, uten at noe mer en pjattetiltak blir satt i gang. Anonymkode: a93e2...1f4 Tiltak skal skrives i vedtak, om du ikke er fornøyd med skolen, skal fylkesmannen skrive det. De har endret saksgangen i dette, tar forbehold om feil. Du må ha skriftelige planer. De bør børe faglig begrunnet. Evalueringer må de ha, og vurdering av om saken er ferdig, om ikke må de sette inn bedre tiltak. Anonymkode: 71d17...84a 3
Chiyo Skrevet 13. februar 2020 #16 Skrevet 13. februar 2020 Jeg hadde blitt veldig sint hvis skolen ikke gjorde noe med dette. Jeg hadde også krevd et møte med foreldrene til den andre gutten. 10
Sunnys Skrevet 15. februar 2020 #17 Skrevet 15. februar 2020 Vel, skademelding skal ikke skrives hvis ikke barnet har fått en skade som kan gi utslag senere i livet. ta kontakt med rektor og fortell hva som har skjedd. Barnet som slo har nok garantert fått en reaksjon fra skolen. Men du som mor er ikke involvert i dette, det skal du heller ikke. 2
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2020 #18 Skrevet 15. februar 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg ser overhodet ikke noe "galt" i at foreldrene ønsker å anmelde skolen til politiet! Barna burde selvfølgelig få slippe å bli uttsatt for VOLD på skolen... Anonymkode: c274d...ece Man tar da dette med skolen først. La politiet bruke ressursene sine på viktigere ting. Anonymkode: fe3ed...745 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2020 #19 Skrevet 15. februar 2020 9a Skulen Politiet I den rekkjefølga Anonymkode: 5cf4d...b67 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2020 #20 Skrevet 15. februar 2020 6 hours ago, Sunnys said: Vel, skademelding skal ikke skrives hvis ikke barnet har fått en skade som kan gi utslag senere i livet. ta kontakt med rektor og fortell hva som har skjedd. Barnet som slo har nok garantert fått en reaksjon fra skolen. Men du som mor er ikke involvert i dette, det skal du heller ikke. Dette tror jeg ikke stemmer. Barnet mitt brakk en finger en gang på skolen, og da ble det skrevet melding om dette internt på skolen. Til ts: Kontakt Fylkesmannen hvis ikke skolen tar det alvorlig, eller hvis du føler de ikke hører på deg. Anonymkode: bb6b2...125 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå