Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er gravid for første gang det er mitt forsvar på at jeg ikke vet dette,

men hva i alle dager er et trimester?

og hvor er grensene for 1,2,3,4 ???

skjønner ikke dette her jeg :-?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis jeg ikke husker feil er det 3 trimestre, det første er 1-2-3 mnd. av svangerskapet, 2. trimester er de tre neste, altså 4-5-6 månedene og til slutt har du 3. trimester som er 7-8-9 måned.

Lykke til med svangerskapet - håper du får det like flott de 40 ukene som jeg hadde det den gang!

Nå har jeg en datter på 2 1/2 og begynner så smått å tenke tanken på en til.... :D

Skrevet

Svaret er enkelt og greit at et trimester er en tidsperiode med samme varighet som et kvartal, dvs. tre måneder.

Skrevet

Høres helt logisk ut med svarene over helt til legen sier at du er gravid i 40 uker.... Det vil si at man er gravid er i 10 måneder (40 delt på 4 er 10).......

Skrevet

Vel... det stemmer kanskje for en kalender hvor alle månedene er Februar'en, med 28 dager. I min verden er de fleste månedene litt lengre enn 4 uker, derfor stemmer det.

Se det slik: 40 uker.. dvs. at det mangler 12 uker på et helt år. Og 12 uker er omtrent... 3 måneder, ikke sant? Dermed er 40 uker omtrent 9 måneder.

Skrevet

aaa okei..

vil det da si.. når jeg er 13+3 er jeg da i 1 Trimester eller rundet jeg andre trimester ved 12+0.

Bare for å komplisere det hele litt til.

:roll:

Skrevet

Når de er 13+3 så har du begynnt på din 14 uke (du er 3 dager inne i din 14 uke)

Når du er 12+1 har du begynnt på din 13 uke, og på 2.trimester....

(tror dette ble riktig)

:D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...