AnonymBruker Skrevet 12. februar 2020 #1 Skrevet 12. februar 2020 Ja, det har han gjort. Den ene er i slutten av tenårene (myndig) og den andre i begynnelsen av 20årene. Jeg synes det er så vondt. (Vet veldig godt at jeg ikke er spesielt viktig i denne situasjonen altså). Det ene barnet kjenner jeg godt og har god kontakt med. Det andre hadde allerede valgt å redusere kontakten til far til en mld av og til. Så dette barnet kjenner jeg ikke. Jeg har sagt at jeg synes han gjør feil med dette, men samtidig så kan jeg virkelig forstå ham også. Han har hatt mange år hvor de har vært mest opptatt av å få mest mulig penger av ham. Og det har vært et konfliktfylt forhold med eksen hans i mange år. Og de holder på en måte med henne selv om hun har gjort mye galt (dokumentert). Vet ikke helt hvor jeg vil mens synes det er så trist. Anonymkode: 0374a...c0d 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2020 #2 Skrevet 12. februar 2020 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, det har han gjort. Den ene er i slutten av tenårene (myndig) og den andre i begynnelsen av 20årene. Jeg synes det er så vondt. (Vet veldig godt at jeg ikke er spesielt viktig i denne situasjonen altså). Det ene barnet kjenner jeg godt og har god kontakt med. Det andre hadde allerede valgt å redusere kontakten til far til en mld av og til. Så dette barnet kjenner jeg ikke. Jeg har sagt at jeg synes han gjør feil med dette, men samtidig så kan jeg virkelig forstå ham også. Han har hatt mange år hvor de har vært mest opptatt av å få mest mulig penger av ham. Og det har vært et konfliktfylt forhold med eksen hans i mange år. Og de holder på en måte med henne selv om hun har gjort mye galt (dokumentert). Vet ikke helt hvor jeg vil mens synes det er så trist. Anonymkode: 0374a...c0d Vel, sånn er ofte ungdom altså. Det kan da ikke ha kommet som noe sjokk? Ps. Jeg hadde avsluttet et forhold til en slik mann. Det der er ikke noe jeg kunne klart å være en del av. Anonymkode: 57f41...085 24
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2020 #3 Skrevet 12. februar 2020 Man kutter ikke kontakten med barna sine. Det gjør man bare ikke. Hadde ikke tatt i en slik «mann» med ildtang engang. Anonymkode: ccbec...c62 34
visp Skrevet 12. februar 2020 #4 Skrevet 12. februar 2020 Jeg hadde aldri stolt på noen som kuttet kontakten med barna sine på den måten. Du vil neppe ha han som far til dine egne barn. 17
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2020 #5 Skrevet 12. februar 2020 Akkurat nå, visp skrev: Jeg hadde aldri stolt på noen som kuttet kontakten med barna sine på den måten. Du vil neppe ha han som far til dine egne barn. Ingen av oss skal ha flere barn uansett. Ferdig med det. Ts Anonymkode: 0374a...c0d 3
visp Skrevet 12. februar 2020 #6 Skrevet 12. februar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ingen av oss skal ha flere barn uansett. Ferdig med det. Ts Anonymkode: 0374a...c0d Det sier uansett veldig mye om personen. Det er sikkert en komplisert situasjon- lett for oss og sitte og synse- men jeg hadde ikke klart å respektere partneren min. 14
Hr. Aktiv Skrevet 12. februar 2020 #7 Skrevet 12. februar 2020 Desverre finnes det de som velger slik utvei når eneste kontakt er å få mere penger. Slik trådstarter skisserer så er dette tilfellet her. Tror ikke dere klarer å innse hvor stygge enkelte mødre er i sin vei etter penger de mener de har enerett på. De manipulerer barna og folk rundt seg. Alltid er det stakkars mor. Aldri en tanke om hvordan barna og far har det oppi dette. Så lenge rettssystemet står på mors side får de lov til å fortsette sin hensynsløse ferd i jakten etter penger. 8
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2020 #8 Skrevet 12. februar 2020 38 minutter siden, Hr. Aktiv skrev: Desverre finnes det de som velger slik utvei når eneste kontakt er å få mere penger. Slik trådstarter skisserer så er dette tilfellet her. Tror ikke dere klarer å innse hvor stygge enkelte mødre er i sin vei etter penger de mener de har enerett på. De manipulerer barna og folk rundt seg. Alltid er det stakkars mor. Aldri en tanke om hvordan barna og far har det oppi dette. Så lenge rettssystemet står på mors side får de lov til å fortsette sin hensynsløse ferd i jakten etter penger. Ja det er faktisk det som er tilfelle her. Som jeg skrev tidligere så er det godt dokumentert det moren har holdt på med i mange år. Det handler mye om penger og makt. Og hun har fått barna med. Og kjæresten min er helt utslitt av det. Så jeg forstår han veldig godt. Men likevel er det så trist. Anonymkode: 0374a...c0d 7
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2020 #9 Skrevet 12. februar 2020 Vel, det sier jo alt om han som person. Og han velger du å satse på? Anonymkode: 1758f...323 5
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2020 #10 Skrevet 12. februar 2020 Jeg må også si at jeg alltid har tenkt at foreldre som tar avstand fra barns må det være noe ordentlig galt med, at de er onde eller noe. Men når jeg nå har fulgt denne situasjonen så har jeg veldig mye mer forståelse for at det kan bli sånn. Han er virkelig ikke ond. Bare helt utkjørt, såret, lei og ødelagt. Ts Anonymkode: 0374a...c0d 7
Hr. Aktiv Skrevet 12. februar 2020 #11 Skrevet 12. februar 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja det er faktisk det som er tilfelle her. Som jeg skrev tidligere så er det godt dokumentert det moren har holdt på med i mange år. Det handler mye om penger og makt. Og hun har fått barna med. Og kjæresten min er helt utslitt av det. Så jeg forstår han veldig godt. Men likevel er det så trist. Anonymkode: 0374a...c0d Det samme skjer her også. Driver å samler dokumentasjon. Jeg har enn så lenge tro på karma. De stakkars barna lider under dette. Den dagen dette forhåpentligvis går opp for dem hva mamma har gjort hva de da føler. Hele barndommen er ødelagt bare for å tilegne seg noen lusne kroner i bidrag. At godt skolerte folk ikke evner å se dette når bevisene blir slengt i trynet dems er ennda mere skremmende. Rettsstaten kan du bare putte i dass for min del. Lykke til videre dere da. Tenker på dere. 5
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2020 #12 Skrevet 12. februar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Vel, det sier jo alt om han som person. Og han velger du å satse på? Anonymkode: 1758f...323 Det sier egentlig bare at alle har en grense. Ja, jeg satser på ham ja. Men synes jo situasjonen er vanskelig. Anonymkode: 0374a...c0d 5
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2020 #13 Skrevet 12. februar 2020 Syns det er merkelig at enkelte her ikke evner å se for seg at (voksne) barn kan være drittsekker og/eller dårlige mennesker på lik linje med alle andre.. noen ganger har man faktisk ikke noe valg. Er folk destruktive nok må man kutte de ut, uavhengig av relasjon. Det er det vondeste i verden, så ville bare sende noen varme tanker og si at jeg forstår mannen din Ts. Hilsen mamma til en narkoman gutt Anonymkode: 2e88a...062 19
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2020 #14 Skrevet 12. februar 2020 6 minutter siden, Hr. Aktiv skrev: Det samme skjer her også. Driver å samler dokumentasjon. Jeg har enn så lenge tro på karma. De stakkars barna lider under dette. Den dagen dette forhåpentligvis går opp for dem hva mamma har gjort hva de da føler. Hele barndommen er ødelagt bare for å tilegne seg noen lusne kroner i bidrag. At godt skolerte folk ikke evner å se dette når bevisene blir slengt i trynet dems er ennda mere skremmende. Rettsstaten kan du bare putte i dass for min del. Lykke til videre dere da. Tenker på dere. Barna er jo voksne nå. Han har kjempet og ventet (og betalt enorme summer), i veldig mange år. Gått med et håp om at de kommer til å skjønne etterhvert. Men moren gir ikke opp manipuleringen. Det er virkelig skummelt det hun gjør. Det er ikke bare med barna men også med resten av familien på begge sider. Det meste er godt dokumentert men barna holder likevel med sin mor. Merkelig og sårende. Så nå orker han ikke mer. Anonymkode: 0374a...c0d 3
visp Skrevet 12. februar 2020 #15 Skrevet 12. februar 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Syns det er merkelig at enkelte her ikke evner å se for seg at (voksne) barn kan være drittsekker og/eller dårlige mennesker på lik linje med alle andre.. noen ganger har man faktisk ikke noe valg. Er folk destruktive nok må man kutte de ut, uavhengig av relasjon. Det er det vondeste i verden, så ville bare sende noen varme tanker og si at jeg forstår mannen din Ts. Hilsen mamma til en narkoman gutt Anonymkode: 2e88a...062 Din situasjon blir noe helt annet. Du trenger å kutte båndene for å unngå å bli helt ødelagt. 3
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2020 #16 Skrevet 12. februar 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Syns det er merkelig at enkelte her ikke evner å se for seg at (voksne) barn kan være drittsekker og/eller dårlige mennesker på lik linje med alle andre.. noen ganger har man faktisk ikke noe valg. Er folk destruktive nok må man kutte de ut, uavhengig av relasjon. Det er det vondeste i verden, så ville bare sende noen varme tanker og si at jeg forstår mannen din Ts. Hilsen mamma til en narkoman gutt Anonymkode: 2e88a...062 Takk. Selv om denne situasjonen er annerledes enn den du har, så ja. De er voksne og det er ikke rart at man forventer noe av dem. Når man gir og gir og bare får dritt tilbake så blir det etterhvert nok. Selv om man jo har vondt av dem også. ♥️ Anonymkode: 0374a...c0d 3
Hr. Aktiv Skrevet 12. februar 2020 #17 Skrevet 12. februar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Barna er jo voksne nå. Han har kjempet og ventet (og betalt enorme summer), i veldig mange år. Gått med et håp om at de kommer til å skjønne etterhvert. Men moren gir ikke opp manipuleringen. Det er virkelig skummelt det hun gjør. Det er ikke bare med barna men også med resten av familien på begge sider. Det meste er godt dokumentert men barna holder likevel med sin mor. Merkelig og sårende. Så nå orker han ikke mer. Anonymkode: 0374a...c0d Ja det er fælt. Det sier mye når de ikke engang godtar de bevisene som blir vedlagt, men heller tror på en syk persons forklaringer som ikke kan dokumenteres. Hadde barnevernet gjort jobben sin burde hun vært fratatt barna for lenge siden. Skjønner godt at han gjør det han gjør. Han har ingen glede av dem uansett slik det er. 3
visp Skrevet 12. februar 2020 #18 Skrevet 12. februar 2020 1 minutt siden, Hr. Aktiv skrev: Ja det er fælt. Det sier mye når de ikke engang godtar de bevisene som blir vedlagt, men heller tror på en syk persons forklaringer som ikke kan dokumenteres. Hadde barnevernet gjort jobben sin burde hun vært fratatt barna for lenge siden. Skjønner godt at han gjør det han gjør. Han har ingen glede av dem uansett slik det er. Mener du glede av barna sine? Når man får barn så tar man på seg et ansvar. Man dropper de ikke bare fordi de ikke gir en glede lengre. Da hadde man vel satt de fra seg i veikanten så fort de kom i tenårene. Jeg er sikker på du mener det du også, men kanskje bare ordla deg litt feil? 8
Gjest Chroma Skrevet 12. februar 2020 #19 Skrevet 12. februar 2020 Har ingen problemer med å sette meg inn i hans situasjon. Forstår også at du synes det er trist selv om du forstår han.
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2020 #20 Skrevet 12. februar 2020 6 minutter siden, visp skrev: Din situasjon blir noe helt annet. Du trenger å kutte båndene for å unngå å bli helt ødelagt. Du har rett, det er ikke det samme. Men tenkte det var greit å påminne om at ting ikke alltid er så sort/hvitt som man først tenker.. 🖤 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk. Selv om denne situasjonen er annerledes enn den du har, så ja. De er voksne og det er ikke rart at man forventer noe av dem. Når man gir og gir og bare får dritt tilbake så blir det etterhvert nok. Selv om man jo har vondt av dem også. ♥️ Anonymkode: 0374a...c0d ❤️ Kjærlighet og respekt skal gis og mottas begge veier - hvis ikke vil det til slutt ta slutt for den ene parten dessverre Anonymkode: 2e88a...062 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå