Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det vurderer jeg,eller ihvertfall søke permisjon. Er miljøterapeut og jobber med psykisk utviklinshemmede. Er så lei av rot i organisering,underbemanning og rot at jeg orker ikke mer....har jobba i tjue år. Trives ikke lengre, kollegaer hakker på hverandre pga stress....har lyst å ha en jobb jeg trives i, samme hva det er omtrent.

Anonymkode: 08fc8...bda

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har gjort det, men så er jeg i en bransje med stor etterspørsel av folk og har gode referanser.

Anonymkode: bb9c4...89d

Skrevet

Jeg har gjort det pga mobbing på arbeidplassen. Da orket jeg rett og slett ikke å stå i kampen, og sa opp for min egen psykiske helses skyld. Jeg vil egentlig ikke anbefale å gjøre det på den måten, da en person uten jobb er mindre attraktiv på arbeidsmarkedet enn en person som er ansatt et sted, nesten uansett hvor jævlig det stedet er. 

Anonymkode: 60d94...beb

• Liker 1
Gjest Lily_88
Skrevet

Jeg gjorde det. Angrer ikke. Hadde 3 måneders oppsigelse, så dagen når jeg leverte oppsigelse, så sparte jeg alt jeg klarte, skiftet til billigst mobil abb, strøm, osv. Solgte unna ting og tang og snakket med Nav. Fikk ikke dagpenger før etter 3 måneder, men klarte å leve nøkternt pga litt sparepenger. 

Var arbeidsledig 8 måneder, men nå har jeg en ny jobb, og trives kjempegodt med hyggelige kollegaer og godt arbeidsmiljø. Her har de skjønt det;  vi er forskjellige-lev med det og hold kjeft.

Do IT!

Skrevet

Ja, å finne en jobb er jo bare en telefonsamtale unna. Men nå er ikke jeg afrikaviter med spesialisering innen lesbisk feministisk folkedans i Rwanda før 1970 da... 

• Liker 2
Skrevet

Ja var arbeidsledig i 3 måneder. Skrev søknader og reiste litt i Asia. Da jeg kom tilbake gikk jeg på intervju og fikk jobb. Men har en ganske safe utdannelse og mannen betalte regninger i denne perioden da jeg ikke fikk penger.

Anonymkode: 050b9...c94

Skrevet

Hatet den gamle jobben min, jeg var tillkalling og hadde en helg i mnd fast. Miljøarbeider med 6 mnd igjen av utdannelsen. Sa opp etter 2 mnd, ingen backup. 

Dårlig bemanning, vanskelige brukere i form av at brukerene trengte å ha samme personer rundt seg fremfor vikarer, utagerin, ræva rutiner, dårlig oppfølging, dårlig lønn og dårlige arbeidsforhold. Hyggelige kollegaer da. Benyttet 2 ukers oppsigelsestid og tok ikke på meg noen ekstra vakter. 

Søkte ny jobb, ble innkalt til intervju. Fikk jobben og starter i den 4 mnd senere. 

Måtte bruke av oppdatere midler og stramme inn alt av forbruk, selge gjenstander og spare på hver krone. Utrolig verdt det!!

Fikk mye bedre jobb, og de på intervjuet var fornøyde med at jeg kunne begrunne objektivt hvorfor jeg sluttet. Forklarte også at det er veldig utypisk meg å gi opp på noe, men at det er såpass viktig for meg å trives på jobb. Og jeg trives når man følger loven, har gode kollegaer, god leder, er plass til romslighet og er trygg på jobb. 

Anonymkode: f33c9...475

Skrevet

Lettere å få jobb hvis du har jobb, så søk ny jobb før du slutter. 

Anonymkode: 3af8f...f1c

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde skikkelig lyst en periode, men turte ikke... 

Nå er jeg glad jeg stod i det, og beholdt jobben til jeg fikk en ny. Har beholdt økonomisk trygghet hele veien, og det ordnet seg med ny jobb til slutt.

Anonymkode: a40c6...d3a

Skrevet

Jeg gjorde det og fikk ny jobb etter ca. 1 måned. Men det er vel egentlig ikke å anbefale. Du bør i hvert fall begynne å søke på jobber med en gang hvis du er så lei at du vil slutte der du er nå. 

Gjest Lily_88
Skrevet
47 minutter siden, AnonymBruker said:

Lettere å få jobb hvis du har jobb, så søk ny jobb før du slutter. 

Anonymkode: 3af8f...f1c

Hvorfor det? 

Skrevet

Jeg gjorde det og angrer egentlig ikke selv om det gikk hardt utover økonomien en god periode. Tok meg 1 1/2 år å få fast jobb en annen plass, men hadde vikariat her og der imellomtiden. Nå når eg tenker etter så lurer eg bare på hvorfor jeg ikke gikk før? Jobbet den plassen i flere år og den siste tida var heilt jævlig. Grua meg for å gå på jobb HVER ENESTE DAG😔

Anonymkode: e7499...fc1

Skrevet

Det hadde jeg aldri turt.  Er avhengig av pengene på konto hver mnd. 

Anonymkode: 18f20...945

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det vurderer jeg,eller ihvertfall søke permisjon. Er miljøterapeut og jobber med psykisk utviklinshemmede. Er så lei av rot i organisering,underbemanning og rot at jeg orker ikke mer....har jobba i tjue år. Trives ikke lengre, kollegaer hakker på hverandre pga stress....har lyst å ha en jobb jeg trives i, samme hva det er omtrent.

Anonymkode: 08fc8...bda

Det hadde jeg aldri våget

Anonymkode: 7fee9...11c

Skrevet

Jeg sa opp en jobb frivillig i forbindelse med en omorganisering der vi skulle kutte bemanning uansett. Hadde jeg ikke sagt opp så hadde jeg nok fått bli, men jeg mistrivdes ekstremt med arbeidsoppgavene og så på denne omorganiseringen som mitt «tegn» på å komme meg videre.

Fikk tre måneders lønn etter siste arbeidsdag. Søkte et sted mellom 80 og 100 jobber, hvor jeg var godt kvalifisert til de fleste. Og: jeg er flink til å skrive både CV og søknad. Ble ikke innkalt til et eneste intervju... Etterhvert begynte jeg faktisk å mistenke at det var fordi jeg var i slutten av tyveårene, med samboer, men uten barn. Altså rett i «snart småbarnsmor»-gruppa. Jeg tror helt ærlig mange unngikk å kalle meg inn fordi de var redd jeg skulle bli gravid umiddelbart etter ansettelse. Men jeg vil jo ikke ha barn, og har fortsatt ikke barn idag, mange år senere. 

Uansett, helt på tampen av de tre månedene med ekstra lønn, fikk jeg en jobb. Det var ikke drømmejobben, men det ble en slags mellomstasjon frem til jeg fikk drømmejobben noen år senere. Så jeg ser fortsatt på den omorganiseringen som mitt tegn på at det var på tide å takke for seg. Vet jo ikke hvor jeg hadde vært idag hvis jeg ikke hadde tatt sjansen.

Anonymkode: bc283...53c

Skrevet

Å gjøre det kommer jo helt an på om du kan leve med de eventuelle konsekvensene, altså å ikke få utbetalt lønn eller dagpenger. Har du oppsparte midler nok til at du kan leve på dem frem til du får dagpenger så kan du jo gjøre det. Men hvorfor ikke søke andre jobber mens du er i jobb?

Anonymkode: 3d49b...fcc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...