Gjest bok Skrevet 8. juni 2005 #1 Skrevet 8. juni 2005 Bestilt bøker fra Amazon og at de skal leveres som Air Mail. Så har det blitt bare tull! Pakken har kommet fra Tyskland som Business pakke og forsøkt levert på døren i arbeidstiden når jeg ikke var hjemme. Lapp i kassa om å hente på posten. Gikk på posten, men der fant de ikke pakka. Nå har de sporet den - den har vært på posten (i Oslo) 2 ganger, men begge gangene blitt sendt tilbake til gods-sorteringen. På ettermiddagen i dag dukket den opp på godssentralen i Stavanger :o i følge postens sporing på web. Håper inderlig pakken en eller annen gang dukker opp på samme sted som meg og samtidig som meg! Hvorfor i all verden skjer dette? Og hvorfor har den blitt sendt som bedriftspakke (registrert som Carryon business på posten sin sporingsinformasjon)? Sist jeg bestilte fra amazon (et par måneder siden) kom den også som bedriftspakke og ble forsøkt levert på døren, men da fikk jeg hentet den på posten. Er det noe jeg har gjort feil når jeg bestilte eller skal jeg sende en mail til Amazon og fortelle dem om problemene og be de sørge for at fremtidige bestillinger IKKE blir sendt som bedriftspakke? (det er jo ikke deres feil, men de aner sikkert ikke hvor mye posten i norge greier å rote...)
Gjest gjest1 Skrevet 8. juni 2005 #2 Skrevet 8. juni 2005 Du er helt sikker på at du ikke valgte business pakke? Jeg har bestilt fra Amazon flere ganger (både fra co.uk og com) uten noen problemer. Har kommet i postkassa hver gang.
Gjest bok Skrevet 8. juni 2005 #3 Skrevet 8. juni 2005 Valgte egentlig ingenting - det sto Air Mail som default og jeg krysset ikke av på noe annet - skulle jeg gjort det? MEN uansett så skal jo ikke pakken reise rundt som den gjør: Sjekka på pakkesporing på postens web nå og til nå har den vært 2 ganger på mitt postkontor, 2 ganger på godsterminalen på Alna, 1 gang på gods i Stavanger og ligger for øyeblikket på postkontoret i Sandnes :veldigsur:
Gjest gjest1 Skrevet 8. juni 2005 #4 Skrevet 8. juni 2005 Merkelig...du burde kanskje skrive en mail til amazon og høre hvorfor de sender deg business pakker. Håper du slipper å betale noe ekstra for bryderiet
Gjest bok Skrevet 8. juni 2005 #5 Skrevet 8. juni 2005 Har IKKE tenkt å betale noe ekstra for dette nei! :-x Men syns kanskje posten kan betale MEG for sen levering og ekstra brydderi - Skulle hatt bøkene mine for over ei uke siden! :cry:
Gjest bok Skrevet 9. juni 2005 #6 Skrevet 9. juni 2005 Nå har de blitt sendt fra postkontoret i Sandnes til Stavanger omlastingssentral, så til et postkontor i Hinna (hvor nå det måtte være). Har ringt posten daglig og traff nå en som skulle ringe postkontoret i Hinna og få de til å sende pakken hjem til meg (hvilke har vært intensjonen hele tiden). Hvordan kan posten holde på slik! Spurte hva om jeg ikke får pakken - betaler posten den da? Fikk til svar at det da ble en sak mellom posten og Amazon. Men Amazon har jo ikke gjort noe feil, det er jo posten som roter og roter og roter! Bøkene mine sin rundreise så langt.... Dato: Kl.: Hendelse: Poststed: 01.06.05 10.38 Frigjort fra importtollen 0024 OSLO 01.06.05 10.42 Registrert omlastingsterminal 0024 OSLO 03.06.05 10.44 Forsøkt utlevert 0020 OSLO 04.06.05 09.22 Ankommet postkontor 0506 OSLO SOFIENBERG 06.06.05 20.04 Registrert omlastingsterminal 0024 OSLO 07.06.05 12.03 Registrert omlastingsterminal 0024 OSLO 07.06.05 16.47 Utlevert 0506 OSLO SOFIENBERG 08.06.05 08.57 Registrert omlastingsterminal 4068 STAVANGER 08.06.05 15.33 Registrert omlastingsterminal 4313 SANDNES 09.06.05 05.52 Registrert omlastingsterminal 4068 STAVANGER 09.06.05 10.34 Registrert omlastingsterminal 4016 STAVANGER 09.06.05 12.40 Ankommet postkontor 4088 STAVANGER COOP PRIX HINNA Jeg vil ha bøkene mine
Lizzie Skrevet 9. juni 2005 #7 Skrevet 9. juni 2005 Da jeg for en tid tilbake ikke fikk bøkene mine fra Amazon, sendte jeg en forespørsel dit og de sendte enkelt og greit hele bestillingen på nytt. Jeg fant senere ut at pakkene mine lå i en krok på postkontoret. De hadde ikke vært forsøkt levert, og jeg hadde ikke fått hentelapp. Kan jeg spørre hvordan du gikk frem for å spore opp pakken din? Det kan være kjekt å vite om noe liknende skulle skje i fremtiden.
Natalia Skrevet 10. juni 2005 #8 Skrevet 10. juni 2005 Jeg har også hatt bøker fra amazon på avveie. Den ene pakken kom aldri frem - og den andre brukte år og dag... Amazon sendte hele bestillingen på nytt rett og slett! Utrolig god service. Send mail til dem og forklar saken. Kanskje de kan forsøke å "purre" litt de også?
Gjest bok Skrevet 10. juni 2005 #9 Skrevet 10. juni 2005 Da jeg for en tid tilbake ikke fikk bøkene mine fra Amazon, sendte jeg en forespørsel dit og de sendte enkelt og greit hele bestillingen på nytt. Jeg fant senere ut at pakkene mine lå i en krok på postkontoret. De hadde ikke vært forsøkt levert, og jeg hadde ikke fått hentelapp. Kan jeg spørre hvordan du gikk frem for å spore opp pakken din? Det kan være kjekt å vite om noe liknende skulle skje i fremtiden. På www.posten.no er det et felt nede til høyre hvor du kan taste inn kollinummeret på pakka (2 bokstaver, 9 tall og to bokstaver). Men dette nummeret sto først på pakkelappen så om du ikke får den blir det litt vanskeligere... Tror du da må kontakte avsender og be dem om nummeret på sendingen.
Gjest bok Skrevet 10. juni 2005 #10 Skrevet 10. juni 2005 Jeg har også hatt bøker fra amazon på avveie. Den ene pakken kom aldri frem - og den andre brukte år og dag... Amazon sendte hele bestillingen på nytt rett og slett! Utrolig god service. Send mail til dem og forklar saken. Kanskje de kan forsøke å "purre" litt de også? Blir rasende over den slette holdningen til posten!!! Har ringt de hver dag og de har sagt "ja, her har det vært rot og slikt som dette skal ikke skje", men INGEN har beklaget og INGEN har tatt tak i det! I går spurte jeg hva om jeg ikke får pakken og hva får jeg i kompensasjon for sommel og rot og alt for sen levering? Han svarte kjekt at det ble en sak mellom posten og avsender :o Syns det blir helt bak mål å klage til Amazon for at posten somler! I dag ringte jeg posten igjen og sa jeg begynte å bli sint. Traff ei dame som faktisk tok tak i det - et par trykk på tastaturet og hun hadde lagt varsel i datasystemet om at pakken skulle prioriteres og holdes øye med. Jeg sa til henne at jeg syns dette var veldig slett service og ikke minst rot fra deres side. Hun beklaget og registrerte en klage på deres behandling av saken. Ikke at jeg tror jeg får noe fra posten, men jeg syns det er riktig å klage på dem som faktisk gjør feil og ikke prøve å gi skylda på noen andre. Men det er mulig jeg sender en mail til Amazon bare for å informere om at posten i Norge har såpass store problemer med å levere en pakke til en korrekt påført adresse, at de kanskje bør gå over til å sende bøkene med brevduer eller postvogner som i gamle vesten... Nå er pakken forøvrig tilbake på terminalen i Oslo. Skal bli spennede å se hvor den så havner... :veldigsur:
Gjest bok Skrevet 13. juni 2005 #11 Skrevet 13. juni 2005 Oh løykke, nå har jeg endelig fått bøkene mine!!! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå