Alex_rude Skrevet 12. februar 2020 #1 Del Skrevet 12. februar 2020 (endret) Jeg må bare høre om dette er normalt🙄. For nå har jeg vært sengeliggende i snart 5 uker, er i uke 12. Det rare er at jeg spyr ikke, men brekker meg masse å forsøker da å kaste opp men det går ikke. Akkurat som det er en sperre der. For jeg er super kvalm og kinnene mine dirrer🙄. Har også mye hjertebank og kroppen kjennes ut som den er 200 kg.. Ofte er alt som skal til bare en tur på do å så er jeg totalt utslitt og puster og peser. Føler meg rett og slett konstant sjuk! Dette gikk greit i en periode.. men no på 5 uken er jeg bare sliten og lei.. hadde endelig en liten pause i går hvor jeg følte meg en god del bedre. Øynet da håp for bedring. Men i dag er jeg like gale igjen .. Jeg blir faktisk sprø.. har andre barn og ta meg av også, nå må mannen gjøre ALT. Får så dårlig samvittighet... Andre som har det på samme måte? Eller er det mer sånn at det kommer og går mer sånn at det er levelig? Fins det hjelp å få visst dette fortsetter ? Ingen av mine to andre svangerskap var i nærheten av dette, selv om jeg var kvalm og uggen en god stund også da.. Så nå begynner jeg å bli bekymret for at dette vil vedvare uti svangerskapet 😧 Ble mye syting her no, men føler jo jeg mister helt livsgnisten her😐. Endret 12. februar 2020 av Alex_rude 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Patriotpaula Skrevet 12. februar 2020 #2 Del Skrevet 12. februar 2020 Vi er akkurat like langt på vei. Jeg føler også at dette begynner å gå løs på psyken. Føler meg ikke som meg selv i det hele tatt. Veksler mellom å ligge på sofaen og sengen. Bare det å gå på kjøkkenet og hente seg drikke eller å gå på do er et stort tiltak. Hatt det sånn siden jul. Føler SÅNN med deg... ❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alex_rude Skrevet 12. februar 2020 Forfatter #3 Del Skrevet 12. februar 2020 18 minutter siden, Patriotpaula skrev: Vi er akkurat like langt på vei. Jeg føler også at dette begynner å gå løs på psyken. Føler meg ikke som meg selv i det hele tatt. Veksler mellom å ligge på sofaen og sengen. Bare det å gå på kjøkkenet og hente seg drikke eller å gå på do er et stort tiltak. Hatt det sånn siden jul. Føler SÅNN med deg... ❤️ Uff stakkars deg.. selv om jeg må innrømme at der er litt «godt» å høre at det ikke er bare meg🙈. Blir jo nesten bekymret for at det er noe alvorlig galt med meg/svangerskapet ... Håper virkelig vi begge blir bedre snart😪😥. tusen takk for svar ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alex_rude Skrevet 12. februar 2020 Forfatter #4 Del Skrevet 12. februar 2020 20 minutter siden, Patriotpaula skrev: Vi er akkurat like langt på vei. Jeg føler også at dette begynner å gå løs på psyken. Føler meg ikke som meg selv i det hele tatt. Veksler mellom å ligge på sofaen og sengen. Bare det å gå på kjøkkenet og hente seg drikke eller å gå på do er et stort tiltak. Hatt det sånn siden jul. Føler SÅNN med deg... ❤️ Men kaster du opp? Får du i deg mat? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Patriotpaula Skrevet 12. februar 2020 #5 Del Skrevet 12. februar 2020 6 minutter siden, Alex_rude skrev: Uff stakkars deg.. selv om jeg må innrømme at der er litt «godt» å høre at det ikke er bare meg🙈. Blir jo nesten bekymret for at det er noe alvorlig galt med meg/svangerskapet ... Håper virkelig vi begge blir bedre snart😪😥. tusen takk for svar ❤️ Er vel godt å høre at det gjelder for flere ja 🤭 En del kvalme, spesielt når jeg blir ekstra sliten, men kaster ikke nødvendigvis opp hver dag. Jeg får i meg litt mat ja, men får i meg altfor lite. Sliter aller mest med middag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alex_rude Skrevet 12. februar 2020 Forfatter #6 Del Skrevet 12. februar 2020 1 minutt siden, Patriotpaula skrev: Er vel godt å høre at det gjelder for flere ja 🤭 En del kvalme, spesielt når jeg blir ekstra sliten, men kaster ikke nødvendigvis opp hver dag. Jeg får i meg litt mat ja, men får i meg altfor lite. Sliter aller mest med middag. Ja ok. For jeg føler jeg er konstant kvalm.. blir så sliten av det😪. Men jeg klarer å spise da! Må spise ofte pga kvalmen🙈. Så ligger no her og legger meg på meg litt og litt hver dag🤪. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2020 #7 Del Skrevet 12. februar 2020 Jeg var sengeliggende hele 1. Og store deler av 3. Trimester i forrige graviditet. Jeg er normalt enn veldig aktiv person. Tenker det må ha vært en form for fatigue. Ble meg selv igjen straks ungen var ute. Anonymkode: c8bf9...712 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Patriotpaula Skrevet 12. februar 2020 #8 Del Skrevet 12. februar 2020 6 minutter siden, Alex_rude skrev: Ja ok. For jeg føler jeg er konstant kvalm.. blir så sliten av det😪. Men jeg klarer å spise da! Må spise ofte pga kvalmen🙈. Så ligger no her og legger meg på meg litt og litt hver dag🤪. Jeg er kvalm i perioder i løpet av en dag. Jeg har gått ned 2-3 kg siden jeg ble gravid, fordi jeg spiser for lite rett og slett. Ikke «frivillig», men jeg klarer bare ikke å innta mer mat sånn det er nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alex_rude Skrevet 12. februar 2020 Forfatter #9 Del Skrevet 12. februar 2020 6 minutter siden, Patriotpaula skrev: Jeg er kvalm i perioder i løpet av en dag. Jeg har gått ned 2-3 kg siden jeg ble gravid, fordi jeg spiser for lite rett og slett. Ikke «frivillig», men jeg klarer bare ikke å innta mer mat sånn det er nå Skjønner😕. Jeg har lagt på meg 7 kg😱. Veldig gøy... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Patriotpaula Skrevet 12. februar 2020 #10 Del Skrevet 12. februar 2020 2 minutter siden, Alex_rude skrev: Skjønner😕. Jeg har lagt på meg 7 kg😱. Veldig gøy... Ååh, det hørtes ikke noe særlig ut!! 😕 Håper at andre trimester blir bedre for oss begge 🤞🏻🤞🏻 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alex_rude Skrevet 12. februar 2020 Forfatter #11 Del Skrevet 12. februar 2020 42 minutter siden, Patriotpaula skrev: Ååh, det hørtes ikke noe særlig ut!! 😕 Håper at andre trimester blir bedre for oss begge 🤞🏻🤞🏻 Yes😬🤞🏼 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2020 #12 Del Skrevet 13. februar 2020 Jeg vil råde deg til å dra på apoteket og kjøpe Postafen. Jeg var kjempekvalm og i dårlig form helt frem til uke 24, og det unner jeg ingen! Det går på psyken løs til slutt, og følte jeg ikke fikk nyte verken 1. eller 2. trimester. Da kvalmen forsvant fikk jeg også energien tilbake, og jeg følte meg som meg selv igjen Anonymkode: 36d54...64f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2020 #13 Del Skrevet 13. februar 2020 Jeg var veldig dårlig i alle mine svangerskap og anbefaler også postafen. Er nå i uke 9 og sykmeldt siden 3 uker. Gikk ned bare 4 kg til nå og endelig endelig har jeg funnet en kombinasjon av tidspunkt und mengde postafen som gjør at jeg kan spise igjen uten at det kommer ut med en gang, spiser ikke like mye som før enda men er på vei oppover. Jeg er fortsatt sliten og veldig mye i senga. Postafen gjør meg søvnig i tillegg. Jeg antar at du er i kontakt med legen. Viktig er væskeinntak. Anonymkode: 66e0f...a24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2020 #14 Del Skrevet 13. februar 2020 Hadde det sånn med de to første, men kastet opp hele tiden i tillegg. Var derfor innlagt under store deler av svangerskapet fordi jeg ble så dehydrert. Verst under andre graviditet pga dårlig samvittighet for det første barnet jeg nesten ikke så eller hadde energi til. Med 3. har det vært bare kvalme men uten oppkast heldigvis Anonymkode: 45960...54c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå