AnonymBruker Skrevet 12. februar 2020 #1 Del Skrevet 12. februar 2020 Er det noen andre her som er plaget av alvorlig grad av restless legs syndrom? Jeg har nå gått på parkinsonmedisiner mot dette i mange år, men må antagelig over på opioider for å fungere i hverdagen. Noen som har erfaringer med det? Anonymkode: 1a3ce...086 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2020 #2 Del Skrevet 12. februar 2020 Antar du har brukt magnesium? Anonymkode: 1b6a1...b92 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2020 #3 Del Skrevet 12. februar 2020 Jeg vil bare spørre deg om du kjenner deg igjen i beskrivelsen av restless legs, eller om du føler at det er noe mer? Hvis du ikke kjenner deg igjen bør du kjempe med nebb og klør for å få en skikkelig utredning, inkludert søvnutredning med elektroder også på bena. Jeg seilte under diagnosen restless legs i 15 år og hverken parkinsonmedisiner, opiater eller rivotril hjalp over tid. Jeg var milimetre fra å både kappe av meg beina med sag og å ta livet av meg da det ved en tilfeldighet ble stilt riktig diagnose på meg: Periodig Limb Movement Disorder, alvorlig grad. Da fikk jeg endelig Lyrica og etter to dager på det har jeg hatt et helt normalt liv uten tegn til "restless legs" med mindre jeg glemmer å ta medisinen. Anonymkode: a50cd...9e6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2020 #4 Del Skrevet 12. februar 2020 Ja, i perioder, men har funnet ut at det blir verre når jeg spiser dårlig eller drikker alkohol (da dagene etter kvelden jeg drakk). Spiser mer grønt og næringsrik mat, samt har redusert drikkingen. Det fungerer. Er også forsiktig med kaffe. Anonymkode: fea3c...b94 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2020 #5 Del Skrevet 12. februar 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg vil bare spørre deg om du kjenner deg igjen i beskrivelsen av restless legs, eller om du føler at det er noe mer? Hvis du ikke kjenner deg igjen bør du kjempe med nebb og klør for å få en skikkelig utredning, inkludert søvnutredning med elektroder også på bena. Jeg seilte under diagnosen restless legs i 15 år og hverken parkinsonmedisiner, opiater eller rivotril hjalp over tid. Jeg var milimetre fra å både kappe av meg beina med sag og å ta livet av meg da det ved en tilfeldighet ble stilt riktig diagnose på meg: Periodig Limb Movement Disorder, alvorlig grad. Da fikk jeg endelig Lyrica og etter to dager på det har jeg hatt et helt normalt liv uten tegn til "restless legs" med mindre jeg glemmer å ta medisinen. Anonymkode: a50cd...9e6 Jeg er utredet av "eksperten" på RLS i norge og er helt sikker på at det er det jeg har. Jeg har vært nesten symptomfri ved bruk av parkinsonmedisiner, men opplever augmentasjon så nå må jeg slutte fordi dosen blir for høy og plagene blir større og større. Har gått på Neurontin en periode nå, men det fungerte ikke, så i dag skal jeg starte med Lyrica. Håper virkelig det hjelper, men er redd for at det ikke gjør det, det er liksom siste mulighet før jeg må over på Targiniq eller et annet opioid, og det frister ikke. Så godt å høre at Lyrica fungerer på deg! Da er det håp! 😄 Anonymkode: 1a3ce...086 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2020 #6 Del Skrevet 12. februar 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er utredet av "eksperten" på RLS i norge og er helt sikker på at det er det jeg har. Jeg har vært nesten symptomfri ved bruk av parkinsonmedisiner, men opplever augmentasjon så nå må jeg slutte fordi dosen blir for høy og plagene blir større og større. Har gått på Neurontin en periode nå, men det fungerte ikke, så i dag skal jeg starte med Lyrica. Håper virkelig det hjelper, men er redd for at det ikke gjør det, det er liksom siste mulighet før jeg må over på Targiniq eller et annet opioid, og det frister ikke. Så godt å høre at Lyrica fungerer på deg! Da er det håp! 😄 Anonymkode: 1a3ce...086 Neurontin fungerte ikke for meg i det hele tatt; den hverken dempet symptomene eller var til å leve med bivirkningsmessig (fy for en medisin, det er de verste bivirkningene jeg noen gang har vært borti!), mens på Lyrica er jeg symptomfri og har ikke en eneste bivirkning. Så det er definitivt en medisin som er verdt et forsøk! Lykke til! Anonymkode: a50cd...9e6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2020 #7 Del Skrevet 12. februar 2020 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Neurontin fungerte ikke for meg i det hele tatt; den hverken dempet symptomene eller var til å leve med bivirkningsmessig (fy for en medisin, det er de verste bivirkningene jeg noen gang har vært borti!), mens på Lyrica er jeg symptomfri og har ikke en eneste bivirkning. Så det er definitivt en medisin som er verdt et forsøk! Lykke til! Anonymkode: a50cd...9e6 Tusen takk! Har en drøm om å sove en "normal" natt, uten å våkne opp. Har ikke sovet mer enn 2 timer sammenhengende på mange år. Har Lyrica gjort at du sover godt? Anonymkode: 1a3ce...086 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2020 #8 Del Skrevet 12. februar 2020 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk! Har en drøm om å sove en "normal" natt, uten å våkne opp. Har ikke sovet mer enn 2 timer sammenhengende på mange år. Har Lyrica gjort at du sover godt? Anonymkode: 1a3ce...086 Nei, jeg sover ikke godt, det har jeg aldri gjort. Men jeg sover, og av og til flere timer sammenhengende, så det er til å leve med. Det er ikke kramper som holder meg våken, i hvert fall Dessuten er jeg krampefri når jeg ikke sover, så jeg klarer å enten slappe av eller gjøre noe fornuftig, ikke bare ligge i konstante kramper mens jeg hyler av smerte. Det er også et stort framskritt Anonymkode: a50cd...9e6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå