Gå til innhold

Har du dårlig samvittighet pga kva du puttar i deg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nesten hver fjerde kvinne, 23 prosent av de spurte, er ukentlig plaget av dårlig samvittighet i forbindelse med matinntak. Det viser en undersøkelse som MMI har gjort for Opplysningskontoret for Meieriprodukter.

Har du dårlig samvittighet??

Eg har... Altfor glad i snop... :oops:

Videoannonse
Annonse
Gjest Bhsiltsk
Skrevet

Ja. Har dårlig samvittighet for snopet i helgene

og brødmaten i ukedagene.

Skjønner ikke hvorfor, for jeg vet jeg aldri ville klart

meg uten brød uansett...

Gjest skindeep
Skrevet

Enkelte dager har jeg det ja. Spesielt visst jeg spiser litt for mye godteri i helgene. Og dersom jeg ikke greier å motstå fristelsen på en ukedag.. da får jeg dårlig samvittighet.

Spiste en is i går, og følte jeg hadde lagt på meg 20 kg bare p.g.a den!

Når jeg ammet slapp jeg å tenke på sånt for da gikk jeg ned i vekt bare så det suset etter, men nå som jeg har sluttet å amme blir det veldig slitsomt å la vær å få dårlig samvittighet viss jeg spiser en sjokolade mer enn jeg skulle.. :(

Skrevet

Jepp. Enkelt og greit.

Ikke det jeg gir meg lov til å spise i helga, men det andre..

Skrevet

Jepp, for det meste jeg spiser.

Skrevet

Ja, ofte dårlig samvittighet, eller iallefall at jeg ikke helt skjønner hvorfor jeg må proppe i meg alt det jeg gjør stort sett hele tiden.

Skrevet

Trøste meg da! :o

Nei, jeg har ikke dårlig samvittighet for det jeg spiser.

Jeg er riktignok temmelig nøye med hva jeg putter i meg, og opptatt av at maten skal være god, sunn, variert og laget fra grunnen med så ferske råvarer som mulig - gjerne økologiske.

Men innimellom skeier jeg selvsagt ut, og da prøver jeg å gjøre det helt og fullt, uten å la samvittigheten stå igjen og veive med pekefingeren til meg.

Kunne forresten vært interessant å vite hvor mange menn som får dårlig samvittighet for det de spiser... 8)

Skrevet

Nei, jeg har overhodet ikke dårlig samvittighet. Jeg synes man skal kose seg med mat. Alt med måte selvsagt, men jeg føler at jeg spiser sunt, får i meg det jeg skal, så jeg unner meg noe godt akkurat når det passer meg, selv om det måtte være sjokolade tre dager på rad. Hvis man uansett ikke ahr tenkt å forandre på dette er det bare tåpelig å ha dårlig samvittighet, slutt å spise usunt eller nyt det med god samvittighet!

Gjest Gjesta
Skrevet

Nei, jeg får ikke dårlig samvittighet,...

Skrevet

Har ikke dårlig samvittighet, men vet jeg bør spise sunnere med tanke på helsen.

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg har ikke dårlig samvittighet pga kaloriinnhold, men er nok altfor opptatt av næringsinnhold og tilsetningsstoffer, i tillegg til at jeg sjekker om innholdsdeklarasjonen stemmer med mine oppfatninger av hva som er sunt å få i seg.

Jeg kjøper sjelden noe nytt i butikken uten å ha sjekket etiketten først, og samboer rister på hodet over meg.

Samtidig har jeg ingen problemer med å spise smågodt hvis jeg absolutt har lyst på det.

Skrevet

Jepp- alltid...

Eg e altfor gla i snop og chips- og egentlig ete eg alltid for store porsjona av alt.. Veldig dumt- men det e jo so godt.. :roll::roll:

Skrevet

Ikke egentlig. Jeg har litt dårlig samvittighet fordi jeg spiser litt for lite frukt, jeg glemmer det og så syns jeg det er litt slitsomt.

Skrevet
Nei' date= jeg har overhodet ikke dårlig samvittighet. Jeg synes man skal kose seg med mat. Alt med måte selvsagt, men jeg føler at jeg spiser sunt, får i meg det jeg skal, så jeg unner meg noe godt akkurat når det passer meg, selv om det måtte være sjokolade tre dager på rad. Hvis man uansett ikke ahr tenkt å forandre på dette er det bare tåpelig å ha dårlig samvittighet, slutt å spise usunt eller nyt det med god samvittighet!

Kunne ikke vært mer enig! Mat og sex skal man ikke ha dårlig samvittighet for! ;)

Skrevet

litt opp og ned, når jeg har kastet innpå hele muffinsbakeverket på to dager... :o så har jeg litt dårlig samvittighet.

og når jeg spiser ting jeg ikke tåler så jeg blir dårlig, da får jeg også litt dårlig samvittighet.

men stort sett så spiser jeg greit, og ok jeg putter i meg godteri litt her og der, men så trener jeg godt stort sett hver dag også, så det får være.

de gangene den dårlige samvittigheta kommer snikende, tenker jeg på alt det jeg IKKE putter i meg som faktisk er ganske vanlig for mange (brus, fastfood og sånt f.eks).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...