AnonymBruker Skrevet 12. februar 2020 #1 Skrevet 12. februar 2020 Vi skal gifte oss til sommern. Vi har invitert de vi vil ha, og har kun middahsgjester. Ikkenoe kaffegjester. Et par bekjente er sure over manglende invitasjon, men det verste er egentlig noen tremenninger og to kusiner. Disse er sure fordi deres foreldre og i et tilfelle søsken er bedt. Men i vårt tilfelle er det like mange som er invitert som ikke. Vi har invitert de vi vil ha der. Nå har mamma begynt å blande seg, og mener at all familie bør inviteres, fordi det er 'bare' 5stk. Og ser poenget, men vi VIL IKKE ha de der, hvorfor er dette en greie? Anonymkode: 64210...96d
Cleopatra. Skrevet 12. februar 2020 #2 Skrevet 12. februar 2020 Jeg driver og skriver gjesteliste selv for tiden (selv om det er en stund til bryllup her), men jeg fant i alle fall fort ut av at ett sted må man faktisk sette grensen. Bryllup er dyrt og "bare" 5 ekstra gjester, blir fort noen tusenlapper. Deres bryllup og dere bestemmer! Spesielt siden det er like mange som er invitert som ikke, ergo er det ikke for eksempel én som holdes utenfor. 10
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2020 #3 Skrevet 12. februar 2020 59 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi skal gifte oss til sommern. Vi har invitert de vi vil ha, og har kun middahsgjester. Ikkenoe kaffegjester. Et par bekjente er sure over manglende invitasjon, men det verste er egentlig noen tremenninger og to kusiner. Disse er sure fordi deres foreldre og i et tilfelle søsken er bedt. Men i vårt tilfelle er det like mange som er invitert som ikke. Vi har invitert de vi vil ha der. Nå har mamma begynt å blande seg, og mener at all familie bør inviteres, fordi det er 'bare' 5stk. Og ser poenget, men vi VIL IKKE ha de der, hvorfor er dette en greie? Anonymkode: 64210...96d Jeg er enig med moren din. Hør på henne. Anonymkode: 272ab...884 3
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2020 #4 Skrevet 12. februar 2020 6 minutter siden, Cleopatra. skrev: Jeg driver og skriver gjesteliste selv for tiden (selv om det er en stund til bryllup her), men jeg fant i alle fall fort ut av at ett sted må man faktisk sette grensen. Bryllup er dyrt og "bare" 5 ekstra gjester, blir fort noen tusenlapper. Deres bryllup og dere bestemmer! Spesielt siden det er like mange som er invitert som ikke, ergo er det ikke for eksempel én som holdes utenfor. Tenker sånn jeg og. De som ikke er invitert vil jo føle at alle andre er invitert uansett, men bare fem stk er jo fem stk for mange når jeg ikke vil ha de der. Skjønner sånn sett bekjente som er irritert, for de ser jeg jo og kan omgås, men familien vi ikke har invitert omgåes vi ikke. Anonymkode: 64210...96d
Cleopatra. Skrevet 12. februar 2020 #5 Skrevet 12. februar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Tenker sånn jeg og. De som ikke er invitert vil jo føle at alle andre er invitert uansett, men bare fem stk er jo fem stk for mange når jeg ikke vil ha de der. Skjønner sånn sett bekjente som er irritert, for de ser jeg jo og kan omgås, men familien vi ikke har invitert omgåes vi ikke. Anonymkode: 64210...96d Om dere ikke omgåes de dere ikke har invitert, ser jeg ikke problemet altså Inviter de dere har lyst til, tenker jeg! Som sagt, er bryllup dyrt nok. 8
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2020 #6 Skrevet 12. februar 2020 2 minutter siden, Cleopatra. skrev: Om dere ikke omgåes de dere ikke har invitert, ser jeg ikke problemet altså Inviter de dere har lyst til, tenker jeg! Som sagt, er bryllup dyrt nok. Nei, men de lager leven likevel. Så har det da endt med at noen har ringt til mamma og klagd, og da sier plutselig mamma at hun vil ikke ha dårlig stemning. Men som jeg og samboeren sier, det blir jo dårlig stemning uansett når de har klaget og klikket seg til invitasjon. Det er jo vår dag. Anonymkode: 64210...96d 8
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2020 #7 Skrevet 12. februar 2020 Ville ringt dem jeg, og fortalt det du sier her. Avslutt med at det ikke er fordi de ikke betyr noe for deg, men dere har vært nødt til å være restriktive for å holde økonomien. Anonymkode: 0f930...76f 4
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2020 #8 Skrevet 12. februar 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ville ringt dem jeg, og fortalt det du sier her. Avslutt med at det ikke er fordi de ikke betyr noe for deg, men dere har vært nødt til å være restriktive for å holde økonomien. Anonymkode: 0f930...76f Dårlig råd. Anonymkode: 272ab...884
Cupidsimple Skrevet 12. februar 2020 #9 Skrevet 12. februar 2020 Dersom disse hadde vært nær familie og ble ekskludert, mens resten av nær familie ble invitert ville jeg ha forstått det det. 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2020 #10 Skrevet 12. februar 2020 3 minutter siden, Cupidsimple skrev: Dersom disse hadde vært nær familie og ble ekskludert, mens resten av nær familie ble invitert ville jeg ha forstått det det. Men hvorfor det? Mannens ene søster er ikke invitert, de er ikke på talefot, og hun er ikke sur for å ikke være invitert. Man bestemmer da selv i eget bryllup? Anonymkode: 64210...96d 3
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2020 #11 Skrevet 12. februar 2020 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ville ringt dem jeg, og fortalt det du sier her. Avslutt med at det ikke er fordi de ikke betyr noe for deg, men dere har vært nødt til å være restriktive for å holde økonomien. Anonymkode: 0f930...76f Hæ? Handler jo ikke om penger. Har rett og slett ikke interesse av å ha de i bryllupet. Tror faktisk kassadama på coop hadde vært mer logisk Anonymkode: 64210...96d 2
Cupidsimple Skrevet 12. februar 2020 #12 Skrevet 12. februar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Men hvorfor det? Mannens ene søster er ikke invitert, de er ikke på talefot, og hun er ikke sur for å ikke være invitert. Man bestemmer da selv i eget bryllup? Anonymkode: 64210...96d 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Men hvorfor det? Mannens ene søster er ikke invitert, de er ikke på talefot, og hun er ikke sur for å ikke være invitert. Man bestemmer da selv i eget bryllup? Anonymkode: 64210...96d Jeg er litt sånn enten alle eller ingen. Syns det er en uting med ekskludering. 8
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2020 #13 Skrevet 12. februar 2020 16 minutter siden, Cupidsimple skrev: Jeg er litt sånn enten alle eller ingen. Syns det er en uting med ekskludering. Men er det ekskludering å ikke bli invitert i et bryllup? Det er jo litt rart om man skal invitere alle for å ikke såre noen, og så ender man opp med å ha en fest for alle andre Anonymkode: 64210...96d 2
S4050-R40B Skrevet 12. februar 2020 #14 Skrevet 12. februar 2020 Deres bryllup, deres valg av gjester, deres oppsett. Og Deres spesielle dag! Jeg synes det er en uting å skulle presses til å invitere folk dere ikke vil ha tilstede. Foreldre og andre som maser kan ta seg en bolle👍 9
addict Skrevet 12. februar 2020 #15 Skrevet 12. februar 2020 Haha "bare" 5 gjester hadde betydd 10 000 kr ekstra her. Dvs før vi avlyste hele bryllupet og startet helt på nytt igjen. Dette var faktisk fordi jeg ikke taklet gjestelista og folk vi måtte pliktinvitere samtidig som vi måtte utelate folk vi egentlig ville ha der. Begynte helt på nytt og gikk for en mye billigere løsning og fikk invitert nesten dobbelt så mange. Når pris per pers ikke ble så høy så gjorde det ikke noe. 1
Neteas Skrevet 12. februar 2020 #16 Skrevet 12. februar 2020 Fatter ikke hvorfor de vil komme i et selskap de ikke er ønsket. 12
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2020 #17 Skrevet 12. februar 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Nei, men de lager leven likevel. Så har det da endt med at noen har ringt til mamma og klagd, og da sier plutselig mamma at hun vil ikke ha dårlig stemning. Men som jeg og samboeren sier, det blir jo dårlig stemning uansett når de har klaget og klikket seg til invitasjon. Det er jo vår dag. Anonymkode: 64210...96d Vi opplevde det samme! De ringte svigermor og klagde. Men de som klagde var de vi hadde minst relasjon til. De kom heller ikke i kirken (de bor i området). De som ikke var invitert, men IKKE klagde var de vi kanskje godt kunne invitert om vi skulle ha flere gjester, som vi har relasjon til, de kom i kirken for å se oss gifte oss. Vi ville ha lite bryllup, og det ble dyrt nok. Latterlig dyrt! Angrer bittert den dag i dag på de pengene! Du kan si til moren din som jeg sa til svigermor: ikke ta imot klagingen. Henvend dem videre til brudeparet, så kan vi ta imot klagene selv og forklare. Alternativt: spytt inn pengene, så skal vi invitere alle hun vil ha der. siste kommer hun aldri til å gjøre, men det setter ting i perspektiv. Anonymkode: 30599...43b 5
Cleopatra. Skrevet 12. februar 2020 #18 Skrevet 12. februar 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er enig med moren din. Hør på henne. Anonymkode: 272ab...884 Hvorfor det? Er jo ikke moren som skal gifte seg, men TS. 7
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2020 #19 Skrevet 12. februar 2020 1 time siden, Neteas skrev: Fatter ikke hvorfor de vil komme i et selskap de ikke er ønsket. Dette. Anonymkode: 50041...f66 2
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2020 #20 Skrevet 12. februar 2020 27 minutter siden, Cleopatra. skrev: Hvorfor det? Er jo ikke moren som skal gifte seg, men TS. Hei Cleo. I min kultur er paradiset under føttene til mor. Mødre respekteres veldig stort. Man vil gjerne høre deres meninger først. Hun vet best som regel. Hvis hun sier at hele familien skal inviteres så gjør man det. Anonymkode: 272ab...884
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå