Gå til innhold

Ta med toåring på kino..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det innenfor å ta med seg barnet på 2 år på kino å se barnefilm? Eller er lyden for høy og slikt? 

Vet ikke om barnet hadde greid å sitte i ro under hele filmen men kunne jo prøvd. Litt usikker på hva som er innenfor og ikke. 

Anonymkode: 9b253...ae6

Skrevet (endret)

Kjør på!

Endret av Ayurvedaa
Skrevet

Det skal også sies at barnet er noget lenger fremme enn det som kanskje er vanlig for alderen. 

Ts 

Skrevet

Så lenge det er beregnet på så små barn så er det innafor. Da er takhøyden større for lyd og bevegelse. Men om du tenker på barnefilm som F.rks frozen hvor det er eldre barn, ungdom og voksne som er der for å se filmen, så er det ikke innafor med en urolig toåring. 

Anonymkode: 8049c...da6

• Liker 10
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det skal også sies at barnet er noget lenger fremme enn det som kanskje er vanlig for alderen. 

Ts 

Lake Wobegon-effekten...

Men for å svare på spørsmålet. Mine toåringer hadde ikke hatt noe glede av det. Eldste ville syntes det var for høy lyd, mellomste hadde ikke orket å sitte stille og yngste hadde syntes det var skummelt når lyset ble slukket. Men det kan godt være det går om du har lyst for din egen del. Man skal ikke trenge å tenke på barnet i alt man gjør, og om du går på veggene hjemme, kan det være fint å komme seg litt ut. 

Anonymkode: 5098a...4a8

• Liker 3
Skrevet

Jeg har ihvertfall hatt med en toåring for å se karsten og petra og postmann pat. Det gikk helt fint og var populært. Men enig med den som fraråder f eks frost og slike filmer. De kan virke skremmende på kino. 

Skrevet

Nei, tenkte å prøve da. Ser filmen Lotte og dragejakten går. Eneste alternativ sålangt. Hvis han blir redd eller ikke ønsker å være der mer så reiser vi jo bare igjen :) 

Skrevet

Mine var ikke der da de var to. Klarte knapt å sitte stille. Ble bedre da de var 3.

• Liker 1
Skrevet

Min 4-åring var for liten til frost. Så har lagt kino på is en god stund.

Anonymkode: 20eab...9db

Skrevet

Jeg har ikke tatt med noen av mine før de var fire. Det er begrenset hvor mye en toåring får med seg av en kinofilm, og mine har hatt trøbbel med å sitte i ro så lenge. 

Anonymkode: e259d...f1e

• Liker 3
Skrevet

Hadde med en 2 åring og en 4 åring på kino før jul, så den lille bygda som glemte at det var jul. 2 åringen klarte seg gjennom nesten hele filmen, 4 åringen storkoste seg. 

Anonymkode: e0049...78c

Skrevet

Mine var ikke på kino så tidlig, men minstemann syntes barneteater var gøy når han var to år gammel (jeg skulle egentlig bare gå med søsteren hans på fire, men fikk et barnevaktproblem så da måtte jeg bare prøve)

Anonymkode: 42cb9...55c

Skrevet

Hvis barnet er i stand til å se en hel film hjemme uten å forstyrre så kjør på, hvis ikke lar du være. Det er ingen hast med å ta med små barn på kino. 

• Liker 4
Skrevet

Jeg skjønner ærlig talt ikke hvorfor man ØNSKER at en toåring skal sitte stille og se på skjerm like lenge som en film varer. Det er helt absurd for meg, og jeg er overrasket over alle som er positive. Jeg mener at man selvfølgelig ikke tar en toåring med på kino. 

Anonymkode: 45387...050

• Liker 4
Skrevet

Mine har vært på kino første gang når de har vært mellom 2 år og 2,5 år. Gikk egentlig fint med begge. De ble jo litt utålmodig innimellom, men ble raskt interessert igjen. Men viktig å se filmer som de har et forholdt til gjennom bøker, leker, sanger, eventyr eller noe. Så han minste på 2,5 år har kun vært en gang, mens hun eldste på 5 år har vært 4-5 ganger.

Anonymkode: 8508d...687

• Liker 2
Skrevet

Vi var på kino første gang da han var 2,5, har sett brillebjørn, den lille bygda som glemte at det var jul og frost 2. Gikk fint på alle 3 filmene :) ungen elsker å gå på kino og maser støtt og stadig, ser ikke problemet med det dersom ungen liker det? Min eldste derimot var ikke klar før han var 4. Unger er forskjellige :) 

Anonymkode: 45784...eff

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner ærlig talt ikke hvorfor man ØNSKER at en toåring skal sitte stille og se på skjerm like lenge som en film varer. Det er helt absurd for meg, og jeg er overrasket over alle som er positive. Jeg mener at man selvfølgelig ikke tar en toåring med på kino. 

Anonymkode: 45387...050

Tror du virkelig det er skadelig for en toåring å ta en kinotur på en passende film? 

Hjelpe meg han blir sikkert en time forsinket i den motoriske utviklingen.  

• Liker 4
Skrevet

Sønnen min var 2,5 år da vi dro på kino for å se ISTID. Satt muse stille med store øyne under hele filmen, rakk ikke å åpne godteriet engang. Nå var han veldig opptatt av istid fra før da. Man må rett og slett se an barnet.

• Liker 1
Skrevet

Sønnen vår så Brillebjørn litt før han fylte 3. Var veldig stor forskjell på ungene i salen. Noen var kjempeurolige og hadde ikke glede av filmen, men han satt med store øyne helt til det hadde gått en times tid. Barn er veldig forskjellige. Har sett Hakkebakkeskogen på hjemmekino i etterkant og ser at en time er maks av det han greier. Vurderte Elleville Elfrid, men tror den blir akkurat litt for lang. Brillebjørn var fin fordi de kunne reise seg og danse litt innimellom.

Anonymkode: 586f4...dcf

Gjest WhisperingWind
Skrevet

Kjør på. Enten funker deg eller så funker det ikke 😅

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...