AnonymBruker Skrevet 12. februar 2020 #1 Skrevet 12. februar 2020 Jeg har en sønn på 6 år. Jeg er 30 og har en søster på 26. Siden sønnen min ble født har hun "aldri" kommet på besøk eller sittet barnevakt. Med "aldri" mener jeg at i løpet av de 6 årene har hun sittet barnevakt maks 4 ganger og vært på besøk hos oss 2 dager I året. Hver gang jeg har spurt henne om hun kan sitte barnevakt, er hun altid opptatt eller skal ett eller annet. Eller så er det at jeg spørr altfor lang tid I forveiene eller at det er altfor kort varsel. Jeg har ikke familie eller noen andre som kan sitte barnevakt. Barnefar har samvær annenhver helg men nå er han borte i 3 mnd så jeg hadde trengt barnevakt en dag jeg skal på konsert. Så...hovedproblemet er egentlig ikke det at hun ikke vil være barnevakt og stille opp for meg. Men at hun er falsk, egoistisk og kun bryr seg om jeg har noe å tilby henne. Det er sånn at noen uker før barnefar skulle bort spurte hun meg om hun kunne låne leiligheten hans og bo der imens han er borte. Jeg sa at jeg skulle spørre han. Han sa til meg at hun kunne få være i hans leilighet hvis vennen hans ikke skulle være der siden vennen hadde spurt om det først. Jeg spurte henne om hun kunne sitte barnevakt for meg en fredag da jeg skal på konsert og en lørdag jeg skal på en bursdag. Hun sier Ja til det. Så blir det slik at vennen til x-en min skal være i leiligheten hans. Jeg forteller søstra mi om at hun desverre ikke får bo i leiligheten hans. Noen dager senere. Kommer hun plutselig med at hun ikke kan sitte barnevakt den fredagen og ikke den lørdagen da skulle hun vist på en bursdag og kunne ikke avlyse siden hun "hadde betalt for noe greier for lenge siden" også var hun plutselig fullboooka hele neste uke og skulle bort i 4 dager. Og det var ikke måte på hvor opptatt hun er de 3 fremtidige månedene. Jeg blir skuffet av henne fordi hun er søstra mi. Hadde det vært noen andre hadde jeg ikke blitt lei meg. Men en søster som ikke gidder å være barnevakt bare fordi hun ikke fikk det som hun ville med leiligheten. Det er åpenbart at den eneste grunnen til at hun ville sitte barnevakt for meg er fordi hun skulle få ha leiligheten hans for seg selv i 3 mnd siden hun er drittlei av å bo hjemme. Kjenner jeg har lyst til å kutte all kontakt med henne. Orker ikke falske mennesker. Har ikke pratet med henne på en uke nå. Og har ikke lyst til det heller. Er bare redd for at jeg kanskje overdriver. Jeg skjønner at hun ikke har barn selv og alt det greiene der. Men tenker at det ikke er normalt å besøke nevøen sin og/eller sitte barnevakt 1 gang i året. Hun bor 15 min med kollektiv transport fra meg. Pratet foressten med x-en min i går. Han spurte meg om hun skulle passe på barnet Når jeg skal på konsert. Jeg sa Nei, at hun ikke kunne likevel. Da sa han "jeg viste det", "jeg viste at hun ikke kom til å sitte barnevakt for deg hvis hun ikke får være i leiligjeten"," hun bryr seg bare om seg selv". Jeg vet at han har nevnte dette her tidligere også og har sett at hun egentlig ikke bryr seg. Men er kanskje bare jeg som har prøvd å de bort ifra det. Anonymkode: f11d6...4f7 1 1
Populært innlegg Anim92 Skrevet 12. februar 2020 Populært innlegg #2 Skrevet 12. februar 2020 "Gir langt faen, forventer ikke noe" Eh, jo! Det gjør du. 134 5
Populært innlegg Eediyat Skrevet 12. februar 2020 Populært innlegg #3 Skrevet 12. februar 2020 Nå var det jo riktignok du som valgte å få barn - ikke hun. 135 5
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2020 #4 Skrevet 12. februar 2020 Akkurat nå, Anim92 skrev: "Gir langt faen, forventer ikke noe" Eh, jo! Det gjør du. Nei. Jeg forventer ikke. Hadde hun sagt at hun IKKE KAN fra dag EN. Hadde det ikke vært noe problem. Men når hun sier at hun kan for så å plutselig har betalt for leeeeenge siden for en bursdaggreie hun skal på DEN helgen hun skal sitte barnevakt for meg. Så er det åpenbart at den er kun på grunn av leiligheten. Og det er falskt. Da kunne hun like godt sagt at hun kan sitte barnevakt kun hvis hun får låne leiligheten da. Istedenfor å begynne å lyve og finne på historier. Ts Anonymkode: f11d6...4f7 16
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 12. februar 2020 Populært innlegg #5 Skrevet 12. februar 2020 Kanskje hun rett og slett ikke føler seg komfortabel med å sitte barnevakt da. Anonymkode: 2dd5e...32f 75 3
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 12. februar 2020 Populært innlegg #6 Skrevet 12. februar 2020 Jeg har aldri passa nevøen min. Han er 13. Anonymkode: 3a4d0...b1c 69 1
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 12. februar 2020 Populært innlegg #7 Skrevet 12. februar 2020 Aldri forvente at andre skal passe dine barn. ALDRI!! Det er ikke andres ansvar å passe ditt/dine barn. Anonymkode: 7c8c8...f5e 98 3
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2020 #8 Skrevet 12. februar 2020 Ditt barn, ikke hennes hun velger selv hvor mye hun vil være involvert. Anonymkode: 650e4...e7b 41 3
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2020 #9 Skrevet 12. februar 2020 2 minutter siden, Eediyat skrev: Nå var det jo riktignok du som valgte å få barn - ikke hun. Så det er ikke normalt å ha barnevakt Når man har selv valgt å få barn? Ikke normalt at familie stiller opp som barnevakt innimellom? Kompisen til sønnen min har stadig tanter, onkler, fadder osv som er med han. Derfor lurer jeg på om det er normalt at en tante sitter barnevakt kun om hun får noe tilbake som er til interesse for henne. For meh blir det slags bussines og ikke familiebånd eller familiekjærlighet eller Hva man skal kaller det. Ts Anonymkode: f11d6...4f7 8
Gjest loveli Skrevet 12. februar 2020 #10 Skrevet 12. februar 2020 Jeg skjønner deg, men samtidig kan man faktisk ikke forvente at andre folk skal sitte barnevakt. At hun utnytter deg og dine ressurser og aldri gir noe tilbake er vel egentlig problemet her?
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2020 #11 Skrevet 12. februar 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har en sønn på 6 år. Jeg er 30 og har en søster på 26. Siden sønnen min ble født har hun "aldri" kommet på besøk eller sittet barnevakt. Med "aldri" mener jeg at i løpet av de 6 årene har hun sittet barnevakt maks 4 ganger og vært på besøk hos oss 2 dager I året. Hver gang jeg har spurt henne om hun kan sitte barnevakt, er hun altid opptatt eller skal ett eller annet. Eller så er det at jeg spørr altfor lang tid I forveiene eller at det er altfor kort varsel. Jeg har ikke familie eller noen andre som kan sitte barnevakt. Barnefar har samvær annenhver helg men nå er han borte i 3 mnd så jeg hadde trengt barnevakt en dag jeg skal på konsert. Så...hovedproblemet er egentlig ikke det at hun ikke vil være barnevakt og stille opp for meg. Men at hun er falsk, egoistisk og kun bryr seg om jeg har noe å tilby henne. Det er sånn at noen uker før barnefar skulle bort spurte hun meg om hun kunne låne leiligheten hans og bo der imens han er borte. Jeg sa at jeg skulle spørre han. Han sa til meg at hun kunne få være i hans leilighet hvis vennen hans ikke skulle være der siden vennen hadde spurt om det først. Jeg spurte henne om hun kunne sitte barnevakt for meg en fredag da jeg skal på konsert og en lørdag jeg skal på en bursdag. Hun sier Ja til det. Så blir det slik at vennen til x-en min skal være i leiligheten hans. Jeg forteller søstra mi om at hun desverre ikke får bo i leiligheten hans. Noen dager senere. Kommer hun plutselig med at hun ikke kan sitte barnevakt den fredagen og ikke den lørdagen da skulle hun vist på en bursdag og kunne ikke avlyse siden hun "hadde betalt for noe greier for lenge siden" også var hun plutselig fullboooka hele neste uke og skulle bort i 4 dager. Og det var ikke måte på hvor opptatt hun er de 3 fremtidige månedene. Jeg blir skuffet av henne fordi hun er søstra mi. Hadde det vært noen andre hadde jeg ikke blitt lei meg. Men en søster som ikke gidder å være barnevakt bare fordi hun ikke fikk det som hun ville med leiligheten. Det er åpenbart at den eneste grunnen til at hun ville sitte barnevakt for meg er fordi hun skulle få ha leiligheten hans for seg selv i 3 mnd siden hun er drittlei av å bo hjemme. Kjenner jeg har lyst til å kutte all kontakt med henne. Orker ikke falske mennesker. Har ikke pratet med henne på en uke nå. Og har ikke lyst til det heller. Er bare redd for at jeg kanskje overdriver. Jeg skjønner at hun ikke har barn selv og alt det greiene der. Men tenker at det ikke er normalt å besøke nevøen sin og/eller sitte barnevakt 1 gang i året. Hun bor 15 min med kollektiv transport fra meg. Pratet foressten med x-en min i går. Han spurte meg om hun skulle passe på barnet Når jeg skal på konsert. Jeg sa Nei, at hun ikke kunne likevel. Da sa han "jeg viste det", "jeg viste at hun ikke kom til å sitte barnevakt for deg hvis hun ikke får være i leiligjeten"," hun bryr seg bare om seg selv". Jeg vet at han har nevnte dette her tidligere også og har sett at hun egentlig ikke bryr seg. Men er kanskje bare jeg som har prøvd å de bort ifra det. Anonymkode: f11d6...4f7 Om hun er «lei av å bo hjemme», hvorfor har du da ikke annen familie «hjemme» som kan passe på barnet? Men uansett, du har valgt å ha barn. Det finnes mennesker som ikke er særlig glad i barn, ja til og med dem man deler blod med. Hun sier nei, da har du spurt, det er alt du kan gjøre. Du har ingen rett på å bli sur, for det er du som har valgt å få barn. Alle vet at et barn gjør at man ikke kan gjøre det man vil, da man ikke kan forlate barnet alene. Sorry det er kjipt, men du får vente 10-12 år til, så kan du fint reise rundt som du vil Anonymkode: 30399...e82 35 2
Anim92 Skrevet 12. februar 2020 #12 Skrevet 12. februar 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei. Jeg forventer ikke. Hadde hun sagt at hun IKKE KAN fra dag EN. Hadde det ikke vært noe problem. Men når hun sier at hun kan for så å plutselig har betalt for leeeeenge siden for en bursdaggreie hun skal på DEN helgen hun skal sitte barnevakt for meg. Så er det åpenbart at den er kun på grunn av leiligheten. Og det er falskt. Da kunne hun like godt sagt at hun kan sitte barnevakt kun hvis hun får låne leiligheten da. Istedenfor å begynne å lyve og finne på historier. Ts Anonymkode: f11d6...4f7 Vel, bortsett fra akkurat den historien, viser resten av innlegget ditt visse forventninger jo. Selv er jeg tante og er på besøl/barnevakt hver uke. I beste fall kan jeg håpe på noe lignende om jeg får barn, men jeg hadde aldri forventet det. Mine barn, mitt ansvar. Samme hvor sliten jeg er osv 8
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2020 #13 Skrevet 12. februar 2020 Jeg skjønner at du er skuffet. Det er ingen andre sitt ansvar å sitte barnevakt, men hvis man har et godt forhold stiller man jo opp for hverandre. Men ja, jeg skjønner dere begge litt egentlig. Jeg har en venninne med barn alene, og det er ikke ofte det passer å sitte barnevakt. Jeg har en sykdom, og nok med min egen hverdag. Når jeg har fri har jeg ikke lyst til å sitte barnevakt hele dagen heller. Vil sove ut og planelgge dagen som jeg selv vil, men jeg henter iblant og passer et par timer. Men når andre stiller opp er det en bonus, og ikke noe man kan bli sur for når man får et nei. Anonymkode: 0e22e...ea3 12
Anim92 Skrevet 12. februar 2020 #14 Skrevet 12. februar 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så det er ikke normalt å ha barnevakt Når man har selv valgt å få barn? Ikke normalt at familie stiller opp som barnevakt innimellom? Kompisen til sønnen min har stadig tanter, onkler, fadder osv som er med han. Derfor lurer jeg på om det er normalt at en tante sitter barnevakt kun om hun får noe tilbake som er til interesse for henne. For meh blir det slags bussines og ikke familiebånd eller familiekjærlighet eller Hva man skal kaller det. Ts Anonymkode: f11d6...4f7 I noen familier er det en selvfølge, i andre er det overhodet ikke det... 16
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2020 #15 Skrevet 12. februar 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Så det er ikke normalt å ha barnevakt Når man har selv valgt å få barn? Ikke normalt at familie stiller opp som barnevakt innimellom? Kompisen til sønnen min har stadig tanter, onkler, fadder osv som er med han. Derfor lurer jeg på om det er normalt at en tante sitter barnevakt kun om hun får noe tilbake som er til interesse for henne. For meh blir det slags bussines og ikke familiebånd eller familiekjærlighet eller Hva man skal kaller det. Ts Anonymkode: f11d6...4f7 Det går fint an å ha et familiebånd selv om hun ikke passer barnet, men da må ikke du kutte henne ut fordi hun ikke sitter barnevakt. Kanskje hun synes det er skummelt å skulle ha ansvaret for et barn. Kanskje hun ikke har tid. Kanskje det bare rett og slett ikke frister. Synes du er veldig hard og dramatisk 😅 Skjønner at det er slitsomt å være alene med barn, og ja, mange har folk rundt seg som passer barna, men tenker at du ikke kan være sint på søsteren din fordi hun ikke gjør det. Anonymkode: 646b9...40c 33 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2020 #16 Skrevet 12. februar 2020 Høres litt ut som dere har en dårlig relasjon. Har det alltid vært slik? Kan du prøve å ta initiativ til å bygge en bedre relasjon. Ikke fokusere på hva dere kan få fra hverandre (barnevakt, lån av leilighet). Men heller finne på ting sammen, du, din søster og barnet? Inviter henne på middag, eller med å gå en tur sammen, ta med ungen i en park, piknikk, uansett hva. Vinkveld hjemme hos deg etter at ungen har lagt seg. Eller noe annet Anonymkode: 35707...06a 17
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2020 #17 Skrevet 12. februar 2020 1 minutt siden, Anim92 skrev: Vel, bortsett fra akkurat den historien, viser resten av innlegget ditt visse forventninger jo. Selv er jeg tante og er på besøl/barnevakt hver uke. I beste fall kan jeg håpe på noe lignende om jeg får barn, men jeg hadde aldri forventet det. Mine barn, mitt ansvar. Samme hvor sliten jeg er osv Det er det som er poenget mitt. Du sier du er tante og er på besøk/barnevakt HVER uke. Derfor synes jeg det er merkelig at hun er på besøk max 2 ganger I året. Og så oppi det hele skyver seg helt unna i det hun ikke fikk låne leiligheten. Det er sånn ting det ikke kunne falt meg inn å gjøre. Fordi jeg selv er mer opptatt av menneskelige bånd enn hva jeg KAN FÅ av materielle ting av menneskene rundt meg. Men Ja...vi er ikke alle like. Ts Anonymkode: f11d6...4f7 4
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2020 #18 Skrevet 12. februar 2020 ^ tileggsinfo fra mitt forrige innlegg. Hva med å søke etter en annen barnevakt (kanskje du har en kollega eller venn som har en ungdom som ønsker å tjene noen kroner ved æ sitte barnevakt) eller kan du få barnefar til å bidra litt mer om du trenger mer fri? Anonymkode: 35707...06a 4
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2020 #19 Skrevet 12. februar 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det går fint an å ha et familiebånd selv om hun ikke passer barnet, men da må ikke du kutte henne ut fordi hun ikke sitter barnevakt. Kanskje hun synes det er skummelt å skulle ha ansvaret for et barn. Kanskje hun ikke har tid. Kanskje det bare rett og slett ikke frister. Synes du er veldig hard og dramatisk 😅 Skjønner at det er slitsomt å være alene med barn, og ja, mange har folk rundt seg som passer barna, men tenker at du ikke kan være sint på søsteren din fordi hun ikke gjør det. Anonymkode: 646b9...40c Ja jeg er helt enig i det du sier. Jeg har selv tenkt etter å ha sett I løpet av disse 6 årene at hun ikke har sittet barnevakt eller vært veldig lite på besøk så har jeg tenkt at hun ikke ønsker å sitte barnevakt og alt det der. Så jeg har ikke forventet det fra henne på noe som helst måte i løpet av disse 6 årene. Det som planer meg I dag er at hun ville sitte barnevakt for meg disse to dagene jeg skal noe BARE fordi at hun ville være i leiligheten fordi hun er lei av å bo hjemme. Hun sa til meg " ja det er ikke noe problem, jeg sitter barnevakt de dagene" også sa jeg til henne at jeg må vite det heelt sikkert siden det er konsert og betalte billetter osv, for da må jeg se om jeg finner noen andre. Har forsåvidt funnet noen som kan være barnevakt begge de 2 dagene. 😂 Men Ja, blir skuffet av søstra mi. Ts Anonymkode: f11d6...4f7 7
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2020 #20 Skrevet 12. februar 2020 Jeg har aldri sittet barnevakt for søstera mi sitt barn. Det skyldes at jeg og søster overhodet ikke går sammen. Du liker jo åpenbart ikke din søster og da er det ikke spesielt rart at hun ikke er spesielt interessert i å hjelpe deg. Anonymkode: e6b23...a8b 39
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå