Profectus95 Skrevet 12. februar 2020 #1 Skrevet 12. februar 2020 Hei, jeg er 24 og har studert i utlandet. Endelig mer hjemme i Norge, men syns det er vanskelig å finne nye venner? Føler jeg går på et studie hvor man allerede har etablerte gjenger og folk har mer enn nok med seg og sine. Elsker å trene og gå tur, men faller ikke så naturlig å skravle med folk på treningsstudio. Noen som har noe tips? Føler jeg ellers er sosial, har jo noen venner men savner kanskje flere:) men nå er jeg veldig sosial også da, men ikke så glad i fest som kanskje er den enkleste arenaen.
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2020 #2 Skrevet 15. februar 2020 Det er vanskelig å få nye venner Men mange studiesteder har studentidrett, siden du liker å trene kunne det vært noe å melde seg på? Alt fra fotball til badminton til styrkeløft osv., de har kanskje egne «frilufts/turgrupper», hvor folk går fjellturer ilag og overnatter på hytter? Vet de har det slik i Tromsø vertfall. Anonymkode: 4a280...01c
megda Skrevet 15. februar 2020 #3 Skrevet 15. februar 2020 Fest er nok den enkleste arenaen for å etablere nye vennskap. Den sosiale strukturen i Norge er gjemt der i stor grad. Om ikke må man være meget frempå selv for å etablere noe og ofte blir det aldri noe håndfast.
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2020 #4 Skrevet 15. februar 2020 I voksen alder, har jeg fått mine mye venner via jobb, altså kollegaer 😊 Jeg forstod ikke helt om du var ferdig med studier! Men ja. Det er mer tungvint å få nye venner i voksen alder og kanskje spesielt om du ikke gå så mye ut (da blir det mer venner av venner jeg har etablert et forhold til, ikke vilt fremmede). Men ja, spørs selvfølgelig hvilken type jobb du har (om du jobber mer alene eller tett med andre) - men jeg har fått flere svært nære venner som er/var kollegaer. Forloveren min var faktisk en jeg traff da jeg var 27! Der jeg jobber nå, er det ikke særlig mye muligheter for nye venner. Trist egentlig, men har mine få, men nære venner fra før. Med venner er det kvalitet foran kvantitet! Er du student enda, kan - som noen tipset over her - idrettslag/grupper være aktuelt, eventuelt om du involverer deg i verv ved skolen. Lykke til uansett! Jeg unner alle å ha minst én person i livet sitt man kan snakke om alt med ❤️ Anonymkode: 7b8ca...869
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2020 #5 Skrevet 23. februar 2020 Jobb er arenaen jeg har fått flest venner i voksen alder. Hva med å starte opp med en hobby? Da treffer man jo ofte mennesker med samme interesse Anonymkode: b540c...335
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå