AnonymBruker Skrevet 12. februar 2020 #81 Del Skrevet 12. februar 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Helt greit for oss. Så lenge du bytter til spansk pass, og spansk livsstil, og ikke krever noe av dette "dårlige" landet (ingen rettigheter i norsk folketrygd. Hvem vil ha noe dårlig fra et dårlig land? Ingen vil vel ha noe dårlig, fra en dårlig kjæreste. Man dumper og drar. Ok for oss om man dumper Norge og drar). Ta med deg pikk-pakket ditt. Si opp passet,og flytt til paradiset. Vinn-vinn. Anonymkode: 07a57...46b Hvorfor så aggressiv fordi noen velger å bo i utlandet? Man kan forøvrig ikke bare bytte pass som man har lyst til. Anonymkode: 1bc89...825 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest HunSomSaDetRettUt Skrevet 12. februar 2020 #82 Del Skrevet 12. februar 2020 (endret) 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor så aggressiv fordi noen velger å bo i utlandet? Man kan forøvrig ikke bare bytte pass som man har lyst til. Anonymkode: 1bc89...825 Bør man ikke gjøre noe fullt og helt, og ikke stykkevis og delt? Skal man dumpe økonomiske byrder på det norske folk, spytte på de fordi de ikke er "paradis", også stikke av med norske goder, og si jeg liker dette landet bedre (Spania, men de gir meg ikke lønna jeg vil ha), så får de dumme dårlige i Norge betale? Da får vi vel bare fjerne veldferdstaten, så får alle velge selv, tjene selv, og gjøre som de vil. Så legger man ikke stein til byrden til andre arbeidstakere. Hvis alle snylter eller vil jobbe mindre: https://www.nrk.no/norge/sanner-om-kortere-arbeidstid_-_-glem-det-1.14899398 Så lenge man betaler for egen livsstil, så har ingen et problem med hva folk gjør. Betaler du skatt til Spania, så skal man IKKE ta ut Norges skattebetalere. Norges skattebetalere betaler for Norge (og skal ikke belastet av varme-flyktninger) . Spanske for spanske. Høres ikke friskt eller logisk ut. Håper du behandler dine kjære bedre, enn du behandler Norge. MAN SKAL IKKE FÅ I POSE OG SEKK! Endret 12. februar 2020 av HunSomSaDetRettUt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2020 #83 Del Skrevet 12. februar 2020 Beklager om du oppfatter det slik. Jeg vil bare si. De kjæresten man velger >(land), den bør man være trofast til. Utroskap er ikke greit😌 Anonymkode: 07a57...46b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tussi84 Skrevet 12. februar 2020 #84 Del Skrevet 12. februar 2020 1 time siden, Brunello skrev: Køene i helsevesenet er lange for alle, fordi då og si alle får hjelp. Prisnivået er høyt fordi lønningene er skyhøye. Relativ fattigdom regnes ut fra hvordan andre i landet har det. En fattig i Norge har det ekstremt bra i forhold til fattige i andre land: sysselsettingenner høy, og det er svært få som ikke har lønn, trygd eller pensjon. Norge har velfungerende fengselsvesen og svært lite kriminalitet sammenlignet med andre land. Vi kan gi mye i bistand fordi vi har så sinnsykt mye penger. men hadde noe av bistaden isteden vært brukt på folk i Norge, så hadde det ikke vært like mye relativt fattigdom blandt de som bor i Norge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2020 #85 Del Skrevet 12. februar 2020 6 minutter siden, HunSomSaDetRettUt skrev: Bør man ikke gjøre noe fullt og helt, og ikke stykkevis og delt? Skal man dumpe økonomiske byrder på det norske folk, spytte på de fordi de ikke er "paradis", også stikke av med norske goder, og si jeg liker dette landet bedre (Spania, men de gir meg ikke lønna jeg vil ha), så får dumme dårlige Norge betale? Høres ikke friskt eller logisk ut. Håper du behandler dine kjære bedre, enn du behandler Norge. Om man jobber i utlandet tar man jo ikke med seg norske goder? Jeg hater ikke Norge, men liker bedre landet jeg bor i. Beholder likevel mitt norske pass, men har selvsagt ingen trygderettigheter i Norge lenger. En del av meg vil jo også alltid være norsk og ser ikke problemet med det. Det går an å ha to tanker i hodet samtidig Har man en trygd eller pensjon spiller det jo ingen rolle for Norge hvor man bor. Anonymkode: 1bc89...825 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2020 #86 Del Skrevet 12. februar 2020 5 minutter siden, tussi84 skrev: men hadde noe av bistaden isteden vært brukt på folk i Norge, så hadde det ikke vært like mye relativt fattigdom blandt de som bor i Norge. Se statsbudsjettet. Da skjønner du din egen livsstil. Man er fattig fordi man ikke følger oppskrifte: GJØR DIN PLIKT!!! FØR du krever din rett! INGEN skattebetaler skylder andre noe! Anonymkode: 07a57...46b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2020 #87 Del Skrevet 12. februar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Om man jobber i utlandet tar man jo ikke med seg norske goder? Jeg hater ikke Norge, men liker bedre landet jeg bor i. Beholder likevel mitt norske pass, men har selvsagt ingen trygderettigheter i Norge lenger. En del av meg vil jo også alltid være norsk og ser ikke problemet med det. Det går an å ha to tanker i hodet samtidig Har man en trygd eller pensjon spiller det jo ingen rolle for Norge hvor man bor. Anonymkode: 1bc89...825 Hvis du ikke bor lenge nok i utlandet tar du med deg goder. Bor du i 30 år i utlandet meldes du ut av folketrygden. Illojalitet skal ikke lønne seg. Forskjell på oppdrag, og utflytting. Anonymkode: 07a57...46b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 12. februar 2020 #88 Del Skrevet 12. februar 2020 (endret) 41 minutter siden, tussi84 skrev: men hadde noe av bistaden isteden vært brukt på folk i Norge, så hadde det ikke vært like mye relativt fattigdom blandt de som bor i Norge. Det tror jeg er feil tenkt. Da ville det heller blitt mer skattelette til de rikeste og nest rikeste. I Norge tjener de dårligst betalte og trygdede ekstremt bra i forhold til resten av verden. Vi skal ikke lenger enn litt lenger syd i Europa før det å ikke ha jobb ofte betyr st man må flytte. Det er mange i det enkelte kaller øvre middelklasse (vi har egentlig ikke klasser i Norge), som synes det er helt greit å gi bistand / hjelpe flyktninger, og som samtidig synes de uten utdannelse, lavtlønnede yrker og trygdede har det mer enn greitnok som det er. Endret 12. februar 2020 av Brunello Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2020 #89 Del Skrevet 12. februar 2020 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis du ikke bor lenge nok i utlandet tar du med deg goder. Bor du i 30 år i utlandet meldes du ut av folketrygden. Illojalitet skal ikke lønne seg. Forskjell på oppdrag, og utflytting. Anonymkode: 07a57...46b 30 år?? Man må melde flytting etter 6 måneder og da er man ikke medlem lenger. Passet kan man beholde hele livet, men det gir ingen goder. Anonymkode: 1bc89...825 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2020 #90 Del Skrevet 12. februar 2020 Norge er det værste landet å bo i. Likte det før, men med den retningen Norge tar begynner det å ligne mer på et diktatur eller kommunistisk land. Fuck regjeringen Anonymkode: 64c2d...691 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2020 #91 Del Skrevet 12. februar 2020 3 timer siden, Candygirlboy skrev: Helt enig! Men hvilket land er bedre Anonymkode: 3a870...33e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2020 #92 Del Skrevet 12. februar 2020 Alle land påstår at de er verdens beste land å bo i, selv Nord Korea. Anonymkode: a51da...e3e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2020 #93 Del Skrevet 12. februar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Alle land påstår at de er verdens beste land å bo i, selv Nord Korea. Anonymkode: a51da...e3e Har aldri sett at alle land påstår det. Men ja nord Korea gjør det. Anonymkode: 3a870...33e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2020 #94 Del Skrevet 12. februar 2020 Ingen har sagt at Norge er perfekt eller paradis. Man kan Være best i verden selv om man har forbedringspotensiale. Så, de som er negative og skulle flyttet - hvilket land er best i verden? Anonymkode: 3a870...33e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2020 #95 Del Skrevet 12. februar 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ingen har sagt at Norge er perfekt eller paradis. Man kan Være best i verden selv om man har forbedringspotensiale. Så, de som er negative og skulle flyttet - hvilket land er best i verden? Anonymkode: 3a870...33e Alle land har fordeler og ulemper. Og det som er et bra land for noen er det ikke for andre. Anonymkode: 1bc89...825 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2020 #96 Del Skrevet 12. februar 2020 1 time siden, Fornuftig-mann skrev: Det er et av verdens beste land i verden når det kommer til å få dekket grunnleggende behov. Den verste fattigdommen unngår man om man bor i Norge. Når det kommer til lykkefølelse er det langt ifra verdens beste. Det er altfor mye forventninger til livet og press fra omverdenen. Det er for vanskelig å få jobb, bolig og et stabilt liv. Folks holdninger og verdier gjør at mange ikke når opp som partner. Arbeidsmarkedet er ekstremt kynisk, og ser mer begrensninger i folk enn muligheter. Sjefer prøver sitt beste på å sørge for at du ikke får fast jobb hos dem. Du må nærmeste være velstående for å kunne ta opp boliglån. Har man gjort en hel del med feil i ungdommen og ung voksen alder, er det vanskelig å ta seg inn i igjen. Det finnes null varme og sympati fra den voksne befolkningen i Norge. Alle tenker kun på seg og sitt eget. Barn er flinkere på det, men det forsvinner når de blir voksne. Ingen bryr seg om selvmordsstatistikker før en person nær dem har prøvd å ta livet sitt. Ingen bryr seg om kreft før det rammer noen nær dem eller dem selv. Vi er et av verdens rikeste land, men ikke verdens lykkeligste og vi har ei heller verdens varmeste og mest sympatiske befolkning. Jeg innrømmer lett at jeg selv blir mer og mer likegyldig til andre, men det har sammenheng med at man føler man gir og gir, og aldri får noe igjen. F.eks i arbeidslivet, hvor man ikke blir verdsatt som man burde. Jeg er egentlig ikke slik, men man blir farget av samfunnet ellers. Enig i så og si alt. Har sett på videoer fra Norge på 60 tallet, og la merke til at det samholdet folk hadde for mer enn 30 år siden blir mindre og mindre. Det har vel mye med at vi blir mer og mer et land med 'rikinger'. Den hyperindividualismen som er idag tror jeg også er ganske nytt, tenker at det har litt med gradvis 'amerikanisering' å gjøre også. Anonymkode: df597...328 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elaine Marley Skrevet 12. februar 2020 #97 Del Skrevet 12. februar 2020 Tråden er ryddet for avsporinger, brukerangrep og svar til dette. Elaine Marley, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjetil E Skrevet 12. februar 2020 #98 Del Skrevet 12. februar 2020 8 timer siden, Gorilla skrev: Sist jeg var på Oslo S betalte jeg svimlende 20kr for å gå på toalettet, men rygget fort ut da jeg så at det stod skilt med ‘området videoovervåket’ . 20kr rett i vasken for å ikke tørre å gå på do engang. Uansett, helt sinnsykt at det koster 20kr for å gå på toalettet. Er jo på grensen til svindel. Dyrt nok å betale 5kr for å bruke et toalett, 20kr nekter jeg å betale. Hvorfor i alle dager skal det koste noe å gå på toalettet? Hva om man kommer i rush og det er svært akutt men man har glemt bankkortet? Vi som er kjent vet selvsagt hvor man skal gå for å gå gratis på do i det området. Oslo Plaza er veldig greit å gå for toalettbesøk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jon Are Skrevet 14. februar 2020 #99 Del Skrevet 14. februar 2020 Alle økonomiske goder, samt at Norge er et forholdsvis trygt land gjør det vel til et av verdens beste land å bo i . Men klimaet er dårlig. Kan ikke komme bort fra det. Folk kan ikke kose seg ute bortsett fra en par måneder om sommeren. Dette gjelder spesielt for oss som hater ski og vintersport. Så summa summarum..bedøm selv hva som er viktigst for deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2020 #100 Del Skrevet 15. februar 2020 På 12.2.2020 den 15.14, Bente1234 skrev: Som kvinne er Norge fantastisk hvis en vet og har sett hvordan kvinner i andre land lever. I d store å hele er nok Norge en av dd bedre. Hvorfor skal dette OGSÅ handle om kvinner? Anonymkode: 12688...1f2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå