Gå til innhold

Norge er verdens beste land å bo i- Er det virkelig det? ?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Greit å sjekke fakta,kanskje.....ikke bare tippe??

Anonymkode: d79e4...131

Hvorfår er du ufin? Hvordan vet du om personen du siterer tipper eller vet? Omg

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, ludden skrev:

Hvilket land har tilnærmet trygdeordninger og sosiale rettigheter som norge,egentlig? 

Tyskland

Anonymkode: 1bc89...825

Skrevet

Grunnen til at vanlige nordmenn har råd til å flytte til varmen,er de gode pensjons og trygdeordningene,det er jo nettopp hele mitt poeng.Enda evner folk å klage....problemet er at folk klager uansett hvordan de har det,vi blir aldri fornøyd.

Skrevet (endret)
43 minutter siden, Tanuki said:

Det er mange fattige i Norge. Norge er langt i fra et paradis. 

Helt enig!

Endret av Candygirlboy
Skrevet
4 minutter siden, ludden skrev:

Sverige ,danmark og tyskland har ikke i nærheten slike trygdeordninger som i norge, balnt annet har de karensdager,pluss dårligere sykelønnsordninger

Nei der har de ikke i Tyskland. Arbeidsgiver må betale full lønn i 3 måneder, etter det overtar sykeforsikringen som betaler 70% av lønnen til du er tilbake. Vi har også gratis tannlege. 

Gjest Rosaris
Skrevet

Bare bo en annen plass en Oslo, det ville jeg aldri gjort😂

Skrevet
9 minutter siden, ludden said:

Sverige ,danmark og tyskland har ikke i nærheten slike trygdeordninger som i norge, balnt annet har de karensdager,pluss dårligere sykelønnsordninger

Du har veldig lite kunnskap om hvilke ordninger svergie danmark tyskland har kanskje du burde skjekke det ut på nett før du begynner og kverulere?

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei der har de ikke i Tyskland. Arbeidsgiver må betale full lønn i 3 måneder, etter det overtar sykeforsikringen som betaler 70% av lønnen til du er tilbake. Vi har også gratis tannlege. 

Dette!

Skrevet

Ifht levestandard er vi nok på topp, tviler på at det finnes så mange andre land med samme standard når det kommer til det materialistiske. Men, samtidig har vi vanvittig mange som sliter med psykisk helse, helt ned i småbarnsalderen. Mon tro om det ikke hadde vært bedre å ha litt lavere materialistisk standard, og et mer varmt og inkluderende samfunn. Penger har gått oss til hodet. 

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, Tanuki skrev:

Norge er fortsatt verdens beste land å bo i, sett at du ikke ramler utenfor 

Skrevet
1 time siden, tussi84 skrev:

Norge er bra på flere måter. Det er gratis skole, og sykehus. Det er også økonomisk hjelp å få hvis man skulle bli arbeidsledig, eller kronisk syk ++ andre nav ytelser.

Derimot er det mange ting som ikke fungerer i det norske velferdssystemet. Helse køene er for lange. Både når det gjelder fysisk og psykisk helse. Mange dør underveis, eller får hjelp alt for sent. 

Prisnivået i Norge er også skyhøyt, og det finnes fattige mennesker i Norge som ikke har råd til å spise seg mett hver dag. Vi snakker om relativ fattigdom. 

Kollektiv trafikk er generellt en mangelvare over store deler av Norge med mindre du bor i en by. 

Veiene i Norge er noe av det verste som finnes av Standard i Europa, og vi betaler all like vel haugevis av bompenger hvert år. Hva går egentlig pengene til? 

Arbeidslivet i Norge er lite inkluderende. Enn skal være helt funksjons frisk for å kunne jobbe i Norge. Ustabile arbeidstakere pga sykdom faller utenfor, og blir heller satt på trygd. Tenk om arbeidsplassene heller kunne lagt mer til rette for at de som er kronisk syke kunne jobbe når de klarte? Om det så bare var 10 prosent bare i løpet av en uke.

For lang kø for soning + altfor milde straffer. 

Altfor snill asyl og innvandringspolitikk. Jeg er for at vi skal hjelpe folk i nød. Samtidig mener jeg at kommer du fra utlandet og gjør noe kriminelt her i Norge, så har du ikke fortjent vår hjelp. Da burde de sendes tilbake med første fly. 

Bistands hjelpen er for stor. Mye av det kunne heller vært brukt på våre egne. Se ovenfor. Helsekøene kunne blitt kortet ned, veiene kunne blitt bedre, flere fengsler, bedre kollektiv trafikk etc etc. 

Kunne sikkert skrevet mye mer om dette, men vet at det jeg ønsker for landet aldri kommer til å skje uansett. Norge skal redde hele verden, men glemmer sine egne.

Køene i helsevesenet er lange for alle, fordi då og si alle får hjelp. 

Prisnivået er høyt fordi lønningene er skyhøye. Relativ fattigdom regnes ut fra hvordan andre i landet har det. En fattig i Norge har det ekstremt bra i forhold til fattige i andre land:

sysselsettingenner høy, og det er svært få som ikke har lønn, trygd eller pensjon.

Norge har velfungerende fengselsvesen og svært lite kriminalitet sammenlignet med andre land.

Vi kan gi mye i bistand fordi vi har så sinnsykt mye penger. 

• Liker 1
Skrevet
4 timer siden, abc123detvardet skrev:

Hva er problemet med det? 

Er det kameraovervåking på toalettet på toget?

Gjest Familytree
Skrevet

Må du betale for å gå pa toalettet? Wtf? 😂

Skrevet

Vare hvis man er gjeldfri.

Anonymkode: 4940b...658

Skrevet

Bare*

Annonse
Skrevet
2 timer siden, Tanuki skrev:

Helt enig. Man trenger mer enn mat og tak over hodet. Man trenger innhold i hverdagen også, og nei, TV fyller ikke hverdagen i det hele tatt. Den tar bare unødvendig med plass, lager merarbeid når du skal gjøre rent, er stygg å se på, og har null underholdning.

Skrevet (endret)

Det er et av verdens beste land i verden når det kommer til å få dekket grunnleggende behov. Den verste fattigdommen unngår man om man bor i Norge.

Når det kommer til lykkefølelse er det langt ifra verdens beste. Det er altfor mye forventninger til livet og press fra omverdenen. Det er for vanskelig å få jobb, bolig og et stabilt liv.

Folks holdninger og verdier gjør at mange ikke når opp som partner. Arbeidsmarkedet er ekstremt kynisk, og ser mer begrensninger i folk enn muligheter. Sjefer prøver sitt beste på å sørge for at du ikke får fast jobb hos dem. Du må nærmeste være velstående for å kunne ta opp boliglån. Har man gjort en hel del med feil i ungdommen og ung voksen alder, er det vanskelig å ta seg inn i igjen.

Det finnes null varme og sympati fra den voksne befolkningen i Norge. Alle tenker kun på seg og sitt eget. Barn er flinkere på det, men det forsvinner når de blir voksne. Ingen bryr seg om selvmordsstatistikker før en person nær dem har prøvd å ta livet sitt. Ingen bryr seg om kreft før det rammer noen nær dem eller dem selv.

Vi er et av verdens rikeste land, men ikke verdens lykkeligste og vi har ei heller verdens varmeste og mest sympatiske befolkning.

Jeg innrømmer lett at jeg selv blir mer og mer likegyldig til andre, men det har sammenheng med at man føler man gir og gir, og aldri får noe igjen. F.eks i arbeidslivet, hvor man ikke blir verdsatt som man burde. Jeg er egentlig ikke slik, men man blir farget av samfunnet ellers.

Endret av Fornuftig-mann
  • Liker 3
Skrevet
2 timer siden, Candygirlboy skrev:

Til alle som klager, de nordmenn som klager på at de ikke har det bra i norge,bør enten flytte,eller reise litt rundt i verden å se hvordan størstedelen av befolkningen har det, forbanna sutrehuer!

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Til alle som klager, de nordmenn som klager på at de ikke har det bra i norge,bør enten flytte,eller reise litt rundt i verden å se hvordan størstedelen av befolkningen har det, forbanna sutrehuer!

Er det så mange som klager da? Flere sier Norge ikke er det beste landet landet i verden, og det er ikke klaging. Dessuten kommer jo denne kritikken delvis fra folk som ikke bor i utlandet. Og jo mer jeg reiser jo mer ser jeg Norges svakheter (og før du blir sint igjen, jeg bor ikke lenger i Norge).

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Spania er det beste landet for meg og min familie. Holder nok ut litt til i norge men blir vel til og flytte til spania ettervert.

Anonymkode: 5e1c1...d42

Helt greit for oss.

Så lenge du bytter til spansk pass, og spansk livsstil, og ikke krever noe av dette "dårlige" landet (ingen rettigheter i norsk folketrygd. Hvem vil ha noe dårlig fra et dårlig land? Ingen vil vel ha noe dårlig, fra en dårlig kjæreste. Man dumper og drar. Ok for oss om man dumper Norge og drar). Ta med deg pikk-pakket ditt. Si opp passet,og flytt til paradiset. Vinn-vinn.

Anonymkode: 07a57...46b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...