Gå til innhold

Norge er verdens beste land å bo i- Er det virkelig det? ?

Anbefalte innlegg

Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi kunne halvert lønna og fått friheten til å være oss selv tilbake. Bygge hus og hytter på egen tomt uten å spørre og betale for å spørre, bygge slik vi ønsket selv, kjøre bil uten å bli trakassert, fiske i det vannet du ville uten å betale fisketrygdavgift og fiskekort, bade der du ville, parkere bilen der det er ledig plass, kjøpe alkohol i butikken, røyke uten å bli ruinert, og en million andre mindre ting som som gjør hverdagen klaustrofobisk. Sier ikke at jeg ville gjort alt dette, men når myndighetene legger et skattelokk på alt så innskrenker det friheten så mye at folk ikke kan velge selv. Det er ikke verdig et fritt land og et demokrati. Frihet er menneskets viktigste gode. Uten frihet mister alt annet verdi. Norge er litt slik at du er fri til å gjøre hva du vil så lenge du ikke gjør noe som helst, eller søker og betaler store summer først, da kan du gjøre litt.

Anonymkode: 59a75...524

Herregud.....du vil ha billig røyk,og sprit i butikkene,at investorer kan bygge en skyskraper foran alle andre så de mister utsikt og sol og kjøre så fort du vil. Det er mange land det er slik, og om du sjekker litt så er de landene laaangt unna verdens beste land å bo i. Om du hadde vært eldre,hadde du kanskje skjønt at systemet i norge tar hensyn til flertallet i befolkningen,slik må det faktisk være for at flertallet skal ha det bra. En del må ytterste høyre fløy har enda ikke skjønt hva et demokrati er,dessverre.

Anonymkode: d79e4...131

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

I det man går av toget på sentralbanestasjonen ( Norges hovedstasjon ) møter man en stasjon fullt av innvandrere og narkomane . Går man ut av stasjonenen er det første som møter deg en sterk eim av røyk av heroin og hasj. Oslo s ( hovedkjøpesenteret) er fylt opp av innvandrere og narkomane. Oppover gaten i hvert eneste gatehjørne sitter det narkomane med koppen. Hvis Norge er verdens beste land og bo i, Hvorfor er da Oslo Norges heroinhovedstad. Jeg har aldri sett så mange narkomane med koppen som jeg ser i Oslo. Ønsker vi ikke å prate om egne problemer fordi vi er best uansett hva? Hvorfor er Oslo blitt Europas heroinhovedstad ?

Anonymkode: 43c42...416

Noen vil alltid falle utenfor, og noen ønsker det selv. 
Men for hvermannsen så er Norge bra, kanskje litt for bra. 

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vi har skyhøy levestandard i Norge. Hva mener du kunne vært bedre?

Anonymkode: 4f742...ba0

Klimaet! Sinnsykt lange perioder med mørke...nitrist

• Liker 1
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Høres smart ut, Norge er verdens beste land for alle som trenger hjelp. Klarer du deg selv er Norge et av de aller verste landene. Da betaler du hele livet for noe du aldri får bruk for. En solid helseforsikring hadde vært mye bedre da. Den hadde du fått til halv pris.

Anonymkode: 59a75...524

jeg trengte hjelp, men fikk ikke det i  Norge. Etter nesten 2 år med surr gadd jeg ikke mer. Har det mye bedre her jeg bor nå, bra helsevesen, jobbmuligheter, etc. 

Skrevet
2 hours ago, GulSitron said:

Norge er verdens beste land å bo i fordi vi som befolkning har så mange goder. Gratis helsehjelp, gratis tannhelse til vi er 18år, mister du jobben får du penger av staten slik at du slipper å måtte sove i telt på gata osv osv. 

folk ønsker ikke å snakke om problemene sine fordi andre folk er dømmende. Dømmende folk gjør at du helst holder kjeft og sliter i stillhet. 

Det er mange fattige i Norge. Norge er langt i fra et paradis. 

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, ludden skrev:

Det mest idiotiske er at de fleste som flytter til et annet land, fordi norge ikke er bra nok,de tar med seg trygda fra norge.....så norge er bra nok å snylte penger fra. De som påstår at norge ikke er verdens beste land, har enten mye penger,ellers så er de som regel trygda.....ingen i verden klager mer enn folk som får trygd fra Norge. Og for de som tror oslo s. er Norge,bør komme seg en tur ut av oslogryta....og ta seg en tur i både Norge og verden.Når folk presterer å nevne prisen for å gå på dass på oslo s, da vet vi faktisk at Norge er verdens beste land å bo i 🙂

De fleste som bor utenlands er først og fremst pensjonister. Og trygden som du klager på den har de faktisk betalt for selv gjennom et langt arbeidsliv...

Anonymkode: 326ef...fc0

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

De fleste som bor utenlands er først og fremst pensjonister. Og trygden som du klager på den har de faktisk betalt for selv gjennom et langt arbeidsliv...

Nettopp, og hva er grunnen til at de har råd til å flytte utenlands,tror du? problemet her er slike som ikke evner å se den store sammenhengen. Nettopp derfor er norge et av verdens beste land å bo i,pga pensjoner og trygdeytelser,som igjen kommer av at vi betaler skatt. Håper flere evner å skjønne dette,da er mye gjort:-)

• Liker 1
Skrevet

Norge er bra på flere måter. Det er gratis skole, og sykehus. Det er også økonomisk hjelp å få hvis man skulle bli arbeidsledig, eller kronisk syk ++ andre nav ytelser.

Derimot er det mange ting som ikke fungerer i det norske velferdssystemet. Helse køene er for lange. Både når det gjelder fysisk og psykisk helse. Mange dør underveis, eller får hjelp alt for sent. 

Prisnivået i Norge er også skyhøyt, og det finnes fattige mennesker i Norge som ikke har råd til å spise seg mett hver dag. Vi snakker om relativ fattigdom. 

Kollektiv trafikk er generellt en mangelvare over store deler av Norge med mindre du bor i en by. 

Veiene i Norge er noe av det verste som finnes av Standard i Europa, og vi betaler all like vel haugevis av bompenger hvert år. Hva går egentlig pengene til? 

Arbeidslivet i Norge er lite inkluderende. Enn skal være helt funksjons frisk for å kunne jobbe i Norge. Ustabile arbeidstakere pga sykdom faller utenfor, og blir heller satt på trygd. Tenk om arbeidsplassene heller kunne lagt mer til rette for at de som er kronisk syke kunne jobbe når de klarte? Om det så bare var 10 prosent bare i løpet av en uke.

For lang kø for soning + altfor milde straffer. 

Altfor snill asyl og innvandringspolitikk. Jeg er for at vi skal hjelpe folk i nød. Samtidig mener jeg at kommer du fra utlandet og gjør noe kriminelt her i Norge, så har du ikke fortjent vår hjelp. Da burde de sendes tilbake med første fly. 

Bistands hjelpen er for stor. Mye av det kunne heller vært brukt på våre egne. Se ovenfor. Helsekøene kunne blitt kortet ned, veiene kunne blitt bedre, flere fengsler, bedre kollektiv trafikk etc etc. 

Kunne sikkert skrevet mye mer om dette, men vet at det jeg ønsker for landet aldri kommer til å skje uansett. Norge skal redde hele verden, men glemmer sine egne.

• Liker 2
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det? Er mange nordmenn som bor og jobber i Tyskland feks.

Anonymkode: 1bc89...825

Skrevet
1 time siden, ludden skrev:

Det mest idiotiske er at de fleste som flytter til et annet land, fordi norge ikke er bra nok,de tar med seg trygda fra norge.....så norge er bra nok å snylte penger fra. De som påstår at norge ikke er verdens beste land, har enten mye penger,ellers så er de som regel trygda.....ingen i verden klager mer enn folk som får trygd fra Norge. Og for de som tror oslo s. er Norge,bør komme seg en tur ut av oslogryta....og ta seg en tur i både Norge og verden.Når folk presterer å nevne prisen for å gå på dass på oslo s, da vet vi faktisk at Norge er verdens beste land å bo i 🙂

Jeg synes ikke Norge er spesielt bra å bo i, har aldri mottat trygd, men derimot søkt jobb i utlandet. Har både bra lønn, bra sosialsystem og masse muligheter midt i Europa.

• Liker 1
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Hva er dyrt, synes du?

Anonymkode: 4f742...ba0

Alt er dyrt i norge boligmarkedet mat klær strøm og regninger betaler mye skatt osv osv dessuten er nesten alle norske mennesker så kalde og reserverte landet er også ikke noe og skryte av. 

Anonymkode: 5e1c1...d42

• Liker 1
Skrevet

New Zealand er det beste landet å bo i. 

Anonymkode: f44e6...4d7

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gå på dass hjemme da. Problem løst

Anonymkode: 946d3...a0a

Å gå på do I Norge burde ikke koste noe. De fleste har 20 kr til å betale for seg, men det finnes også folk som ikke har råd til slike ekstra ting. Å gjøre sitt fornødne er noe alle mennesker har behov for.. Skal de som ikke har råd drite i buksa mener du?  

Selv om enn gikk på do hjemme så kan det godt hende at vedkommende har reist et stykke før hun/Han ankommer Oslo s. Akutte ting hender også oppstår. 

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes ikke Norge er spesielt bra å bo i, har aldri mottat trygd, men derimot søkt jobb i utlandet. Har både bra lønn, bra sosialsystem og masse muligheter midt i Europa.

Hvilket land har tilnærmet trygdeordninger og sosiale rettigheter som norge,egentlig? 

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

New Zealand er det beste landet å bo i. 

Anonymkode: f44e6...4d7

Spania er det beste landet for meg og min familie. Holder nok ut litt til i norge men blir vel til og flytte til spania ettervert.

Annonse
Skrevet
Just now, ludden said:

Hvilket land har tilnærmet trygdeordninger og sosiale rettigheter som norge,egentlig? 

Tja svergie og danmark tyskland har vel det de og..

Skrevet

Sverige ,danmark og tyskland har ikke i nærheten slike trygdeordninger som i norge, balnt annet har de karensdager,pluss dårligere sykelønnsordninger

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tja svergie og danmark tyskland har vel det de og..

Greit å sjekke fakta,kanskje.....ikke bare tippe??

Skrevet
Just now, ludden said:

Sverige ,danmark og tyskland har ikke i nærheten slike trygdeordninger som i norge, balnt annet har de karensdager,pluss dårligere sykelønnsordninger

Alle land har forskjellige ordninger jo! Ikke like men de har trygd i svergie danmark tysk i spania også men ikke på lik linje som norge! Jeg synes spania er best for meg og min familie! Mye billigere og varmere i været og mennskene er ikke så ille de heller!

• Liker 1
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Greit å sjekke fakta,kanskje.....ikke bare tippe??

Jeg vet at svergie og tyskland spania og danmark har ordninger;-)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...