AnonymBruker Skrevet 12. februar 2020 #21 Skrevet 12. februar 2020 1 minutt siden, abc123detvardet skrev: Er det virkelig en så stor økonomisk post for deg? Ja 20 kroner nekter jeg å betale. 15 hadde vært ok, men 20 det nekter jeg! Anonymkode: 3a870...33e
abc123detvardet Skrevet 12. februar 2020 #22 Skrevet 12. februar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja 20 kroner nekter jeg å betale. 15 hadde vært ok, men 20 det nekter jeg! Anonymkode: 3a870...33e Hva er forskjellen på 15 og 20 kr? Er det sånn at du bruker den 365 dager i året?
Silva Pluvialis Skrevet 12. februar 2020 #23 Skrevet 12. februar 2020 3 minutter siden, abc123detvardet skrev: Er det virkelig en så stor økonomisk post for deg? Ja, i tillegg går jeg ikke et sted der det er videoovervåket. Sikkert ikke lov å filme inne på doen, men jeg tar ikke sjansen.
Silva Pluvialis Skrevet 12. februar 2020 #24 Skrevet 12. februar 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Gå på dass hjemme da. Problem løst Anonymkode: 946d3...a0a Jeg er ikke den du siterer, men bor langt unna Oslo, så kan ikke bra dra hjem om jeg skal ta toget f.eks
abc123detvardet Skrevet 12. februar 2020 #25 Skrevet 12. februar 2020 Akkurat nå, Gorilla skrev: Ja, i tillegg går jeg ikke et sted der det er videoovervåket. Sikkert ikke lov å filme inne på doen, men jeg tar ikke sjansen. De har selvfølgelig ikke videoovervåking på toalettet... 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2020 #26 Skrevet 12. februar 2020 1 minutt siden, abc123detvardet skrev: De har selvfølgelig ikke videoovervåking på toalettet... hva med på toget? Er det kamera som ser man går inn på doen? Anonymkode: 3a870...33e
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2020 #27 Skrevet 12. februar 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi har skyhøy levestandard i Norge. Hva mener du kunne vært bedre? Anonymkode: 4f742...ba0 Vi kunne halvert lønna og fått friheten til å være oss selv tilbake. Bygge hus og hytter på egen tomt uten å spørre og betale for å spørre, bygge slik vi ønsket selv, kjøre bil uten å bli trakassert, fiske i det vannet du ville uten å betale fisketrygdavgift og fiskekort, bade der du ville, parkere bilen der det er ledig plass, kjøpe alkohol i butikken, røyke uten å bli ruinert, og en million andre mindre ting som som gjør hverdagen klaustrofobisk. Sier ikke at jeg ville gjort alt dette, men når myndighetene legger et skattelokk på alt så innskrenker det friheten så mye at folk ikke kan velge selv. Det er ikke verdig et fritt land og et demokrati. Frihet er menneskets viktigste gode. Uten frihet mister alt annet verdi. Norge er litt slik at du er fri til å gjøre hva du vil så lenge du ikke gjør noe som helst, eller søker og betaler store summer først, da kan du gjøre litt. Anonymkode: 59a75...524 5
abc123detvardet Skrevet 12. februar 2020 #28 Skrevet 12. februar 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: hva med på toget? Er det kamera som ser man går inn på doen? Anonymkode: 3a870...33e Hva er problemet med det? 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2020 #29 Skrevet 12. februar 2020 Nei, det er det ikke. Men helsevesenet her er veldig OK+ :) Anonymkode: f7be4...1ac
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2020 #30 Skrevet 12. februar 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi kunne halvert lønna og fått friheten til å være oss selv tilbake. Bygge hus og hytter på egen tomt uten å spørre og betale for å spørre, bygge slik vi ønsket selv, kjøre bil uten å bli trakassert, fiske i det vannet du ville uten å betale fisketrygdavgift og fiskekort, bade der du ville, parkere bilen der det er ledig plass, kjøpe alkohol i butikken, røyke uten å bli ruinert, og en million andre mindre ting som som gjør hverdagen klaustrofobisk. Sier ikke at jeg ville gjort alt dette, men når myndighetene legger et skattelokk på alt så innskrenker det friheten så mye at folk ikke kan velge selv. Det er ikke verdig et fritt land og et demokrati. Frihet er menneskets viktigste gode. Uten frihet mister alt annet verdi. Norge er litt slik at du er fri til å gjøre hva du vil så lenge du ikke gjør noe som helst, eller søker og betaler store summer først, da kan du gjøre litt. Anonymkode: 59a75...524 Heldigvis kan vi kjøre bil uten å bli trakassert Anonymkode: 3a870...33e 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2020 #31 Skrevet 12. februar 2020 7 minutter siden, abc123detvardet skrev: Hva er problemet med det? flaut hvis de kjenner meg igjen og ser jeg går på do Anonymkode: 3a870...33e
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2020 #32 Skrevet 12. februar 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, det er det ikke. Men helsevesenet her er veldig OK+ Anonymkode: f7be4...1ac Hva er verdens beste land å bo i igjen? Anonymkode: 3a870...33e
abc123detvardet Skrevet 12. februar 2020 #33 Skrevet 12. februar 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: flaut hvis de kjenner meg igjen og ser jeg går på do Anonymkode: 3a870...33e Ja, æsj. Tenk at det finnes mennesker som går på do. Tragisk! 2
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2020 #34 Skrevet 12. februar 2020 Akkurat nå, abc123detvardet skrev: Ja, æsj. Tenk at det finnes mennesker som går på do. Tragisk! da betaler jeg heller de 20 kronene Anonymkode: 3a870...33e
GrønnNellik68 Skrevet 12. februar 2020 #35 Skrevet 12. februar 2020 Som kvinne er Norge fantastisk hvis en vet og har sett hvordan kvinner i andre land lever. I d store å hele er nok Norge en av dd bedre. 3
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2020 #36 Skrevet 12. februar 2020 Akkurat nå, Bente1234 skrev: Som kvinne er Norge fantastisk hvis en vet og har sett hvordan kvinner i andre land lever. I d store å hele er nok Norge en av dd bedre. Dette gjelder de fleste vestlige land. Selv bor jeg ikke i Norge og kan ikke si at det er en forskjell. Anonymkode: 1bc89...825 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2020 #37 Skrevet 12. februar 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: flaut hvis de kjenner meg igjen og ser jeg går på do Anonymkode: 3a870...33e Sant det. Personlig har jeg sluttet helt å gå på do, synes det er så ukult liksom. Anonymkode: 1bc89...825 2
GrønnNellik68 Skrevet 12. februar 2020 #38 Skrevet 12. februar 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Dette gjelder de fleste vestlige land. Selv bor jeg ikke i Norge og kan ikke si at det er en forskjell. Anonymkode: 1bc89...825 Selvfølgelig gjør det det. Jeg sa ikke bare Norge men tråden handlet om Norge var verdens beste land å bo i😉 1
ludden Skrevet 12. februar 2020 #39 Skrevet 12. februar 2020 Det mest idiotiske er at de fleste som flytter til et annet land, fordi norge ikke er bra nok,de tar med seg trygda fra norge.....så norge er bra nok å snylte penger fra. De som påstår at norge ikke er verdens beste land, har enten mye penger,ellers så er de som regel trygda.....ingen i verden klager mer enn folk som får trygd fra Norge. Og for de som tror oslo s. er Norge,bør komme seg en tur ut av oslogryta....og ta seg en tur i både Norge og verden.Når folk presterer å nevne prisen for å gå på dass på oslo s, da vet vi faktisk at Norge er verdens beste land å bo i 🙂 3
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2020 #40 Skrevet 12. februar 2020 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bygge hus og hytter på egen tomt uten å spørre og betale for å spørre, Stort sett går det greit å bygge på egen tomt dersom du overholder avstand til tomtegrensen. Man må selvfølgelig søke. Hvis ikke hadde alle tatt seg til rette. Når det gjelder kostnadene ved søke på diverse så skal jeg være enig. Kommunene tar seg tidvis latterlig godt betalt for noe som sannsynligvis krever minimalt arbeid. 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: bygge slik vi ønsket selv, I visse områder er det retningslinjer for hvordan hus skal se ut. Om alt skulle være lov så ville det etterhvert sett temmelig ille ut. 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: kjøre bil uten å bli trakassert Jeg har kjørt bil i flere tiår uten å ha blitt trakassert en eneste gang. Skjer det ofte? 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: parkere bilen der det er ledig plass Som i parker, på fortau, foran portrom og slikt? Du tror ikke det kan føre til problemer hvis folk skal parkere hvor de vil? 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: kjøpe alkohol i butikken Alkoholmisbruk er en av de største utgiftspostene Helse-Norge har. Tror du det blir bedre ved å gjøre tilgangen enklere? Dessuten ville det sannsynligvis føre til et mye dårligere utvalg av drikke; i hvert fall på mindre steder. Dessuten selges det faktisk alkohol i butikken i Norge. 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: røyke uten å bli ruinert, Anonymkode: 59a75...524 Joda, røyk er rådyrt, men det er behandlingen røykingen fører med seg også. Dersom det er dyrt så vil jo sannsynligvis flere slutte å røyke. Er ikke det fint da? Anonymkode: 4f742...ba0 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå