Gå til innhold

1,5 åring svak feber over tid. tenner ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. 

har akkurat bestilt en legetime til i morgen. Tenkt jeg ville høre litt synspunkter fra dere. 

minsten hadde besøk av en annen gutt. To dager etterpå begynte det å renne fra nesen og han ble tett. Sånn typisk lett Forskjølelse. Dette varte 10 dager. 

så var han frisk i ca ti dager. Så begynte han å ta seg veldig i munnen og slevde en del mer enn vanlig.  Typisk tenner. Ser en hjørnetann er igjennom og en annen straks på vei. Så mulig en jeksel lenger inne. 

dette har holdt på i ti dager nå.  
Han får noen litt sure bleier og har flere dager med svak feber ca 38. De dagene / nettene han viser ubehag og er sutrete får han litt Paracet. 

høyeste feber målt er 38.3 men er liksom ikke under 37.7. Pleier å ha normaltemp på 36.7 

jeg er meget måteholden med Paracet så han har ikke fått mer enn noen av dagene  

noen dager innimellom virker han ikke plaget og vi er ute på tur, finner på gøye ting hjemme og ute  masse lek og latter  

da snur humøret og han er blid som en lerke og leker og har det fint.  Slik som dette er det så lett å bare skylde på tenner. 

alle rundt meg sier også at svak feber og sure bleier er vanlig av tenner.  Men på nhi og apoteket sine sider står det at det ikke stemmer. Men at perioden med tenner kan utløse andre ting som feber Etc. Og siden vi foreldre ofte har lett for å skylde på tenner så kommer vi sent i gang med behandling. 

det første han gjør i morges når vi våkner er å ligge å kose men putter igjen hele hånden inn i munnen. Viser klart at noe plager. Utover formiddagen er han litt slappere enn vanlig og er sutrete og vil ikke så mye. Feber 37.9 - 38 

jeg  bestilte da en legetime siden jeg synes at ti dager er lenge slik av og på.  Spurte om en sjekk av CRP hals og ører. 

minsten er meget lite glad i leger og blir helt i fra seg og på bakbeina hvis noen der skal så mye som ta på han.  Så dette blir en veldig dårlig opplevelse for ham, men tenker at må man så må man. 

hva tenker dere ... har jeg bestilt time uten nok grunn eller tenker dere at det er på tide ? Hadde dere gått til lege eller ventet ? 

vil ikke la han gå igjennom dette hvis det bare er meg som er litt hysterisk, for jeg tuller ikke, bare det å skal lytte på ham gir rom for at barnelegen tar flere pauser og kan gå laaaaang tid  her blir det da blodprøve se i hals Etc  

Anonymkode: f98d9...6c7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi hadde aldri feber eller andre utfordringer med tenner, så kanskje du kan få svar av noen som har opplevd dette ?

Skrevet

Han får nok tenner, men feberen skyldes ikke tennene, men tennene har lettere for å bryte igjennom ved feber. Det er mange barn på denne alderen som er mye syke. Jeg jobber i bhg med denne alderen og noen er syke annenhver uke. Lurt å ta med til legen, greit å ta en sjekk. 

Anonymkode: 81e9f...2cc

• Liker 3
Skrevet
49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han får nok tenner, men feberen skyldes ikke tennene, men tennene har lettere for å bryte igjennom ved feber. Det er mange barn på denne alderen som er mye syke. Jeg jobber i bhg med denne alderen og noen er syke annenhver uke. Lurt å ta med til legen, greit å ta en sjekk. 

Anonymkode: 81e9f...2cc

tusen takk for innspill. 

vi reiser til legen en tur i morgen. 

denne perioden på året er vel ikke alltid like lett for de små ... men det er litt slitsomt å være bekymret 😂

• 2 uker senere...
Skrevet

Oppdatering: vi var inne igjen hos legen på onsdag. Altså en uke etterpå. 

han lyttet og sjekket og tok ny CRP. Fremdeles OK. Så at han var mer rød i halsen. Tok en dyrkningsprøve. Vi har ikke hørt noe om denne. 

han tok også noen blodprøver. Vet ikke hvilke. Men vi fikk svar på dem med en gang. 

han tok også en tlf til sykehuset. Vet ikke hva de snakket om. 

fikk beskjed om å se det an en uke til.  Da er vi snart over på 5 uke ... 

feber morgen i går: 36.8 

feber ettermiddag i går 38.2 

feber morgen i dag 37.9

feber i ettermiddag i dag 38 

virket OK i formen i går og i dag. 
sutrer litt og har hånden godt plantet i munnen til tider på kveld. 

han fikk sterke og uventede bivirkninger på mmr i desember og gikk over to uker før bedring. Har lest at det finnes litt ekle ting som kan oppstå en periode På 30 til 60 dager etter denne. 

sammenheng ? 

er det ting vi eller legene overser her ? Ønsker ikke Google for mye for da kommer det opp ganske mye greier. 

Skrevet

Tråden er ryddet for signering som helsepersonell og svar til dette. 

- Matas, mod. 

Skrevet

Kjære trådstarter,

Jeg stenger denne tråden nå, da vi ikke kan vite hva slags kompetanse som ligger bak svarene du vil få. I dette tilfellet ville det heller vært best om du fikk et profesjonelt svar, og det vil du bare få om du kontakter lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. 

Med vennlig hilsen,

Matas, mod. 

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...