AnonymBruker Skrevet 12. februar 2020 #1 Skrevet 12. februar 2020 Har hørt at SAS selskapet er styrt av jøder. Men ved det argumentet. Jøder er bare kopi av sumeriansk kultur og midtøsten kultur. Derfor har jøder heller ikke kultur. Er jo samme argumentet. Kultur er historie og tradisjoner. Så noen burde si dette neste gang de prøver å si noe slikt som den SAS reklamen. Bryr meg ikke hvem man fornermer, er jo sant. Noen vil si at det er en form for demoralisering. Så kan liksom godt slå litt tilbake :) Anonymkode: bf447...146 3
Kågebruker Skrevet 12. februar 2020 #3 Skrevet 12. februar 2020 Jødene fortjener bedre enn denne tråden. 6
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2020 #4 Skrevet 12. februar 2020 Vi har bare multikultur nå, et annet ord for kaos. Anonymkode: 55f9e...f6f
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2020 #5 Skrevet 12. februar 2020 Ok boomer. Blir folk aldri lei av å hate på jøder? Anonymkode: 82716...7c2
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2020 #6 Skrevet 12. februar 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ok boomer. Blir folk aldri lei av å hate på jøder? Anonymkode: 82716...7c2 Ok zoomer Men jeg hater ikke jøder. Hvis ikke ville jeg ikke sett på South Park som er en genial serie. Jeg bare synes selvhatende folk som sier "Hva er kultur?" er oftest demoraliserendes uærlige folk. Ja man forstår at grupper skaper kultur og det er blitt en tradisjon ifra oldtiden. Men at man skal si at det har ingen verdi er rent kommunist snakk. Uansett folk som har vært ledere for demoralisering som seksuelle revolusjonen var Herbert Marcuse som var jøde og annet. Jeg sier ikke at alle jøder er onde. Men det er så rart at det er så mange i topp stillinger som liker å spre kaos bare som har bakgrunn derifra. Jeg vet ikke om Black Lives Matter bare er en kaos bevegelse eller borger rettigheter innenfor mangel til tillit til politi i USA. Men alt jeg vet er at George Soros er personen som funderer BLM gruppen Anonymkode: bf447...146 1
Kågebruker Skrevet 12. februar 2020 #7 Skrevet 12. februar 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Ok zoomer Men jeg hater ikke jøder. Hvis ikke ville jeg ikke sett på South Park som er en genial serie. Jeg bare synes selvhatende folk som sier "Hva er kultur?" er oftest demoraliserendes uærlige folk. Ja man forstår at grupper skaper kultur og det er blitt en tradisjon ifra oldtiden. Men at man skal si at det har ingen verdi er rent kommunist snakk. Uansett folk som har vært ledere for demoralisering som seksuelle revolusjonen var Herbert Marcuse som var jøde og annet. Jeg sier ikke at alle jøder er onde. Men det er så rart at det er så mange i topp stillinger som liker å spre kaos bare som har bakgrunn derifra. Jeg vet ikke om Black Lives Matter bare er en kaos bevegelse eller borger rettigheter innenfor mangel til tillit til politi i USA. Men alt jeg vet er at George Soros er personen som funderer BLM gruppen Anonymkode: bf447...146 Oppsøk hjelp 3
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2020 #8 Skrevet 12. februar 2020 Hadde SAS byttet ut Scandinavian med Tyrkisk, Egyptisk, Pakistansk ol. Deretter forklart de hadde ingen kultur. Bare lånt og kopiert av alle andre. Hvem hadde blitt kalt rasist da? Men siden det blir regnet som høyreekstremt, fremmedgjøring av andre å fremsnakke egen kultur regnet SAS med business AS usual. Folk bare mumlee og går videre. Anonymkode: 9457b...0de 2
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2020 #9 Skrevet 12. februar 2020 Tåpelig reklame, ja. Men føler meg ikke støtt da jeg vet at skandinavia har lang historie, norrøn mytologi, vikingship, dikt osv. Hvis en skal bli så pirkete som den reklamen, så har jo nesten ingen en ''orginal'' kultur, fordi mye er lånt fra andre kulturer i andre land også. Så undrer fortsatt på hva ''the message'' bak denne reklamen skulle liksom være? Anonymkode: f1391...67c 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2020 #10 Skrevet 12. februar 2020 En kan jo lure på hva Sverige prøver på. Ser av og til svenske reklamer og mange av de ser ut til være slik plutselig... De får no holde på, men ikke forvent at de andre nordiske landene er så selvhatende til at det nesten blir patetisk og man prøver å ''viske ut sin historiske røtter'' Anonymkode: f1391...67c
AnonymBruker Skrevet 29. april 2020 #11 Skrevet 29. april 2020 Er dette kødd?! jeg håper dette er en spøk.. rakker du seriøst ned på en Verdens religion som har opplevd helt umenneskelige ting pga et Flyselvskap sin reklame. Skandinavia er er landområde.. Jødedommen er en religion bestående av mennesker med samme religioner, språk og tradisjoner spred ut over verden, men som likevel har klart å holde sine eldgamle kultur.. Og du vet vel at Jødedommen kom først og at både Islam og Kristendommen er viktige " veier/retninger ut av den? Ville du da sagt Kristendommen ikke har Kultur siden det stammer fra jødedommen?🧐 Alle religioner/ Mennesker og steder har sin kultur.. ikke rakk ned på Jødedommen fordi du er hårsår over en SAS reklame 🙄 Anonymkode: 49806...4bc 1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2020 #12 Skrevet 29. april 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er dette kødd?! jeg håper dette er en spøk.. rakker du seriøst ned på en Verdens religion som har opplevd helt umenneskelige ting pga et Flyselvskap sin reklame. Skandinavia er er landområde.. Jødedommen er en religion bestående av mennesker med samme religioner, språk og tradisjoner spred ut over verden, men som likevel har klart å holde sine eldgamle kultur.. Og du vet vel at Jødedommen kom først og at både Islam og Kristendommen er viktige " veier/retninger ut av den? Ville du da sagt Kristendommen ikke har Kultur siden det stammer fra jødedommen?🧐 Alle religioner/ Mennesker og steder har sin kultur.. ikke rakk ned på Jødedommen fordi du er hårsår over en SAS reklame 🙄 Anonymkode: 49806...4bc Hvor har du det fra at jødene har opplevd umenneskelige ting pga. en reklame fra et flyselskap?. Anonymkode: 638fd...f20
Kaptein Klein Skrevet 29. april 2020 #13 Skrevet 29. april 2020 Nils på Sagene fortalte meg at SAS står for Selskap à la Sionisme, så tror du har rett i det altså.
AnonymBruker Skrevet 30. april 2020 #14 Skrevet 30. april 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvor har du det fra at jødene har opplevd umenneskelige ting pga. en reklame fra et flyselskap?. Anonymkode: 638fd...f20 Det er ikke det jeg skrev... les igjen. Jeg spør om h*n rakker ned på en religion som har opplev helt umenneskelige ting pga Flyreklamen. Da er det selvfølgelig ikke reklamen det er snakk om for du har vel hørt om Nazismen?!😶 Anonymkode: 49806...4bc
Druid Skrevet 30. april 2020 #15 Skrevet 30. april 2020 På 12.2.2020 den 16.07, AnonymBruker skrev: Ok zoomer Men jeg hater ikke jøder. Hvis ikke ville jeg ikke sett på South Park som er en genial serie. Jeg bare synes selvhatende folk som sier "Hva er kultur?" er oftest demoraliserendes uærlige folk. Ja man forstår at grupper skaper kultur og det er blitt en tradisjon ifra oldtiden. Men at man skal si at det har ingen verdi er rent kommunist snakk. Uansett folk som har vært ledere for demoralisering som seksuelle revolusjonen var Herbert Marcuse som var jøde og annet. Jeg sier ikke at alle jøder er onde. Men det er så rart at det er så mange i topp stillinger som liker å spre kaos bare som har bakgrunn derifra. Jeg vet ikke om Black Lives Matter bare er en kaos bevegelse eller borger rettigheter innenfor mangel til tillit til politi i USA. Men alt jeg vet er at George Soros er personen som funderer BLM gruppen Anonymkode: bf447...146 Jeg skjønner ikke koblingen mellom det å verdsette South Park, og jødehat. Jødehat er fundert i fordommer og hvilke kvaliteter man i sitt eget tomme hode tillegger noen, ikke knyttet til noe virkelig. Min morfar ELSKET Chaplin. Problemet med SAS reklamen var hva man legger som verdier i kulturbegrepet, for å påpeke at vi i Norden som folk har en utviklende kultur, til motsetning til det som man som regel bruker betegnelsen kultur på, som er noe statisk. Men i det ligger det noe grunnleggende liberalistisk og progressivt, og det stakk veldig hardt i en en voksede konservativ og reaksjonær populasjon. Og gitt du verdsetter moraliseringer (altså ikke etikk og moral, men bruken av skam og gruppepress), så velger jeg å putte deg i bås som konservativ og tradisjonalist. Kansje man skal reflektere over akkurat dette, at de mest suksessfulle menneskene som har skapt mest verdi typisk ikke er konservative tradisjonalister. Og at kulturelle styrke kansje er det som gjør at det er unaturlig mange nordiske representanter med ulike ulemper, har lykkes såpass bra. Når det kommer til George Soros, er han muligens den enkelt personen som har brukt mest midler til å fremme menneskeretter og det individuelle menneskets frihet og verdi. I utgangspunktet var målet å gi mennesker håp i kampen mot kommunistiske samfunnsforståelser; idag ser vi at motstanden i større og større grad blir nasjonalistiske , hvilket demonstrerer hvor like kommunisme og facisme reelt sett er.
AnonymBruker Skrevet 30. april 2020 #16 Skrevet 30. april 2020 På 12.2.2020 den 14.46, AnonymBruker skrev: Ok boomer. Anonymkode: 82716...7c2 Oversettelse = Jeg har ikke noe argument å komme med. Anonymkode: 61603...e6b
AnonymBruker Skrevet 30. april 2020 #17 Skrevet 30. april 2020 På 12.2.2020 den 20.47, AnonymBruker skrev: Tåpelig reklame, ja. Men føler meg ikke støtt da jeg vet at skandinavia har lang historie, norrøn mytologi, vikingship, dikt osv. Hvis en skal bli så pirkete som den reklamen, så har jo nesten ingen en ''orginal'' kultur, fordi mye er lånt fra andre kulturer i andre land også. Så undrer fortsatt på hva ''the message'' bak denne reklamen skulle liksom være? Anonymkode: f1391...67c Det er en fullstendig tanketom reklame, du finner ingen egentlige tanker bak. Poenget er å framsnakke flyreising som en måte å oppleve andre kulturer på, som en form for globalisme. Og siden globalismens motsetning er lokale og nasjonale kulturer, tråkker reklamen på skandinavisk kultur. Slik slår de to fluer et smekk: - Fremmer miljøskadelig flyreising som noe positivt - Fremmer et politisk korrekt multikulturelt image ved å tråkke på egen kultur, som et symbol på alt som er gammeldags, fordomsfullt og smårasistisk. Dette er bare en glamorøs form for kulturell selvdestruksjon og nihilisme. Anonymkode: 27af0...834 1
Djungelvrål Skrevet 30. april 2020 #18 Skrevet 30. april 2020 Kultur er ikke alltid knyttet til religion. Er kjøttkaker kristne?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå