AnonymBruker Skrevet 12. februar 2020 #1 Del Skrevet 12. februar 2020 Altså, nå har jeg slitt med "nevropatiske" smerter i beina, og krampe lignende smerter under brystet (det flytter på seg) . Nå har legen henvist meg til fysikalsk medisin avdeling , altså fysmed, hun mener at det er fibromyalgi/kronisk muskelsykdom. Og alt jeg får høre er at jeg må vente, osv. Jeg får omtrent ikke sove , er helt utslitt av smertene. Føler jeg får denne "motediagnosen" fordi jeg har slitt psykisk. Vet at det er en ekte sykdom. Men den diagnosen er lett å få når man har hatt det tøft. Jeg får lysst å bare sette meg ned å grine av frustrasjon. Jeg blir verken hørt eller tatt på alvor.... Jeg har tatt en del tester, men de er ikke noe særlig flinke, og de leter ikke særlig godt heller. Hva faen kan jeg gjøre? Noen som har opplevd samme som meg? Blir satt til side av legen pga tøff barndom? Anonymkode: 36878...89e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2020 #2 Del Skrevet 12. februar 2020 Sliter med det samme, men har ikke hatt en vanskelig barndom. Alt av tester er tatt, ut i fra hva jeg forstår. Det er en reel diagnose, og selv om vi ikke vil ha den betyr det ikke at det er det vi har. Har du fått noen medisiner? Anonymkode: f0f08...0da 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2020 #3 Del Skrevet 12. februar 2020 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sliter med det samme, men har ikke hatt en vanskelig barndom. Alt av tester er tatt, ut i fra hva jeg forstår. Det er en reel diagnose, og selv om vi ikke vil ha den betyr det ikke at det er det vi har. Har du fått noen medisiner? Anonymkode: f0f08...0da Prøvd litt av hvert men det som hjelper mot føttene er sarotex. Men greit at fibromyalgi er en reel diagnose, men den diagnosen er lett å få, og det er ikke så mye man kan gjøre med, lite kunskap. Jeg mener at jeg har noe annet. Men nå har jeg byttet fastlege så får se hva han sier, og så får jeg høre hva fysmed sier. Gjir meg ikke uten en kamp. For jeg skal ikke gå resten av livet mitt med smerter... Har du fått medisin? Ts Anonymkode: 36878...89e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2020 #4 Del Skrevet 12. februar 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Altså, nå har jeg slitt med "nevropatiske" smerter i beina, og krampe lignende smerter under brystet (det flytter på seg) . Nå har legen henvist meg til fysikalsk medisin avdeling , altså fysmed, hun mener at det er fibromyalgi/kronisk muskelsykdom. Og alt jeg får høre er at jeg må vente, osv. Jeg får omtrent ikke sove , er helt utslitt av smertene. Føler jeg får denne "motediagnosen" fordi jeg har slitt psykisk. Vet at det er en ekte sykdom. Men den diagnosen er lett å få når man har hatt det tøft. Jeg får lysst å bare sette meg ned å grine av frustrasjon. Jeg blir verken hørt eller tatt på alvor.... Jeg har tatt en del tester, men de er ikke noe særlig flinke, og de leter ikke særlig godt heller. Hva faen kan jeg gjøre? Noen som har opplevd samme som meg? Blir satt til side av legen pga tøff barndom? Anonymkode: 36878...89e Jeg har hatt finromyalgi/revmatisme/ME og psykiske problemer i over ti år. La over til et vegansk kosthold for snart ett år siden og smertene forsvant etter noen uker! 😭🙏🏼♥️ Var ikke derfor jeg la om, men fy for en bonus det var! Anonymkode: 78877...27d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2020 #5 Del Skrevet 12. februar 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg har hatt finromyalgi/revmatisme/ME og psykiske problemer i over ti år. La over til et vegansk kosthold for snart ett år siden og smertene forsvant etter noen uker! 😭🙏🏼♥️ Var ikke derfor jeg la om, men fy for en bonus det var! Anonymkode: 78877...27d ME, e det sånn utmattelsesyndromet? Off hørtest jo helt grusomt ut å ha allt dette der. Jeg er nok litt for glad i kjøtt så ...😅 Ts Anonymkode: 36878...89e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2020 #6 Del Skrevet 12. februar 2020 Du blir både hørt og tatt på alvor, legen har henvist deg videre der hun mener du kan få best hjelp. At du ikke får viljen din betyr ikke at du ikke blir tatt på alvor. Dersom legen på fysikalsk medisinsk avd mener du trenger MR/CT/UL/rtg, flere blodprøver eller andre undersøkelser kan han henvise videre. Dersom vedkommende mener dette ikke er relatert til muskel/skjelett kan også den tilbakemeldingen gis til fastlege. Man velger for øvrig ikke diagnose ut fra ønske. Anonymkode: bcf3b...0a1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2020 #7 Del Skrevet 12. februar 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Du blir både hørt og tatt på alvor, legen har henvist deg videre der hun mener du kan få best hjelp. At du ikke får viljen din betyr ikke at du ikke blir tatt på alvor. Dersom legen på fysikalsk medisinsk avd mener du trenger MR/CT/UL/rtg, flere blodprøver eller andre undersøkelser kan han henvise videre. Dersom vedkommende mener dette ikke er relatert til muskel/skjelett kan også den tilbakemeldingen gis til fastlege. Man velger for øvrig ikke diagnose ut fra ønske. Anonymkode: bcf3b...0a1 Man vet best selv hva smerter man kjenner, eller? Og det er mye mer man kan sjekke. En på legevakta mener at fibromyalgi diagnosen er egentlig en motediagnose, og når legene klør seg i hode, så blir man plassert nederst i køen . Og derfor byttet jeg lege. Og det tror jeg jaggu med gjelde rett i. For er det det en ting jeg kjenner, så er det min egen kropp og magefølelsen. For eks : jeg hadde urinveisinfeksjon i ukesvis uten å vite det, og JA, det går fint ann. (Stille urinveisinfeksjon) "kalles" det, du kan merke bittelitt noe som ikke stemmer men ikke sånn skikkelig urinveisinfeksjon plagene. Men min lege tok aldri en urinveisinfeksjon, det gikk så langt at jeg våknet på dagen og samboeren trodde jeg hadde fått slag , og vi dro direkte på legevakten, legen fant ut at jeg hadde fått nyrebekkenbetennelse (altså urinveisinfeksjon i lang tid) kan forekomme, mye hvite blodceller osv osv. Så når en fastlege ikke klarer å finne ut en så enkelt ting, så mister man litt troen. Og som sagt, med all grunn. Ikke noe med at jeg ikke får viljen min. Så ikke utal deg om noe du ikke har peiling på. Det ligger mye mer bak en historie. Ts! Anonymkode: 36878...89e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Belima Skrevet 12. februar 2020 #8 Del Skrevet 12. februar 2020 Hvis en ikke har med prøve av urin til legen, så mistenker heller ikke leger at en har urinveisinfeksjon. Hvis en som pasient heller ikke nevner småplager ved urinlating, så er det vel vår egen skyld. Nyrebekkenbetennelse har jeg selv hatt og det utvikler seg over relativ kort tid og har ingen sammenheng tidligere urinveisinfeksjon. Symptomer på nyrebekkenbetennelse Nyrebekkenbetennelse gir som oftest svært redusert allmenntilstand. Symptomene utvikler seg gjerne over noen få timer og kan være høy feber, frostbyger med skjelvinger, smerter i siden eller bekkenet, ryggsmerter, kvalme, oppkast eller diaré. Hyppig og smertefull vannlatingen er vanlig. Urinen kan være grumsete, ha annen farge eller lukte sterkt. Sakset fra Helsenorge.no Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå