AnonymBruker Skrevet 13. februar 2020 #21 Skrevet 13. februar 2020 21 timer siden, AnonymBruker skrev: I England? Anonymkode: 42c9c...dd2 I Norge. Anonymkode: d3cbf...92d 2
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2020 #22 Skrevet 13. februar 2020 Min ex fra Nederland sier han ble slått som barn da han gjorde noe galt. Han tenker ikke så mye over det, han sa at da lærte han i allefall at dette var noe han ikke skulle gjøre mer. Ellers gikk jeg selv på skole i Belgia som barn. Der var det fysisk avstraffelse, i alle fall. Husker en lærer som dro en av mine klassekamerater etter øret så han begynte å blø... 😞 Anonymkode: 88a13...6d2 2
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2020 #23 Skrevet 13. februar 2020 Det har skjedd en ekstrem endring i Norge de siste 15–20 årene hva gjelder barneoppdragelse og samfunnsholdninger. Så jeg vil heller si at det er Norge som er uvanlig heller enn UK. Flere i UK enn i Norge er også religiøse, og flere briter og irer følger dermed tanken om at den man elsker tukter man enn i ateistiske Norge. Anonymkode: bb23a...748 7
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2020 #24 Skrevet 13. februar 2020 På 12.2.2020 den 11.34, AnonymBruker skrev: Vanlig her og. Jeg er i samme aldersskikt. Sist gang jeg fikk ris på bar rompe var etter konfirmasjonen, ørefik, smekk over finge med belte/pisk ol var og vanlig. Vokste opp i det som kan betegnes som øvre mellomklasse. Anonymkode: d3cbf...92d Vanlig i din familie, eller hos venner også? Anonymkode: 42c9c...dd2
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2020 #25 Skrevet 13. februar 2020 Jeg er født i 97 og min mor pleide å klype meg i øret og overarmen da jeg var småbarn og det var bare oss. Lugging, jaging, dytting, og dreging på gulvet etter føtter eller hår kom senere gradvis fra cirka åtte år til femten. Det skjedde ikke så ofte, men jeg prøvde å holde meg unna mamma etterhvert som jeg ble eldre. Min stefar lagde mat og sånt. Anonymkode: 9e04c...81a 2
Kågebruker Skrevet 13. februar 2020 #26 Skrevet 13. februar 2020 (endret) For en del år siden på ferie i utlandet så var jeg på en restaurant. Ved et av bordene satt en britisk familie Barna var negative til menyen. Tilslutt så gikk de og far slo så sønnen. Det skjedde så fort. Glemmer det aldri. Endret 13. februar 2020 av Kågebruker 5
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2020 #27 Skrevet 13. februar 2020 Jeg ser på The World’s Strictest parents på YouTube og der er det mange ungdommer fra England som er med. Ikke så rart de er ødelagte kanskje, når man ser her hvordan de oppdras! Anonymkode: f8b98...28e 4
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2020 #28 Skrevet 13. februar 2020 Unga må tåle å få høre det om de ikke klarer å trekk ned. Anonymkode: 9fa94...145 2
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2020 #29 Skrevet 13. februar 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Vanlig i din familie, eller hos venner også? Anonymkode: 42c9c...dd2 Jeg tror nok de fleste i klassen fikk slik behandling ja.... Anonymkode: d3cbf...92d
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2020 #30 Skrevet 13. februar 2020 Tror nok dette er mer vanlig i UK enn her, ja. Min eks var brite og var både voldelig og stygg i språkbruken, uttrykk som f*cking c*nt, b*tch osv satt løst. Barn hadde vi ikke, men jeg husker en gang vi diskuterte nettopp dette med å slå barn, og han var nærmest himmelfallen over tanken på at det liksom skulle gå an å oppdra barn uten fysisk straff. Anonymkode: 08e50...caf 3
Zienna Skrevet 13. februar 2020 #31 Skrevet 13. februar 2020 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Opplevde det samme som deg, vokste også opp på 90-tallet. En god del av mine venner er også oppvokst med fysisk avstraffelse. Vi er alle norske, og det overrasker meg at folk faktisk tror at dette er uvanlig i Norge. Anonymkode: c13f1...98c Jeg vokste på 60-tallet, og har aldri opplevd noen form for fysisk avstraffelse. Foreldrene mine har fortalt at de fikk ris, men de vokste opp på 40-tallet. Mine barn vokste opp på 80-tallet. Det ville vært utenkelig for mannen min og meg med fysisk avstraffing. Man vet jo aldri, men jeg har problemer med å tro at foreldre på denne tiden trodde på denne formen for barneoppdragelse. 6
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2020 #32 Skrevet 13. februar 2020 Har bodd i Storbritannia i 10+ år og er gift med en engelskmann. Vi har småbarn. Jeg får også inntrykk av blant de jevnaldrende vennene mine, er det mange som har blitt slått som barn. Jeg har ikke inntrykk eller oppfattelse om at det er noen av vennene mine gjør det mot sine egne barn nå. Heller snakker vi om ting som gentle parenting eller om hvordan vi får dårlig samvittighet hvis vi har blitt sinte på barnet. Er forøvrig enig i at det er mange flere som banner til barnet sist, spesielt de i council housing 😬 Anonymkode: 6015a...33e 4
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2020 #33 Skrevet 13. februar 2020 10 minutter siden, AnonymBruker said: Er forøvrig enig i at det er mange flere som banner til barnet sist, spesielt de i council housing 😬 Anonymkode: 6015a...33e Med samme ord som man hører på NRK radio hverdag... Anonymkode: f7445...ef5
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2020 #34 Skrevet 13. februar 2020 16 minutter siden, Zienna skrev: Jeg vokste på 60-tallet, og har aldri opplevd noen form for fysisk avstraffelse. Foreldrene mine har fortalt at de fikk ris, men de vokste opp på 40-tallet. Mine barn vokste opp på 80-tallet. Det ville vært utenkelig for mannen min og meg med fysisk avstraffing. Man vet jo aldri, men jeg har problemer med å tro at foreldre på denne tiden trodde på denne formen for barneoppdragelse. Samme her, født i 69, og aldri blitt fysisk straffet. Har aldri gått løs på ungene mine heller! Anonymkode: 36254...048 3
Kruttbolle Skrevet 13. februar 2020 #35 Skrevet 13. februar 2020 Samboer med en brite. Verdens høfligste, snilleste mann som er en fantastisk pappa til sønnen vår. Han har aldri blitt slått eller skreket til, men han har vokst opp i et council house. Moren bor der enda. Får helt piggtråd av oppførselen til naboene, og mest av hvordan de snakker til og behandler barna sine (og øvrige rundt seg). Det er nok noe i det at mange får barn der for å heve gode benefits og få council housing. 5
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2020 #36 Skrevet 13. februar 2020 Min samboer er fra er commonwealth land og der var det også vanlog med fysisk avstraffelse. Anonymkode: b097e...64a
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2020 #37 Skrevet 14. februar 2020 Mennesker som bruker fysisk avstraffelse mot barn, er noen av de mest syke menneskene vi har på jorden. De eier ikke evner til å leve seg inn i andre menneskers sine tanker eller følelser. Selvsagt er det ikke pga ondskap i den forstand at de har gjort et bevisst valg på å være slem. Dette er rett og slett mangel på forståelse for sitt eget vel og andre mennesker. Tragisk at det er slik flere steder i verden, til og med i år 2020. Stakkars folk.. Anonymkode: 41408...def 11
Thyra Skrevet 14. februar 2020 #38 Skrevet 14. februar 2020 På 12.2.2020 den 11.34, AnonymBruker skrev: Vanlig her og. Jeg er i samme aldersskikt. Sist gang jeg fikk ris på bar rompe var etter konfirmasjonen, ørefik, smekk over finge med belte/pisk ol var og vanlig. Vokste opp i det som kan betegnes som øvre mellomklasse. Anonymkode: d3cbf...92d Pisk?!? Er dette noe som er/var vanlig å ha hjemme?? 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2020 #39 Skrevet 14. februar 2020 Veldig rart å lese det jeg leser. Når jeg snakker med nordmenn, får jeg et inntrykk at slike ting eksisterer bare i land utenfor Vesten. Nordmenn snakker jo om vestlig kultur, at Storbritannia og Norge har samme kultur, men plutselig leser jeg om så store forskjeller..Rart Anonymkode: c2657...6bd 2
Blue Berry Skrevet 14. februar 2020 #40 Skrevet 14. februar 2020 På 13.2.2020 den 14.01, AnonymBruker skrev: Unga må tåle å få høre det om de ikke klarer å trekk ned. Anonymkode: 9fa94...145 Uff 😢 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå