Gå til innhold

Bytte jobb internt etter bare 7 mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, 

Jeg har jobbet i selskapet jeg jobber for siden 2010. I sommer søkte jeg en ny jobb internt og fikk den. Jeg jobber nå i en støttestilling i ledelsen, tjener bra, men det viser seg at jeg ikke trives i det hele tatt. Vi er to stykker som jobber tett (sjefen min og meg selv)  men jeg må ærlig innrømme at jeg ikke kommer overens med vedkommende. Han er kontrollerende og mistenksom, og vi kommuniserer dårlig. Jeg har aldri hatt trøbbel med kommunikasjon og samarbeid før, og ble advart fra tre uavhengige personer før jeg takket ja til stillingen. Til tross for det valgte jeg å ta sjansen, siden jeg jobber hardt og aldri har hatt problemer med ledere eller kollegaer før. Selskapet jeg jobber for er stort, med noen tusen ansatte. 

Nå har det seg slik at en god stilling jeg kan være kvalifisert til har åpnet seg i avdelingen jeg jobbet i tidligere. Der kjenner jeg alle, jeg vet at jeg trives, stillingen er utfordrende og spennende, og jeg har jobbet tett med det som eventuelt blir lederen min og vet at vi kommer overens. 

Jeg føler at jeg skuffer min nåværende leder ved å søke på stillingen, fordi han tok en sjanse ved å ansette meg foran et par andre som søkte på jobben jeg nå har. Jeg steg veldig i lønn og ansvar, og er takknemlig for muligheten han har gitt meg, men jeg mistrives veldig. Såpass at jeg har klump i magen bare jeg tenker på jobb, jeg gruer meg til både arbeidsoppgavene og til å forholde meg til leder, strengt tatt det meste. 

Uansett, lang historie kort - er det fryktelig feil av meg å søke ny jobb etter 7 måneder? Stillingen jeg i så fall søker på er midt i interessefeltet mitt, mens stillingen jeg har i dag er en gylden mulighet til å opparbeide meg veldig allsidig kompetanse og erfaring, og det kan jo tenkes at ting blir bedre etterhvert, selvom jeg ikke tror det.. 🙄

Anonymkode: 4b4ca...671

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er lov å prøve og «feile». Jeg byttet selv jobb internt i et veldig stort statlig selskap etter 8 måneder i en stilling, og stortrives nå. 

Anonymkode: e9880...bda

• Liker 1
Skrevet

Bytt! Gå for den du vil ha.

Anonymkode: eb466...e35

• Liker 1
Skrevet

Kjenner meg igjen, jeg får også dårlig samvittighet for slike dumme ting. Det er umulig å løse trivselsproblemer alene, men likevel får vi dårlig samvittighet for å mistrives og ønske oss ut. Å tenke på denne måten må vi slutte med!

Om lederen din blir skuffa, så er det fordi han tenker på seg selv. Noen må tenke på deg også, og ingen gjør det hvis ikke du gjør det. Drit i hva som tar seg bra ut på cven. Hvilken stilling gir deg mest kribling på innsida? 

Anonymkode: 3c62a...023

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...