Gå til innhold

Naboer som ikke viser interesse i å prate

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når vi flyttet nylig var disse naboene veldig greie og prøvde å invitere oss hjem til dem, de hjalp med å klippe gresset osv. Vi ville ikke bli kjent og ønsket kun hei og hade forhold. 

Nå smiler de bare når de ser oss eller sier et forsiktig hei med et smil. Vi sa at vi kunne hjelpe å klippe plenen når de reiser bort i sommer og at vi mer enn gjerne er behjelpelige med annet men de sa at det går fint og at vi ikke trengte å gjøre det. Føler at de er hyggelige, men veldig kort. Utifra det er de ganske greie og rolige.

Vi ønsker ikke kontakt og ga tydelige signaler om dette, er det kanskje derfor? Og ikke minst, var det frekt av oss? 

Anonymkode: 55355...d92

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har fått det som du vil, så hva er det egentlig du klager over? :klo: 

• Liker 40
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når vi flyttet nylig var disse naboene veldig greie og prøvde å invitere oss hjem til dem, de hjalp med å klippe gresset osv. Vi ville ikke bli kjent og ønsket kun hei og hade forhold. 

Nå smiler de bare når de ser oss eller sier et forsiktig hei med et smil. Vi sa at vi kunne hjelpe å klippe plenen når de reiser bort i sommer og at vi mer enn gjerne er behjelpelige med annet men de sa at det går fint og at vi ikke trengte å gjøre det. Føler at de er hyggelige, men veldig kort. Utifra det er de ganske greie og rolige.

Vi ønsker ikke kontakt og ga tydelige signaler om dette, er det kanskje derfor? Og ikke minst, var det frekt av oss? 

Du kan ikke forvente å alltid skulle gjøre ting på dine premisser. Jeg skjønner godt at naboene nå oppfører seg slik. 

• Liker 11
Skrevet

Så sært, dere trenger ikke å bli bestevenner men et godt naboforhold er greit å ha. Hadde og holdt meg på avstand hvis jeg ble møtt med en slik avvisende holdning.

Men dere har jo fått det som dere vil så jeg ser egentlig ikke hva du vil fram til med tråden..🤔

• Liker 7
Skrevet

Dere har jo virkelig gjort dere til særingene i nabolaget. 

Det er ikke frekt å ikke ønske kontakt. Men det er sært/frekt/rart å først signalisere dette, og så sende helt andre signaler senere. 

Anonymkode: e7fb0...0f6

• Liker 13
Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skal vi se.

De var varme og dere var kalde.

Dere fikk de kalde sånn som dere ville, og så klager dere?

Hvorfor mener du at de skal oppføre seg bra mot dere når dere ikke oppfører dere bra mot de?

• Liker 6
Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke at jeg har noe med det å gjøre, men hvorfor ønsker dere ikke å bli kjent med naboene?

Anonymkode: 234a1...c61

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke at jeg har noe med det å gjøre, men hvorfor ønsker dere ikke å bli kjent med naboene?

Anonymkode: 234a1...c61

Jeg er ikke TS. Men jeg var lik da jeg bodde i blokk i Oslo, av ulike årsaker. Enkelte som tar opp for mye av din tid, krever rare tjenester, med mer, om du er hyggelig. 

Nå bor jeg i villastrøk, og her er det et stor fordel å være godt kjent med alle. Man får hjelp til snømåking, vanning og kattepass når man er på ferie. Du har alltid noen som har et øye på huset. Og man blir raskt enige om høyden på hekk, felling av trær, en ny altan.

Anonymkode: e7fb0...0f6

• Liker 3
Skrevet

Lurer du virkelig på hvorfor de ikke ønsker å omgåes dere? De gjorde en innsats og ønsket dere velkommen til nabolaget og dere signaliserte at dere ikke ville bli kjent. Jeg hadde aldri giddet å gjøre en innsats til hvis jeg hadde blitt blankt avvist første omgang. Plenen klarer seg nok i sommer. 

Anonymkode: 8fda9...d02

• Liker 5
Skrevet
44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mission compleeted. Hva er problemet ditt? Du ville ha dem på avstand, du fikk dem på avstand. De inviterte deg med hjem, du ga klare signal om at dere ikke ønsker kontakt. Du kan ikke få i pose og sekk.

Og nei... jeg hadde heller ikke tatt imot "hjelp" fra en nabo til å klippe plenen mens jeg er bortreist etter den oppførselen. Man tar ikke imot hjelp fra en nabo som ønsker avstand. Det må være en viss kjemi til stede skjønner du...

Anonymkode: aea23...29f

• Liker 4
Skrevet

Dere høres ut som naboene våre.

Vi var de som ville ha et godt naboskap (ikke vennskap), inviterte til en hyggelig kveld på terrassen for å bli litt bedre kjent, sa at vi kunne klippe hekken deres (på vår side), og prøvde være hyggelige.

Vi prøvde derimot ikke å bli omgangsvenner, fly ned dørstokken til dem, eller være påtrengende på noe vis. 

Vi ble avvist, og vi tok hintet.   De ville ikke ha et godt naboskap, så vi sa hei når vi møttes, og hadde ingen kontakt ellers. 

Så behøvde naboen vår velvilje.   De måtte ha vår godkjennelse på endringer de ville gjøre på hus og tomt, og nå er det ikke måte på hvor viktig godt naboskap er for dem. 

Vi skal ikke være vrange, men noen av de endringene de ønsker å gjøre påvirker oss i relativt stor grad.  Endringen ville fungert greit hvis vi hadde kunnet samarbeide godt, men det har de ikke vist oss at de er inyeresserte i, derfor er vi litt nølende med å signere på at vi godkjenner planene.  

Så ts,  du har sagt i fra hvordan du vil ha det.  Det har naboen tatt til etterretning, og nå må du leve med konsekvensene.

Det er noe som heter "vær forsiktig med hva du ønsker deg, det kan bli virkeligheten ".  

Anonymkode: 940c7...329

• Liker 9
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi var de som ville ha et godt naboskap (ikke vennskap), inviterte til en hyggelig kveld på terrassen for å bli litt bedre kjent, sa at vi kunne klippe hekken deres (på vår side), og prøvde være hyggelige.

Vi prøvde derimot ikke å bli omgangsvenner, fly ned dørstokken til dem, eller være påtrengende på noe vis. 

Vi ble avvist, og vi tok hintet.   De ville ikke ha et godt naboskap, så vi sa hei når vi møttes, og hadde ingen kontakt ellers. 

Så behøvde naboen vår velvilje.   De måtte ha vår godkjennelse på endringer de ville gjøre på hus og tomt, og nå er det ikke måte på hvor viktig godt naboskap er for dem. 

Vi skal ikke være vrange, men noen av de endringene de ønsker å gjøre påvirker oss i relativt stor grad.  Endringen ville fungert greit hvis vi hadde kunnet samarbeide godt, men det har de ikke vist oss at de er inyeresserte i, derfor er vi litt nølende med å signere på at vi godkjenner planene.  

Så ts,  du har sagt i fra hvordan du vil ha det.  Det har naboen tatt til etterretning, og nå må du leve med konsekvensene.

Det er noe som heter "vær forsiktig med hva du ønsker deg, det kan bli virkeligheten ".  

Og enda verre er det at slike folk er så avslørende. Hehe.. jeg mister i allefall sansen for folk som kun kjører løpet etter sine interesser. Nei nei.. det går ikke gjennom her :) 

• Liker 3
Skrevet

Du har avvist de og nå er du sur fordi de ikke omfavner dere? Du høres jo bare merkelig ut. Det er faktisk viktig med godt naboskap, det betyr ikke at man skal renne ned dørene hos hverandre. Men du har jo fått det som du ønsker, så må du bare ta konsekvensene av det. 

Anonymkode: 46e66...ecb

• Liker 3
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Samme skjedde her! Kald og avvisende nabo som halvannent år senere fant ut at eiendommen hans ville stige betydelig i verdi om vi felte trær på eiendommen vår så da var det ikke måte på hvor spennende det plutselig var å skravle over hekken, invitere på kaffe, tilby hjelp osv 🙄

Anonymkode: 7e42d...c80

• Liker 4
Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og enda verre er det at slike folk er så avslørende. Hehe.. jeg mister i allefall sansen for folk som kun kjører løpet etter sine interesser. Nei nei.. det går ikke gjennom her :) 

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Samme skjedde her! Kald og avvisende nabo som halvannent år senere fant ut at eiendommen hans ville stige betydelig i verdi om vi felte trær på eiendommen vår så da var det ikke måte på hvor spennende det plutselig var å skravle over hekken, invitere på kaffe, tilby hjelp osv 🙄

Anonymkode: 7e42d...c80

Klassisk! 😂

Jeg skulle gjerne hørt fra ts om

1: hvordan hun forventer at naboen skal oppføre seg, og

2: hvorfor hun tilbyr seg å hjelpe naboen med gressklipping i sommer når hun fremdeles ikke vil ha kontakt. 

Det virker som om det ligger noe mer bak her.  Ønske om en gjentjeneste kanskje?

• Liker 1
Skrevet (endret)
1 time siden, FrøkenMånestråle skrev:

men et godt naboforhold er greit å ha.

Men, et godt naboforhold kan jo like gjerne være et ikke eksisterende forhold, dersom det er hva en ønsker ;) 

Endret av LeneXCII
  • Liker 1
Gjest Mysticgirl
Skrevet

Men dere sa jo at dere ikke ønsket kontakt? De respekterer jo bare det?

De kan jo ikke vite at du har endret  mening?

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Merk: nåtid 

3 minutter siden, Mysticgirl skrev:

Men dere sa jo at dere ikke ønsket kontakt? De respekterer jo bare det?

De kan jo ikke vite at du har endret  mening?

Ts har ikke endret mening, hun vil fremdeles ikke ha kontakt med naboene.

Skrevet

Hvorfor må man ha kontakt for å hjelpe hverandre? Jeg gjør naboen ulike tjenester om de er bortreist, men utover det ønsker jeg ikke annen kontakt enn hei og et kort «hvordan står det til». Her styrer naboene på og inviterer til middag/kino/trening en gang i mnd. Vi ble så mange til slutt, at jeg syntes det ble slitsomt. Tusen meldinger fram og tilbake om når,hvor,hvem og hva. Meldte meg ut, og de synes sikkert jeg er rar, men jeg vil heller prioritere vennene mine som jeg knapt nok har tid til å treffe.

Anonymkode: 64d5b...3a3

• Liker 1
Gjest Mysticgirl
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Merk: nåtid 

Ts har ikke endret mening, hun vil fremdeles ikke ha kontakt med naboene.

Jaha og bare gjøre tjenester fordi hun kanskje selv vil ha tjenester i retur? Uten at de skal prate å bli kjent? Hadde avvist henne jeg også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...