Gå til innhold

Usa og traficking.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ser på Dr. Phil der det er om traficking i USA. Han sier at 1 av 7 som rømmer havner i traficking. 88% av dem kommer fra fosterhjem og fra barnevernets omsorg. Altså funger barnevernet like dårlig der som her.

Nå vet jeg ikke hvor seriøs han er så søkte litt på nett. Fant en link fra Reuters.

https://mobile.reuters.com/article/amp/idUSKBN1I40OM

Jeg syns det er skremmende fordi alt som de har USA før eller senere vil komme til å skje i Norge. Skummelt.

Anonymkode: b68a7...22b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva mener du? At barnevernsbarn, mindreårige asylsøkere etc. ikke allerede havner i prostitusjon og annen kriminalitet i Norge? Da må du nesten begynne å se på hva som foregår i samfunnet rundt deg og ikke sitte å glo på fordummende amerikansk søppel! 

• Liker 4
Skrevet
Akkurat nå, Leo skrev:

Hva mener du? At barnevernsbarn, mindreårige asylsøkere etc. ikke allerede havner i prostitusjon og annen kriminalitet i Norge? Da må du nesten begynne å se på hva som foregår i samfunnet rundt deg og ikke sitte å glo på fordummende amerikansk søppel! 

Jo jeg er veldig fullt klar over det men ville starte litt forsiktig. En blir fort halshugd på kg😊

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jo jeg er veldig fullt klar over det men ville starte litt forsiktig. En blir fort halshugd på kg😊

Mange som tror det ikke eksisterer i Norge og barnevern og fosterhjem er 100% feilfrie. Desverre... hekt enig i at familie og slektninger burde vært brukt mer som omsorgspersoner ..

Så jo den annonsen om 5 politi biler og 7 politifolk for å hente en 11 åring hjemme hos sin mor. Gutten var smart nok til å filme d.

Skrevet

Jeg er så dritt lei hatet mot barnevernet. Og ja jeg har vært barnevernsbarn selv. I deres øyne er det ALDRI foreldrene sin feil. Foreldre kan slå, voldta og mishandle barna så mye de bare vil, men det er barnevernets feil at ungen utagerer og blir ofre for f.eks menneskehandel. Det blir for dumt🙄 

Ja, barnevernet gjør feil. Det gjør absolutt alle!

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, Brimi skrev:

Jeg er så dritt lei hatet mot barnevernet. Og ja jeg har vært barnevernsbarn selv. I deres øyne er det ALDRI foreldrene sin feil. Foreldre kan slå, voldta og mishandle barna så mye de bare vil, men det er barnevernets feil at ungen utagerer og blir ofre for f.eks menneskehandel. Det blir for dumt🙄 

Ja, barnevernet gjør feil. Det gjør absolutt alle!

Derfor jeg ikke skjønner hvorfor bv skal overta omsorgen når det i mange tilfeller blir verre for barnet hva det hadde. Nå snakker jeg om der det ikke er vold, rus og misbruk da. Der d er tilknytningsproblemet, dårlig økonomi, grense setting som er hovedproblemet jeg mener. Er d vold rus og misbruk er alle enig om at barne må ut eller som i usa hvis f.eks mor er villig til å forandre seg for barnets skyld og gå for behandling så skal barnet ha mulighet til å få være med på det. Da det er kanskje første gangen barnet opplever sin mor nykter. Er og en løsning.

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Derfor jeg ikke skjønner hvorfor bv skal overta omsorgen når det i mange tilfeller blir verre for barnet hva det hadde. Nå snakker jeg om der det ikke er vold, rus og misbruk da. Der d er tilknytningsproblemet, dårlig økonomi, grense setting som er hovedproblemet jeg mener. Er d vold rus og misbruk er alle enig om at barne må ut eller som i usa hvis f.eks mor er villig til å forandre seg for barnets skyld og gå for behandling så skal barnet ha mulighet til å få være med på det. Da det er kanskje første gangen barnet opplever sin mor nykter. Er og en løsning.

Jeg tror en familie med rusproblemer er mye bedre enn en fattig familie. Hvis man ikke evner å oppdra et barn bør man ei heller ha barn.

Skrevet
1 minutt siden, abrasiveRefraction skrev:

Jeg tror en familie med rusproblemer er mye bedre enn en fattig familie. Hvis man ikke evner å oppdra et barn bør man ei heller ha barn.

Ja d som er problemet de som ikke evner kan ofte være alt fra handikappet til avhengig av noe og har ikke mulighet til å se konsekvensene selv og når man ikke har lov til å gi forbud til de det gjelder så vil det aldri hjelpe dessverre 

Skrevet
59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå vet man jo ikke om barnet hadde hatt det bedre hjemme i de tilfellene du skisserer. Det er faktisk endel som mener at barnet skal være hos foreldrene uansett hva. Det florerer av barn/unge voksne/ voksne som forteller at det var riktig å fjerne dem fra hjemmet, mens foreldrene mener det var helt feil og at de gjorde aldri noe som tilsa at barnet skulle bli tatt.

53 minutter siden, abrasiveRefraction skrev:

Det gjelder uavhengig om man ruser seg eller er fattig. Hvorfor mener du at en familie med rusproblemer er bedre enn en fattig familie?🤔

Gjest Alterego666
Skrevet
1 time siden, abrasiveRefraction skrev:

Serr?

Skrevet

Det er veldig vanlig at jenter i fosterhjem og med trøblete oppvekst eller omsorgssvikt havner i prostitusjon i Norge. Men man kan bare ikke gjette det om de for det gjøres som en selvskade i skjul eller for å finansiere rusbruk eller utsvevende livsstil. 

Kidnappingssaker eller der barn og unge jenter på rømmen som plukkes opp og traffickes er ikke uvanlig i usa, men ikke så vanlig i Norge. 

Skrevet
2 timer siden, abrasiveRefraction skrev:

Det finnes grader av rusproblemer, og det finnes grader av fattigdom. Noen foreldre klarer å ruse seg på en slik måte at det ikke går utover barna. F.eks de ruser seg kun når barna ikke er til stede. Men mange ruser seg på en slik måte at de ikke evner å ta vare på barna. Og noen ganger går rusproblemene i arv. Veldig mange barn lider under foreldrenes rusmisbruk. Det gjelder både lovlige og ulovlige rusmidler. 

Om familien er fattig er det "bare" å gi familien økononisk støtte. Det er mye bedre enn å bryte opp familien og biologiske bånd, om omsorgen ellers er god. Rusavhengighet kan være vanskeligere å få bukt med. 

• Liker 1
Skrevet
9 minutter siden, Thyra skrev:

Det finnes grader av rusproblemer, og det finnes grader av fattigdom. Noen foreldre klarer å ruse seg på en slik måte at det ikke går utover barna. F.eks de ruser seg kun når barna ikke er til stede. Men mange ruser seg på en slik måte at de ikke evner å ta vare på barna. Og noen ganger går rusproblemene i arv. Veldig mange barn lider under foreldrenes rusmisbruk. Det gjelder både lovlige og ulovlige rusmidler. 

Om familien er fattig er det "bare" å gi familien økononisk støtte. Det er mye bedre enn å bryte opp familien og biologiske bånd, om omsorgen ellers er god. Rusavhengighet kan være vanskeligere å få bukt med. 

Etter at jeg var sånn 4 tok jeg vare på meg selv. Fattige barn i afrika klarer helt greit å ta vare på seg selv, tenk hvor mye bedre de ville hatt det hvis de hadde bemidlete, kjærlige men dog rusede foreldre!

Ingen vil vel gi verpehøns masse penger for å ta dårlige valg. Ta fra dem ungene og tving dem til å betale barnebidrag.

Skrevet
12 minutter siden, abrasiveRefraction skrev:

Etter at jeg var sånn 4 tok jeg vare på meg selv. Fattige barn i afrika klarer helt greit å ta vare på seg selv, tenk hvor mye bedre de ville hatt det hvis de hadde bemidlete, kjærlige men dog rusede foreldre!

Ingen vil vel gi verpehøns masse penger for å ta dårlige valg. Ta fra dem ungene og tving dem til å betale barnebidrag.

Om alternativet var å sulte, hadde det vel vært bedre med rusede foreldre. Barn i fattige familier i Norge sulter ikke ihjel, selv om de ofte mangler det "alle andre" har. 

Om barn vokser opp med kjærlige men fattige foreldre, er det ikke til barnas beste å bli fjernet fra foreldrene og vokse opp uten biologisk familie. Bedre å gi pengene i støtte til fattige familier enn å bruke penger på barnehjem og fosterhjem til barn hvor eneste problemet er at familien er fattig. Det kan være mange grunner til at noen ender opp som fattig. Om foreldrene ellers er gode foreldre, er det bedre at de bruker de få pengene de har (pluss offentlig støtteordninger) på å ta vare på barna sine, enn at de skal betale bidrag (pluss at staten skal betale) for fosterhjem/barnehjem. 

Men det viktigste er vel ikke barnas beste, men å hindre at fattige får mer enn de "fortjener"... 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...