Gå til innhold

Bursdagsdilemma

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren min skal feire 7 års dagen sin om et par uker. Hun startet på ny skole i høst, etter vi flyttet i fellesferien. Hun kjente da ingen. 

Nå, 5-6 måneder senere har hun blitt kjent med elever i alle fire klassene. 50/50 jenter og gutter. I klassen hennes vet jeg ar hun er en del med to av jentene og en gutt. Er så usikker på hva jeg sjal gjøre i forhold til feiringen hennes. Hvem skal vi invitere? 

Har et ganske stort hus, så har plass til en del gjester. Jeg tenkte litt på akebursdag og invitere hele klassen, men ute er det jo ikke noe snø.. Siden det er vinterferie, er jeg redd ikke så mange kan komme, så tenker kanskje å invitere hele klassen allikevel. Og håpe på (he he) litt frafall. Redd om vi ber bare jentene, så blir det veldig få som kan komme, og datteren min blir lei seg. Litt sårt å ha første bursdagfest på et nytt sted, og så kommer det nesten ingen. 

Hva ville dere gjort?

Anonymkode: 4621a...b3b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor mange er det i klassen da? Jeg har en gutt i en klasse med kun 6 gutter, så å invitere bare guttene i en ferie ville vært uaktuelt her. Han pleier å få velge selv om han vil be guttene eller hele klassen, men den gangen han ville be bare guttene passet vi på å velge et mest mulig gunstig tidspunkt for alle.

Anonymkode: e5fed...21b

Skrevet

Vi har en relativt liten klasse og inviterer hele klassen hvert år, tror jeg ville gjort det samme i din situasjon. Hvis du ikke vil ha det hjemme så kan du sikkert låne skolen, ha det i gymsalen eller noe slikt.

Skrevet

Der glemte jeg å skrive. De er 16 stk i klassen. 

TS

Skrevet
22 minutter siden, FrøkenMånestråle skrev:

Vi har en relativt liten klasse og inviterer hele klassen hvert år, tror jeg ville gjort det samme i din situasjon. Hvis du ikke vil ha det hjemme så kan du sikkert låne skolen, ha det i gymsalen eller noe slikt.

Vi får ikke låne skolen til bursdager, dessverre. 

TS

Skrevet

Hvis det bare er 16 stk og dere har stort hus ville jeg ha invitert alle. Mange klasser er jo dobbelt så store, da er det mer grunn til å dele opp.

Skrevet
1 minutt siden, Sago skrev:

Hvis det bare er 16 stk og dere har stort hus ville jeg ha invitert alle. Mange klasser er jo dobbelt så store, da er det mer grunn til å dele opp.

Ja, jeg bare får litt hetta av å risikere 16 barn i huset 😱 😅

Skrevet (endret)
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi får ikke låne skolen til bursdager, dessverre. 

TS

Kan vel låne andre lokaler? Jeg pleier å bruke lokalet til en venninne for det er finere enn skolen😏 Barnehage? Bydelshus? Eller bare ha det hjemme, det går det og. Halvparten i klassen har hatt det hjemme. De overlevde😅

Endret av FrøkenMånestråle
Skrevet (endret)

Inviter alle, ikke alle kan komme. Om du ikke vil at så mange skal komme, gi alle invitasjoner 5 dager før. 

Ene barnet vårt  har bursdag i fellesferien og det er veldig varierende hvor mange som kommer, selv med invitasjoner sendt 2-3 uker før.

Bursdager er stas. Ikke glem hvor mye makt en invitasjon har blant barna. Legg en standard fra dag 1. 

Endret av GjestSiden2006
Skrevet (endret)

dobbeltopst

Endret av GjestSiden2006
Skrevet
1 time siden, GjestSiden2006 skrev:

Inviter alle, ikke alle kan komme. Om du ikke vil at så mange skal komme, gi alle invitasjoner 5 dager før. 

Ene barnet vårt  har bursdag i fellesferien og det er veldig varierende hvor mange som kommer, selv med invitasjoner sendt 2-3 uker før.

Bursdager er stas. Ikke glem hvor mye makt en invitasjon har blant barna. Legg en standard fra dag 1. 

Å holde noen utenfor er uaktuelt. Vi har allerede blitt enige på første foreldremøte at vi inviterer alle eller deler jenter/gutter. 👍🏻

TS

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å holde noen utenfor er uaktuelt. Vi har allerede blitt enige på første foreldremøte at vi inviterer alle eller deler jenter/gutter. 👍🏻

TS

Ja vel...:skravle:

Skrevet

Jeg er langt ifra begeistret over tanken på å ha mange barn i hus 😬 men i din situasjon ville jeg bedt hele klassen. Tror det garantert vil bli frafall pga ferien. Mem uansett, i de to casene er dette værste utfall i hver av de:

Du ber alle, alle kommer.

Du ber halvparten, få kommer.

Det siste er tross alt værre enn det første,  ergo hadde jeg gått for første 😊

• Liker 1
Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Der glemte jeg å skrive. De er 16 stk i klassen. 

TS

Da hadde jeg bedt alle. Vi ba 14 til 5-årsdagen, og vi har ikke stort hus engang. Det gikk helt fint, og 7-åringer er jo gjerne enklere enn 5-åringer. :) Pluss at det er veldig sannsynlig at noen ikke kommer i vinterferien.

Anonymkode: e5fed...21b

Skrevet

Det er stress å ha så mange barn på besøk, men det er bare for noen timer. I klassen til sønnen min er de 18, vi inviterte alle, og det var to som ikke kom. Jeg synes det var veldig verdifullt å få vite litt om hvem alle de andre barna er. 

Anonymkode: e910e...308

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...