Gå til innhold

Finnes den lykkelige skilsmisse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er i starten av en separasjonsprosess, og fram til nå har alt gått vennskapelig og fint for seg. Vi har tre barn og har vært gift i 17 år. Separasjonen har vi blitt enige om sammen, og det er ingen tredjepart innblandet. Det eneste vi har hatt små diskusjoner om er fordelingen av boet. Barna er vi helt enige om. 

Det jeg lurer på er om noen har vært i tilsvarende situasjon, og om dette glansbildet av brudd vil vare like pent framover. Jeg regner med at den dagen en av oss finner en ny partner, så vil det muligens føles annerledes, men jeg håper ikke det...

Anonymkode: 19175...e67

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Separasjonen har vi blitt enige om sammen, og det er ingen tredjepart innblandet. Det eneste vi har hatt små diskusjoner om er fordelingen av boet. Barna er vi helt enige om. 

Hvis to personer klarer å forholde seg til sak og begge ønsker bruddet, finnes det egentlig ingen grunn til at det ikke bør gå pent og ryddig for seg. Man må heve seg over smålighet og bitterhet. 

Lykke til.

Endret av MortenMinstelønn
Gjest Dævendøtte
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi er i starten av en separasjonsprosess, og fram til nå har alt gått vennskapelig og fint for seg. Vi har tre barn og har vært gift i 17 år. Separasjonen har vi blitt enige om sammen, og det er ingen tredjepart innblandet. Det eneste vi har hatt små diskusjoner om er fordelingen av boet. Barna er vi helt enige om. 

Det jeg lurer på er om noen har vært i tilsvarende situasjon, og om dette glansbildet av brudd vil vare like pent framover. Jeg regner med at den dagen en av oss finner en ny partner, så vil det muligens føles annerledes, men jeg håper ikke det...

Anonymkode: 19175...e67

Har en lykkelig skilsmisse bak meg, vi omgås fortsatt som venner, også med nye partnere. Ingen bitterhet av noe slag og vi unner begge den andre parten alt godt. Omtaler hverandre som venner, ikke som ekser. 

Skrevet

Jeg tror det går best hvis alt er ryddig og tydelig, fra første stund. Naboene våre har gjort det på den måten at barna bor i huset, foreldrene bor der på skift annenhver uke. Det virker ikke spesielt ryddig, og det er mye styr. Huset forfaller og ingen klipper plen eller vedlikeholder, da foreldrene har sine egne leiligheter som de heller bruker energien på. Hører mye skrik og krangel gjennom veggen. Jeg tror jeg ville gått for en clean break, barna har to hjem, og det er ro og fred over situasjonen.

Anonymkode: 58875...646

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...