Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Er akkurat blitt arbeidsledig, og mottar dagpenger. Nå har jeg blitt tilbud ny jobb men med varierende arbeidstimer, uvisst hvor mye det blir i starten. Har forstått det sånn at jeg kan jobbe opptil 50 av mine tidligere "arbeidstimer" før jeg mister dagpengene. Men jeg snakket med en på nav og han var så utydelig i det han sa, så jeg er fortsatt usikker. Han sa noe om at det gjaldt per meldrkortperiode(2uker) vil det da si at jeg kan jobbe bare 50 % av mine arbeidstimer på 2 uker? Kan noen avklare dette før meg 😒 blir sprø av hele nav opplegget. Vil jo så klart jobbe så mye som mulig,men må jo bare ta det jeg får foreløbig.Er jo veldig trist hvis det skal bety at jeg kan ende opp med mindre utbetalt enn bare dagpenger. 

Anonymkode: dd888...224

Videoannonse
Annonse
Skrevet

i vedtaket ditt på dagpenger fra nav står det hva din vanlige arbeidstid var før du ble arbeidsledig. dersom du var i full jobb vil det være 37,5 t i uken. Du vil da kunne jobbe 50% av dette i løpet av en meldeperiode (2 uker). Dvs 37,5 time ila 2 uker, jobber du mer enn dette får du ingen utbetaling, men din dagpengeperiode forlenges tilsvarende.

Skrevet
4 minutter siden, maga skrev:

i vedtaket ditt på dagpenger fra nav står det hva din vanlige arbeidstid var før du ble arbeidsledig. dersom du var i full jobb vil det være 37,5 t i uken. Du vil da kunne jobbe 50% av dette i løpet av en meldeperiode (2 uker). Dvs 37,5 time ila 2 uker, jobber du mer enn dette får du ingen utbetaling, men din dagpengeperiode forlenges tilsvarende.

Så det vil si ca 18,5 time i uken kan man jobbe? Virket som han mente 50% av arbeidstiden fordelt på to uker. Altså 18,5 timer ila 2 uker...

Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så det vil si ca 18,5 time i uken kan man jobbe? Virket som han mente 50% av arbeidstiden fordelt på to uker. Altså 18,5 timer ila 2 uker...

Meldekortperioden blir slik at du kan jobbe inntil 37,5 timer (hvis det var din beregnede arbeidstid, sjekk vedtaket) per meldekortperiode som er to uker. Altså kan du jobbe fullt en uke og ingenting neste uke, eller 23 timer en uke og 14,25 neste uke, fordi beregningen gjelder per meldekortperiode. 

Anonymkode: d1d8c...5ff

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...