AnonymBruker Skrevet 11. februar 2020 #1 Skrevet 11. februar 2020 Jeg har brukt samme rens i noen år men nå har den begynt å strippe huden min helt for fuktighet. Får stram og knusktørr småflassende hud. Derfor duger ikke den vanlige fuktighetskremen min nok lenger heller, trenger mere fukt. Jeg har hud som vanligvis er fet/blank-kombinasjon , men begynt med 15%Aha syre to ganger i uken nå. Huden er ikke tørr og stram direkte etter bruk av syrekremen, for den inneholder også mye fukt. Så det er litt vanskelig å vite om det er den eller rensen min som gjør det. Det er hvertfall etter rens jeg merker det skikkelig. Har noen tips til ny rens og fuktighetskrem? Må være under 2 på irritasjonsskalaen på cosdna.com da jeg lett får kviser av triggende ingredienser. Og må ikke tette porer Anonymkode: f1d47...b08
Scherbatsky Skrevet 12. februar 2020 #2 Skrevet 12. februar 2020 Huden din er nok dehydrert. Du trenger fukt (se etter 'hydration', ikke 'moisturization'). Se etter serum med f.eks hyaluronsyre. The Ordinary har ett som er billig og bra, men selv liker jeg f.eks Indeed Labs Hydraluron eller Caudalie Thirst Quenching Serum (men det blir FORT brukt opp så anbefaler heller Hydraluron faktisk, jeg kjøper begge de på Lyko). Hvis rensen din skummer kan det jo være problemet at huden din rett og slett har forandret seg, og ikke tåler denne rensen lenger. Kanskje ville da en krem- eller gel-basert rens være bedre? Jeg liker godt Pixi sin Rose Cream Cleanser (kjøpes på Lyko eller Kicks, og det ser ut til at også H&M nå har tatt inn dette merke) og La Roche Posay skal visstnok ha en god, mild en (kjøpes på apoteket). AHA syre KAN også strippe huden for fukt (spørs hvordan den er formulert), og fet hudtype generelt er veldig ofte dehydrert (særlig på vinteren). Kanskje trenger du også en deilig olje, men jeg ville prøvd med et godt fukt serum. Mtp krem så liker jeg selv godt Kiehls sin vanlige (hvit boks, kjøpes på Kicks), Ren har flere gode (fås på apoteket og flere andre steder, jeg gleder meg til å prøve deres Global Protection Day Cream, den skal visstnok være kjempegod). De aktive ingrediensene (syrer, serum) har mer å si enn hvilken krem du bruker og hvilken rens, så lenge du ikke bruker en rens som stripper huden eller en krem som ikke funker godt nok som barriere. Sorry, dette ble langt. Jeg har slitt mye med huden selv, så jeg skjønner at den kan være skikkelig irriterende. 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2020 #3 Skrevet 12. februar 2020 Du skyller av aha etterpå ikke sant? Anonymkode: b4f75...f86
Hjertefisk Skrevet 13. februar 2020 #4 Skrevet 13. februar 2020 Hvilket AHA produkt er det du bruker? Jeg bruker selv Elixir sin 10% Aha krem over natten. Den skal vistnok også gi en del fukt og jeg ser at det er flere som bruker den hver dag. Jeg lærte på den harde måten at huden min ikke tålte AHA så veldig godt. Selv om jeg trappet gradvis opp. Fuktighetsbarrieren min ble ødelagt og jeg måtte bruke nesten et helt år på å få huden min tilbake til normal tilstand igjen. Det er fortsatt et fantastisk produkt som gir nydelige resultater, men jeg bruker den max 1 kveld i uka - ellers blir huden min lik din; tørr og stram. 15% virker forresten litt heftig å starte med? Kanskje du skulle begynt med et produkt med mindre AHA eller bruke produktet sjeldnere nå i begynnelsen? Det er også ganske vanlig at man blir ekstra tørr når man starter å bruke syrer. Huden trenger tid til å tilvenne seg syrene. Hvilken rens bruker du nå? Hvis du bruker en skummet rens så bytt den ut med en kremet rens. Dette er min favoritt: Exuviance Gentle Cleansing Creme. Ellers høres det ut som om huden din er dehydrert, slik noen nevnte over. Når huden blir dehydrert så er det som oftest fordi man bruker for sterke produkter i forhold til det huden tåler. Det beste vil da være å bytte ut det man kan med mildere produkter. Fuktighetskrem: Jeg ser det er mange som sverger til Neutrogena sin Hydro-Boost fuktighetskrem. Den blå som inneholder hyaluronsyre. Har ikke prøvd den selv men vurderer å teste den ut. Jeg har selv tørr/dehydrert hud og synes det er utrolig vanskelig å finne en fuktighetskrem som er god.
Nesly Skrevet 13. februar 2020 #5 Skrevet 13. februar 2020 Jeg har også sykt tørr hud nå- Babor sin oljerens er super til tørr vinterhud. Bruker nattkrem dag og natt for tiden, for tiden den grønne fra origins.
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2020 #6 Skrevet 13. februar 2020 Fukt serum fra the ordinary og deres b-oil Anonymkode: 66683...869
Djungelvrål Skrevet 15. februar 2020 #7 Skrevet 15. februar 2020 Rensekrem istedet for skum/gel og ta en god pause fra syrer. Kjøp en mild god fuktkrem fra f.eks La Roche Posay.
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2020 #8 Skrevet 15. februar 2020 Fuktmaske og serum fra Paulas Choice over natten har gjort UNDERVERKER for min fete/tørre hud. Bruker forøvrig bare produkter fra Paulas Choice. Jeg bruker bare 2%, noe sterkere tørker ut huden min. Kan anbefale deg og ta en hudtest på Skincity, den er gratis! Anonymkode: e6b64...687
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå