Gjest mumse Skrevet 8. juni 2005 #1 Skrevet 8. juni 2005 Dersom man er i arbeid, er det ikke slik da at man har rett på en time fri for å amme barnet sitt? Jeg skal begynne å studere på fulltid like etter jeg har fått barn, og jeg planlegger å amme barnet. Har jeg da de samme rettighetene? Betyr dette at jeg regnes som fulltidsstudent selv om jeg ikke tar like mange studiepoeng? Altså, dersom jeg f.eks tar 55 studiepoeng, i stedet for 60 (som utgjør fulltidstudium), kan jeg da få støtte fra lånekassen som om jeg var fulltidsstudent? Noen som vet? :klø:
Gjest Sesselja Skrevet 8. juni 2005 #2 Skrevet 8. juni 2005 Dersom man er i arbeid, er det ikke slik da at man har rett på en time fri for å amme barnet sitt? På Lovdata.no finner du det du trenger av lover. I arbeidsmiljøloven står det: § 33. Fri i forbindelse med amming. Kvinne som ammer sitt barn kan kreve den fritid hun av den grunn trenger og minst 1/2 time 2 ganger daglig, eller hun kan kreve arbeidstida redusert med inntil 1 time pr. dag. Det med studiene vet jeg ikke noe om.
Gjest Anonymous Skrevet 8. juni 2005 #3 Skrevet 8. juni 2005 Vu har ei i klassen som ammer. Hun har en time fri daglig til amming, men må selvfølgelig ta igjen pensum selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå