AnonymBruker Skrevet 11. februar 2020 #1 Skrevet 11. februar 2020 Jeg vurderer å se den men i traileren sier Scarlet Johanson at «He never looks embarrassing witch is hard for a man”... wtf She doesn’t look like a bitch witch is hard for a woman... liksom. Anonymkode: fbb47...87e
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2020 #2 Skrevet 12. februar 2020 Jeg begynte å se den men stoppet den etter 20 min kanskje. Synes den var rar og lite interessant Anonymkode: 482e1...c7a 4
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2020 #3 Skrevet 12. februar 2020 Sønnen min på 22 syntes den var veldig bra. Jeg har ikke sett den enda. Anonymkode: d75a9...d2a
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2020 #4 Skrevet 12. februar 2020 Ja, den er bra. Hva er en «jentefilm»? Anonymkode: 3d4b3...83a 7
Djungelvrål Skrevet 12. februar 2020 #5 Skrevet 12. februar 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ja, den er bra. Hva er en «jentefilm»? Anonymkode: 3d4b3...83a Romantisk komedie, klissete filmer.
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2020 #6 Skrevet 12. februar 2020 1 minutt siden, Apocalypte skrev: Romantisk komedie, klissete filmer. Hm. Ok. Hvorfor er det jentefilmer? Anonymkode: 3d4b3...83a 5
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2020 #7 Skrevet 12. februar 2020 Nei, det er ikke en chick flick. Det er en interessant film av høy kvalitet, som portretter mennesker på en ekte måte. Hvor forskjellig syn man kan ha på samme situasjon, hvor enkelt det er å bli revet med av konflikt og såre følelser, hvordan vi kan tillate oss å synke lavt. Nå er handlingen i filmen mer relaterbar for amerikanere, som er mer fokusert på materialistiske verdier, og har en annen praksis for skillsmisse enn oss, men likevel interessant. Filmen velger ikke side for deg, slik mange slike filmer gjør. Vi slipper karikaturene av kvinne vs mann. Anonymkode: 83d91...ae7 11
Djungelvrål Skrevet 12. februar 2020 #8 Skrevet 12. februar 2020 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hm. Ok. Hvorfor er det jentefilmer? Anonymkode: 3d4b3...83a Spør du meg spør jeg deg. Jeg liker IKKE romantiske komedier. Vil heller se maling tørke.
Rumle Skrevet 12. februar 2020 #9 Skrevet 12. februar 2020 Absolutt ikke en "jentefilm" på den måten du mener, men god er den 2
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2020 #10 Skrevet 12. februar 2020 1 hour ago, Apocalypte said: Romantisk komedie, klissete filmer. Marriage Story er ingen av delene. Anonymkode: a1730...d4b 3
abc123detvardet Skrevet 12. februar 2020 #11 Skrevet 12. februar 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hm. Ok. Hvorfor er det jentefilmer? Filmer har selvfølgelig målgrupper. Noen er mer målrettet mot gutter, mens andre er mer målrettet mot jenter.
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2020 #12 Skrevet 12. februar 2020 3 minutter siden, abc123detvardet skrev: Filmer har selvfølgelig målgrupper. Noen er mer målrettet mot gutter, mens andre er mer målrettet mot jenter. Jeg synes det høres ut som en fordummende gammeldags stereotypi, og jeg trodde vi hadde klart å bevege oss litt vekk fra sånne oppfatninger. Jeg liker best actionfilmer og dystopi - tviler sterkt på at noen foretrekker en type film ut i fra kjønnet sitt. Anonymkode: 3d4b3...83a 9
abc123detvardet Skrevet 12. februar 2020 #13 Skrevet 12. februar 2020 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes det høres ut som en fordummende gammeldags stereotypi, og jeg trodde vi hadde klart å bevege oss litt vekk fra sånne oppfatninger. Hvorfor det? Hvorfor er det ikke greit at noen ting mer jentete og andre ting mer guttetete? Hvorfor må alt være likt? 5
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2020 #14 Skrevet 12. februar 2020 Absolutt ikke bra . Anonymkode: 0c880...b8b
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2020 #15 Skrevet 13. februar 2020 På 12.2.2020 den 15.36, Apocalypte skrev: Romantisk komedie, klissete filmer. For noen generaliserende og gammeldagse holdninger du har. Jenter er som gutter, forskjellige. Og dessuten, hva er galt med romantiske filmer? At en film er romantisk eller "klissete" gjør det ikke til en "jentefilm." Det er også fullt mulig for gutter å like slike filmer. Anonymkode: 1e2a6...d69 2
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2020 #16 Skrevet 13. februar 2020 På 12.2.2020 den 17.50, abc123detvardet skrev: Hvorfor det? Hvorfor er det ikke greit at noen ting mer jentete og andre ting mer guttetete? Hvorfor må alt være likt? Det var jo ikke det som var poenget. Poenget er jo nettopp at vi er forskjellige og derfor er det idiotisk å bruke begreper som "jentefilm" og "guttefilm." Anonymkode: 1e2a6...d69 2
Djungelvrål Skrevet 13. februar 2020 #17 Skrevet 13. februar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: For noen generaliserende og gammeldagse holdninger du har. Jenter er som gutter, forskjellige. Og dessuten, hva er galt med romantiske filmer? At en film er romantisk eller "klissete" gjør det ikke til en "jentefilm." Det er også fullt mulig for gutter å like slike filmer. Anonymkode: 1e2a6...d69 Det er svært få menn som liker romantiske komedier. Om jeg mener slike filmer er klissete skal dette selvsagt ikke tas personlig av folk som liker slike filmer. Er ikke et personangrep. Finn frem krenkekrakken. 🤣 2
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2020 #18 Skrevet 13. februar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Det var jo ikke det som var poenget. Poenget er jo nettopp at vi er forskjellige og derfor er det idiotisk å bruke begreper som "jentefilm" og "guttefilm." Anonymkode: 1e2a6...d69 Det er åpenbart for så og si alle bortsett fra deg hva en jentefilm og en guttefilm er... du vet også hva en jentefilm er. Ikke spill dum. Anonymkode: fbb47...87e 1
Djungelvrål Skrevet 13. februar 2020 #19 Skrevet 13. februar 2020 På 12.2.2020 den 17.07, AnonymBruker skrev: Marriage Story er ingen av delene. Anonymkode: a1730...d4b Nei, det har jeg heller ikke skrevet. Jeg så den igår og den var fantastisk, langt fra noen terningkast 2 kliss av en romantisk komedie. Marriage Story er et drama og kan sammenlignes med Kramer mot Kramer som er en annen høyt rangert film som handler om vond skilsmisse.
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2020 #20 Skrevet 13. februar 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er åpenbart for så og si alle bortsett fra deg hva en jentefilm og en guttefilm er... du vet også hva en jentefilm er. Ikke spill dum. Anonymkode: fbb47...87e Og for meg. Det handler ikke om å spille dum, men å utfordre en måte å snakke på som bare innsnevrer båsene gutter og jenter kan være i. Ved å kalle noe jentefilm, jentefarge, jenteinteresse, jenteyrke, sier du at dette er for jenter og passer til jenter. At det er typisk jenter å like dette. Det er stereotypier. Jeg ønsker meg en verden der jenter kan ha kort hår, se actionfilmer, kjøre motorsykkel, jobbe som sykepleier, ha fem barn og frivillig i Heimevernet - samtidig - uten at noen stiller spørsmål ved deres kjønn eller legning. En verden der gutter kan bruke skjørt og neglelakk, utdanne seg til frisør og gråte av klissete romantiske filmer, drive med bodybuilding og motocross - igjen, samtidig, uten at noen sier de ikke er «mandige nok» osv. Hvis vi bruker ord som ikke øker fordommer og stereotypier kan vi gjøre verden bittelitt bedre og kanskje litt lettere å leve i. Det handler altså ikke om krenkelser, men det motsatte, et ønske om å gjøre verden større og se nyanser og la folk være som de er, ikke som enkelte tenker at de bør være. Anonymkode: 3d4b3...83a 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå