Gå til innhold

Er litt nervøs jeg...

Ainaen

Anbefalte innlegg

Hei!!

Ja, som sagt tideligere så er lånet i boks og vi kan nå kjøpe oss hus. I et halvår har vi "planlagt" oppi vårt hode hva vi skal og hvordan vi skal gjøre det når vi skal kjøpe hus. Alt vi skal sjekke ut på forhånd osv... Og ikke minst alt vi kan gjøre med huset (pusse opp, male, ombygge litt osv...)

Nå har vi så lånet og alt er liksom klart for å finne boligen, men :o Nå vet jeg ikke om jeg tør.... Altså ikke misforstå. Hus blir det nok på oss, men jeg er så nervøs for tiden. Synes det hele er ganske så skummelt. Livet som leieboer er liksom litt mindre bekymringsfult når alt går greit og husverten er ok. Det å kjøpe hus er mer ansvar, egentlig nesten bare ansvar. Litt skummelt :-?

Er det bare meg eller føler/følte dere andre også at dette var litt skummelt?? :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selvsagt er det skummelt. Man setter seg i gjeld og andre økonomiske forpliktelser i tiår fremover. Man vet ikke hva som skjer med renten og hva vi egentlig har å leve for når det kommer til stykke, for alt blir annereldes, strømregning, så skal man kjøpe hagemøbler hvis man ikke har fra før, andre møbler, oppussing blir annerledes enn hva man har tenkt... sunt at man blir nervøs. Når jeg ser hva slags økonomisk innsikt noen mennesker har burde mange flere vært litt småredde.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg hadde X antall søvnløse netter før vi kjøpte hus!

Er nok helt normalt, plutselig blir man enda mer etablert liksom!

Good luck :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner deg veldig godt! Vi hadde vært på visninger sånn et halvt år omtrent, uten at vi var klar for å kjøpe. Og så ble vi mer og mer klar og plutselig var drømmehuset der, og vi kjøpte huset i løpet av en helg. Skummelt, men veldig deilig! Å vite at det vi betaler hver måned er til oss selv (+ en del renter til banken :wink: ). At det er VÅRT!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...