AnonymBruker Skrevet 11. februar 2020 #1 Skrevet 11. februar 2020 Må bare spørre om dette her er vanlig oppførsel blant småbarnsforeldre for jeg får helt fnatt av foreldrene til ett av barna som går på samme avdeling som mitt barn. begge foreldrene er så jævlig sure og arrogante... oppfører deg helt ufyselig og er demonstrativt uhøflige. Tar opp all plass i garderoben og oppfører seg som om de eier hele verden. De Sier aldri god morgen eller farvel/vi sees osv hverken til andre voksne eller barn. Hvis mitt barn (22 mndr) sier hade «Navnet på deres barn» sier disse foreldrene ingenting. Nada. Ser ikke på andre. Er helt i en egen verden. Tror ikke de hadde svart om jeg hadde brukt ropert og brølt god morgen rett inn på trommhinna. De later som om mitt og alle andre barn på avdelingen er luft og oppfordrer heller ikke sitt barn til å si hade/hei/god morgen. Tvert imot virker det som om de forsøker å prente inn at andre mennesker driter man langt i. Ikke vær grei, ikke vær høflig, ikke vær sosial. Drit i det. I tillegg snakker de til personalet med en skikkelig nedsettende tone. Sånn «alt de sier liksom» Jeg har absolutt ingen interesse av å omgås disse tullingene av noen foreldre, men trodde virkelig man gikk foran med et godt eksempel når man hadde små barn. Nå vurderer vi faktisk å si noe, for jeg syns de er helt ufyselige og de drar med seg en stemning inn i denne barnehagen som jeg syns er helt pyton. Det smitter. Mannen sier som regel aldri noe til noen og er igrunnen en konfliktsky sjel, men i dag kom han hjem til middag og var helt sjokkert over oppførselen til disse foreldrene. Han mener vi bør snakke med leder om det fordi de er elendige forbilder. Jeg mener vi bare bør Fortsette å være hyggelige med dem slik vi er med andre og ikke åpne opp «a can og worms» Men jeg vet ikke. Er dette vanlig oppførsel av foreldre? Alle andre er hyggelige og virker å bry seg om alle ungene hvis dere skjønner, men dette ene paret virker helt skrudd. Og de har ikke angst eller er sjenert. Tvert imot. Åhhh... måtte bare få det ut Anonymkode: ce3e7...bdc
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2020 #2 Skrevet 11. februar 2020 Dere overreagerer. Anonymkode: 544fe...ebc 24
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2020 #3 Skrevet 11. februar 2020 2 minutter siden, AnonymBruker said: Dere overreagerer. Anonymkode: 544fe...ebc Begrunn er du snill Anonymkode: ce3e7...bdc 5
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2020 #4 Skrevet 11. februar 2020 Desverre møter man på slike mennesker overalt. I barnehagen, skolen, naboer, på jobb etc. Det er bare å heve seg over å tenke at disse menneskene umulig kan ha det så bra. Kanskje de står oppi en skilsmisse, har mye konflikter hjemme, har mistet noen nære osv som gjør at de ikke orker å være sosiale eller rett og slett hatt mangelfull oppdragelse i oppveksten. Prøv å ignorer det å ikke bry dere om det, selv om det er lettere sagt enn gjort. Anonymkode: 19479...235 27
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2020 #5 Skrevet 11. februar 2020 Overhodet ikke vanlig, jeg har ikke opplevd noe lignende i barnehagen her. Jeg kan dog garantere at den sarkastiske kjeften min ikke hadde klart å holde seg lukket så altfor lenge om jeg opplevde det samme. En tørr kommentar hadde jeg minst servert. Anonymkode: 8a74f...2b7 11
Misanthropis Skrevet 11. februar 2020 #6 Skrevet 11. februar 2020 ja de virker sære og ikke veldig høflige eller imøtekommende... som så mange mennesker barna deres skal lære seg å forholde seg til. Så fokuser på deres, og vær de forbildene dere ønsker, og forklar barna hva dere synes er gode verdier, og prøv å forklare hva som kan være mulige grunner for at folk er ulike, og gjør som de gjør på en naturlig måte, og vis dem hvordan man håndterer det, så de ikke tar slikt personlig...og at det faktisk er normalt å møte slike mennesker,og at Ingen er like. 5
Heisenberg Skrevet 11. februar 2020 #7 Skrevet 11. februar 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dere overreagerer. Anonymkode: 544fe...ebc Hadde liksom ikke vært KG om ikke det kom slike svar. 18
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2020 #8 Skrevet 11. februar 2020 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og de har ikke angst eller er sjenert. Tvert imot. Åhhh... måtte bare få det ut Anonymkode: ce3e7...bdc Hvordan vet du om de ikke har angst eller er sjenerte egentlig? Anonymkode: 4b2de...de1 19
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2020 #9 Skrevet 11. februar 2020 Har jobbet i barnehage. Som ansatt prater vi med slike foreldre hver dag. Oftest, 90% av gangene, handler det ikke om annet enn at disse foreldrene trenger tid til å åpne seg opp. Jeg har opplevd en mor en gang som var pisse sur hver dag. Tok barnet under armen og gikk mens hun bare signaliserte med hånden at hun gikk ved å løfte de to midtre fingrene. Løftet ikke armen eller hånden, bare to fingre på hånden som ikke holdt barnet. Helt sinnsyk oppførsel. Plutselig en dag stoppet hun opp, spurte hva jeg het (haha) og sa at hun synes jeg var skikkelig flink i jobben min. Folk er rare. Men vær forsiktig med å dømme dem! Oppførselen deres er det barnehagens oppgave å gjøre noe med. For all del, du må gjerne snakke med dem, men kanskje ikke noe godt vil komme ut av det? Hvis oppførselen går ut over barnet så mye at det skader barnet så er barnehagen på saken. Anonymkode: d9b9c...522 13
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2020 #10 Skrevet 11. februar 2020 Er det bare det barnet og dets foreldre du har truffet på i barnehagen siden du lurer på om det er normal oppførsel? Anonymkode: e33ee...30b 3
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2020 #11 Skrevet 11. februar 2020 8 minutter siden, AnonymBruker said: Er det bare det barnet og dets foreldre du har truffet på i barnehagen siden du lurer på om det er normal oppførsel? Anonymkode: e33ee...30b Jeg snakker med og møter alle mulige folk i denne barnehagen. Men det er bare EN barnehage. Og dermed ikke statistisk representativt. Spør her for å høre hva som er vanlig i andre barnehager. igrunnen forstår jeg ikle helt hvorfor du spør på denne måten. Alle andre foreldre jeg treffer er høflige, hyggelige og normale vanlige folk. Men dette paret er noen ufyselige drittsekker. Anonymkode: ce3e7...bdc 2
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2020 #12 Skrevet 11. februar 2020 12 minutter siden, AnonymBruker said: Hvordan vet du om de ikke har angst eller er sjenerte egentlig? Anonymkode: 4b2de...de1 Fordi jeg leser folk med angst veldig lett. Har årevis av trening.... Anonymkode: ce3e7...bdc
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2020 #13 Skrevet 11. februar 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fordi jeg leser folk med angst veldig lett. Har årevis av trening.... Anonymkode: ce3e7...bdc Det er et tullete argument. Anonymkode: 04efd...2bf 34
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2020 #14 Skrevet 11. februar 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg snakker med og møter alle mulige folk i denne barnehagen. Men det er bare EN barnehage. Og dermed ikke statistisk representativt. Spør her for å høre hva som er vanlig i andre barnehager. igrunnen forstår jeg ikle helt hvorfor du spør på denne måten. Alle andre foreldre jeg treffer er høflige, hyggelige og normale vanlige folk. Men dette paret er noen ufyselige drittsekker. Anonymkode: ce3e7...bdc Hvorfor spør du da om dette er vanlig oppførsel blant småbarnsforeldre? Skjønner meg ikke helt på sånne tråder, for du vet jo at det ikke er vanlig. Jeg hadde ikke grublet noe mer over dette paret, er heller ikke så opptatt av andre foreldre når jeg henter eller leverer. Kan fint hilse, men mange jeg ikke hilser på også om det ikke faller seg naturlig. Anonymkode: 31e37...e1e 7
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2020 #15 Skrevet 11. februar 2020 Noen folk er bare sånn. Du kan såklart ta det opp med ped. leder, men det er vanskelig å endre andre mennesker. Fortsett heller å være et godt forbilde! Hils på alle, si hei/hadet osv. Jeg personlig ELSKER å lage et nummer ut av å hilse på folk som aldri/sjelden hilser (tilbake) 😂 Da føler jeg at jeg understreker uhøfligheten deres, samtidig som jeg faktisk hilser og smiler et stort smil 😄😂 Anonymkode: 930af...8a3 8
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2020 #16 Skrevet 11. februar 2020 Ta deg en prat med leder i barnehagen. Det kan være mye som skjer i den familien uten at du vet dette. Det kan være økonomi, skilsmisse, syke familemedlemmer eller noe annet. Ro deg ned og smil, si hei og ha det. Vær glad det ikke er deg. Enten tar ledelsen det opp med de og/eller så sier de hei en dag. Ikke la ungene høre dette, barn har utrolig god hørsel 🧐 Anonymkode: 9b0f5...395 5
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2020 #17 Skrevet 11. februar 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ta deg en prat med leder i barnehagen. Det kan være mye som skjer i den familien uten at du vet dette. Det kan være økonomi, skilsmisse, syke familemedlemmer eller noe annet. Ro deg ned og smil, si hei og ha det. Vær glad det ikke er deg. Enten tar ledelsen det opp med de og/eller så sier de hei en dag. Ikke la ungene høre dette, barn har utrolig god hørsel 🧐 Anonymkode: 9b0f5...395 Men hva mener du barnehagen skal gjøre med dette? Anonymkode: 31e37...e1e 4
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2020 #18 Skrevet 11. februar 2020 Hei hater å si hei til folk jeg inne kjenner hver dag. Alltid vært sånn. Mennesker generelt er kjipe og jeg vil bare snakke med folk jeg liker. Er det mulig å begynne å sutre over noen foreldre som ikke vil ha en overfladisk, kjedelig, unødvendig samtale som bare består av veldige høflighetsfraser?! Hei, du da? jo bare bra, enn der? joa, bra. Jaja ellers da? nei samme gamle skyt meg liksom Anonymkode: 74701...737 3
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2020 #19 Skrevet 11. februar 2020 6 minutter siden, AnonymBruker said: Hei hater å si hei til folk jeg inne kjenner hver dag. Alltid vært sånn. Mennesker generelt er kjipe og jeg vil bare snakke med folk jeg liker. Er det mulig å begynne å sutre over noen foreldre som ikke vil ha en overfladisk, kjedelig, unødvendig samtale som bare består av veldige høflighetsfraser?! Hei, du da? jo bare bra, enn der? joa, bra. Jaja ellers da? nei samme gamle skyt meg liksom Anonymkode: 74701...737 Og dette lærer du en toåring liksom? Anonymkode: ce3e7...bdc 7
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2020 #20 Skrevet 11. februar 2020 7 minutter siden, AnonymBruker said: Og dette lærer du en toåring liksom? Anonymkode: ce3e7...bdc Hva da? At du ikke er pålagt å snakke med alle som sier hei til deg? Anonymkode: 74701...737 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå