AnonymBruker Skrevet 11. februar 2020 #1 Del Skrevet 11. februar 2020 Går det an? Har lurt på det i mange år. Grunnen er at jeg har opplevd mange ganger opp gjennom årene at andre kommenterer en vond lukt, mens jeg ikke kan lukte noe. Har blitt så bevisst på dette at jeg er ekstremt var på folks kroppsspråk og reaksjoner, om det ser ut som de lukter noe, om de sier de vil åpne et vindu fordi det er tett luft etc. Det kjennes ofte ikke som jeg har noe særlig luft i magen når dette skjer, men kanskje det er fordi den siver ut uten at jeg merker det? Dette gjør meg veldig anstrengt og ubekvem i mange sosiale sammenhenger fordi jeg er så redd det skal skje og ikke har anelse om det faktisk skjer. Jeg har et ganske anstrengt forhold til promp, og slipper meg ikke foran andre. Som jeg vet om ihvertfall. Blir jo også redd for at andre tenker at jeg er en person som slipper meg hvor som helst og så ikke sier noe. Det er jo utrolig flaut! Klarer ikke å ta dette opp med fastlegen, feiger ut hver gang. Kan det være reelt? Har noen andre opplevd dette? Eller er dette et problem jeg har laget i mitt eget hode? Anonymkode: ba20c...8b0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2020 #2 Del Skrevet 11. februar 2020 Opplever du ofte å være feks alene hjemme, og plutselig kjenne sterk lukt av promp? Om ikke, så er problemet konstruert i ditt eget hode. Vi promper ofte, og lang fra bare i offentlig rom. Anonymkode: cf7f7...d28 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2020 #3 Del Skrevet 11. februar 2020 Nei, det opplever jeg aldri. Men har tenkt at problemet er at jeg ikke kjenner lukten mens andre gjør det. Anonymkode: ba20c...8b0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2020 #4 Del Skrevet 11. februar 2020 Dersom folk merker vond lukt fra deg er nok årsaken mer sannsynlig dårlig ånde. Børster du tungen? Har du sure oppstøt? Anonymkode: 6857b...417 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2020 #5 Del Skrevet 11. februar 2020 Jeg tenker også dårlig ånde. Anonymkode: 8b8ef...653 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2020 #6 Del Skrevet 11. februar 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dersom folk merker vond lukt fra deg er nok årsaken mer sannsynlig dårlig ånde. Børster du tungen? Har du sure oppstøt? Anonymkode: 6857b...417 Ikke Ts, men er det veldig vanlig å pusse tungen? Det klarer jeg virkelig ikke, brekker meg så fort jeg får tannbørsten på tunga.. Anonymkode: fb548...754 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2020 #7 Del Skrevet 11. februar 2020 Hm. Det har jeg også vært redd for. Pusser faktisk tungen om morgenen, tar tanntråd hver dag og munnskyllevann. Har tenkt tanken selv. Men ikke fått kommentarer på ånden. Anonymkode: ba20c...8b0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2020 #8 Del Skrevet 11. februar 2020 Tenkte også dårlig ånde. Det kan være forferdelig om man kjenner etter selv. Om morgenen kan det være så ille at det kan kjennes ut som man har dårlig kroppslukt, men det er ånden som stinker. Anonymkode: 3a991...8d9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2020 #9 Del Skrevet 11. februar 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke Ts, men er det veldig vanlig å pusse tungen? Det klarer jeg virkelig ikke, brekker meg så fort jeg får tannbørsten på tunga.. Anonymkode: fb548...754 Jeg har alltid børster tungen også - etter råd fra tannlegen 😄 Anonymkode: ba0e1...e0b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2020 #10 Del Skrevet 11. februar 2020 Men... Skulle du ikke kjent selv at du har dårlig ånde da? Altså, jeg kjenner godt selv om jeg har stålånde 😂 Anonymkode: ba0e1...e0b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2020 #11 Del Skrevet 11. februar 2020 Jeg vet om mennesker som spiser uregelmessig og ånden lukter avføring. Det er faktisk helt grusomt! Anonymkode: 4d840...fb4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2020 #12 Del Skrevet 11. februar 2020 Er det noen måte å sjekke om man har dårlig ånde? Anonymkode: ba20c...8b0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2020 #13 Del Skrevet 11. februar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg har alltid børster tungen også - etter råd fra tannlegen 😄 Anonymkode: ba0e1...e0b Får det ikke til. Brekker meg med én gang Anonymkode: fb548...754 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2020 #14 Del Skrevet 11. februar 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg vet om mennesker som spiser uregelmessig og ånden lukter avføring. Det er faktisk helt grusomt! Anonymkode: 4d840...fb4 Jaa hva er årsaken til at noen har ånde som lukter avføring? Har aldri skjønt det. Er det medisiner? Anonymkode: fb548...754 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2020 #15 Del Skrevet 12. februar 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jaa hva er årsaken til at noen har ånde som lukter avføring? Har aldri skjønt det. Er det medisiner? Anonymkode: fb548...754 Ja dette lurer jeg også veldig på! Jeg har innimellom den siste tiden merket dette på meg selv, faktisk😔 Jeg har spurt familie og nære venner om de merker noe, de sier de ikke kjenner det, men selv kjenner jeg det veldig godt! Det kommer og går.. jeg har veldig god tannhygiene, aldri hatt hull eller noe annet galt i munnen. Legen min aner heller ikke hva dette er. Det plager meg sinnsykt, så hvis noen har erfaringer med dette, og mulige løsninger, så del gjerne! Anonymkode: 72c81...1fc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ellevill Skrevet 12. februar 2020 #16 Del Skrevet 12. februar 2020 Stakkars, nå begynner hun vel å bekymre seg om ånden sin også, når dere snakker om ånde som lukter avføring osv. Dette er sikkert ikke et problem hos deg, trådstarter, det er sjelden det når du sier du både pusser, skyller og bruker tanntråd. Hvor ofte i løpet av en uke lurer du på om noen henviser til deg om vond lukt? Og i hvilke situasjoner/hva blir sagt mer konkret? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2020 #17 Del Skrevet 12. februar 2020 Jeg tenker at du bør spørre jeg. Neste gang du er i sosialt lag med noen nære, og de åpner et vindu, så si rett ut at du ikke kjenner noen lukt, og spør om det kommer fra deg. Det verste som kan skje er at de svarer ja, og da er jo det du nå tror sant. Svarer de nei, blir du kvitt redselen. Altså så har du ingenting å tape på å spørre. Anonymkode: 4cd69...d23 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2020 #18 Del Skrevet 12. februar 2020 På 11.2.2020 den 23.39, AnonymBruker skrev: Jaa hva er årsaken til at noen har ånde som lukter avføring? Har aldri skjønt det. Er det medisiner? Anonymkode: fb548...754 Det kan være mage-tarm-problemer som f.eks. sure oppstøt. Kosthold, noen medikamenter og ulike sykdommer/tilstander i kroppen kan kan medføre dårlig lukt fra huden, som ikke kan vaskes bort. Dersom dere er usikre på egen ånde, og ikke tør å spørre familie/venner, kan dere fint spørre tannlegen/tannpleieren om det ved neste kontrolltime. Anonymkode: 6857b...417 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Inkognitogata Skrevet 13. februar 2020 #19 Del Skrevet 13. februar 2020 Mandelpropper, kanskje. Hjelper ikke hvor nøye man pusser tennene i såfall. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Inkognitogata Skrevet 13. februar 2020 #20 Del Skrevet 13. februar 2020 On 2/11/2020 at 11:39 PM, AnonymBruker said: Jaa hva er årsaken til at noen har ånde som lukter avføring? Har aldri skjønt det. Er det medisiner? Anonymkode: fb548...754 Mandelpropper kan være årsaken. De kan gi grusom ånde som lukter slik. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå