Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når man har renset huden for sminke kvelden før? Er jeg uhygienisk om jeg bare vasker ansiktet med vann?

Anonymkode: 0a894...60f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Absolutt ikke. Ansiktet tørker ut om man bruker for mye såpe, så anbefales egentlig bare på kvelden

Anonymkode: edbf7...da0

• Liker 3
Skrevet (endret)

Det gjør jeg aldri. Bruker frotteklut og varmt vann bare. Gjort det siden jeg kom til verden og har aldri hatt problemer med huden.

Endret av EvaLena
  • Liker 2
Skrevet

Enig med AB over. Du skal ikke strippe huden for dens naturlige oljer. Om morgenen holder det med vann.

Skrevet

Bruker aldri såpe i ansiktet, ikke gjort det på sikkert 30 år. Går over ansiktet på morgenen men ansiktsvann på bomullspads før jeg tar på krem. Har jeg brukt mye hudpleieserumer på kvelden renser jeg morgen med rensemelk og ansiktsvann. 

• Liker 4
Skrevet

Kun om jeg skal sminke meg direkte. Da bruker jeg en lett gelrens, med svamp. Om jeg ikke renser før sminke sitter sminken mye dårligere og ujevnt, og øyensminken smitter raskt. 

Anonymkode: 60b14...389

Skrevet

Jeg pleier som regel å dusje på morgenen og da skyller jeg ansiktet med noenlunde varmt vann. Noen ganger en mild rens. Synes det funker helt greit for min del men merker jo at huden har det bedre når jeg ikke driver å vasker og herjer med den så mye. Så jeg synes absolutt ikke du er uhygienisk - du bare tar være på huden din.

Skrevet

Det har jeg aldri gjort. Jeg tar en klut med varmt vann, og that's it. 

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, Apocalypte skrev:

Bruker aldri såpe i ansiktet, ikke gjort det på sikkert 30 år. Går over ansiktet på morgenen men ansiktsvann på bomullspads før jeg tar på krem. Har jeg brukt mye hudpleieserumer på kvelden renser jeg morgen med rensemelk og ansiktsvann. 

Sånn gjør jeg det også.  Lærte tidlig at såpe aldri skal brukes i ansiktet.  Bare vann. 

• Liker 1
Skrevet

Varmt vann inneholder bakterier. Sånn ps! 

Anonymkode: 2c092...e60

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror du drikkevannet vårt inneholder farlige bakterier?

• Liker 2
Skrevet
3 timer siden, Apocalypte skrev:

Tror du drikkevannet vårt inneholder farlige bakterier?

Det anbefales ikke å drikke varmt vann rett fra krana, altså som har vært varmet opp på varmtvannsberederen.

Anonymkode: 9a7fb...746

Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det anbefales ikke å drikke varmt vann rett fra krana, altså som har vært varmet opp på varmtvannsberederen.

Nå diskuterer vi ikke drikkevann her da men....så hvorvidt det da er relevant ift. å vaske ansiktet vet jeg ikke. 

• Liker 1
Skrevet

Det var du som tok opp det med drikkevann, men enig i at det ikke har noe å si for vask av ansiktet eller kroppen forøvrig.

Skrevet

Bruker vanligvis bare varmt vann om morgenen. På kvelden renser jeg med såpefritt skum, noen ganger en olje fra Dermalogica. 

Anonymkode: b2fbe...d22

Skrevet
På 12.2.2020 den 0.42, AnonymBruker skrev:

Dummeste jeg har lest. Hva vasker du deg med? 

• Liker 1
Skrevet

Renser med renselotion morgen og kveld, men det er fordi jeg gjerne oljer litt ila natta eller bruker nattpacks som skal renses av. Bruker skummende såpe så lite som mulig i ansiktet. 

Skrevet

Jeg liker aller best rensekrem men sliter med å få av ansiktsminke med det.  Liker ikke skumrens fordi det tørker for mye ut og syns det blir søl med oljerens.  Må gå over med rensekrem to ganger og ansiktsvann to ganger før jeg føler at alle sminka er av. Akk i-landsproblemer. 

Skrevet

Jeg vasker med vann på når jeg står opp og enn mild rens før jeg legger meg. Det funker bra for meg. 

Anonymkode: 02667...568

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...