Ainaen Skrevet 8. juni 2005 #1 Skrevet 8. juni 2005 Heisann!! Ja i går skulle jeg ut å kjøpe meg slør til brudekjolen... Ble ikke noe slør på meg gitt, for 1900 kroner bruker jeg ikke på et slør som skal sitte på hodet i et par timer (skal kun ha slør i kirka)..... :o Men, altså... Er det bare meg som synes dette var dyrt eller er det helt vanlig?? Tanken nå er å rett og slett sy mitt eget. Noen som har noe tips til hvordan dette kan gjøres slik at resultatet blir noen lunde greit? Skal ha det langt, men enkelt og greit. Ikke schiffong, bare sånn vanlig "myggnett" Gode tips tas imot med stor takk!!! Nå begynner det å haste... Bare en måned igjen
Gjest Soon Mrs S Skrevet 8. juni 2005 #2 Skrevet 8. juni 2005 Ja, dyrt er det Men jeg bestilte slør hos www.brudeshop.com og synes prisen ikke var så værst. 600,- for en som er 2,5 lang tyllslør. tok 14 dager å få den da
BergensBrud05 Skrevet 8. juni 2005 #3 Skrevet 8. juni 2005 Jeg lager slør selv. Bruker da deler av sløret til bestemoren min, riktignok, men det er liksom en slags 'hette' (vanskelig å forklare). Syr i hvert fall på tyll selv. I sybutikker får man tyll fra 30 kr per meter og oppover, avhengig av kvalitet. Mønster til slør får man også, det koster vel en hundrelapp. Jeg vil ikke anbefale den billigste tyllen, men kanskje du finner noe av bedre kvalitet til litt mer. Jeg falt fullstendig for silketyll til 1000 kr meteren og vips så ble det ikke billig å lage det selv, men det finnes vel en mellomting
Minerva Grey Skrevet 8. juni 2005 #4 Skrevet 8. juni 2005 Det er flere her som har sydd sitt eget slør - søk gjennom forumet, det skal ligge en link her til en veldig grei side med beskrivelse av hvordan man gjør det!
Cathie Skrevet 8. juni 2005 #5 Skrevet 8. juni 2005 Jeg kjøpte mitt på tilbud.. Fikk det for 100kr.. Så vær på utkikk, det finnes billige muligheter..Jeg kjøpte hvertfall fra de Her
Saeria Skrevet 8. juni 2005 #6 Skrevet 8. juni 2005 Mener Tex hadde egenprodusert slør. Enten var det hun selv, Tex' mamma, eller de begge som lagde. Om jeg ikke husker feil, så lagde de to. Send en PM til henne, så får du nok gode tips.
Gjest gjest nå Skrevet 8. juni 2005 #7 Skrevet 8. juni 2005 :-) Jeg betalte 430 hos somaras. Ser et til salgs på restelageret hennes. Pene brudevesker også. Her er linken http://somaras.no
TeddyToria Skrevet 8. juni 2005 #8 Skrevet 8. juni 2005 Eller du kan kjøpe flotte slør med og uten strass i alle lengder til en veldig kjekk pris på www.ebay.com Selv betalte jeg bare 250,- for et 2.5 meter langt slør og 120,- for et kort!
Gjest brud i sommer Skrevet 8. juni 2005 #9 Skrevet 8. juni 2005 Enig med deg at oppunder 2000,- (og 1000,- for den saks skyld..) er grisedyrt! :o Det er flere steder du kan kjøpe billig og brukt (selv om det bare er brukt en gang!): www.dittbryllup.no - under kjøp og salg www.finn.no Og sikkert på kvinneguiden også..? (har aldri sjekket om det er noe kjøp og salg her, men det må det vel være?) Ser at noen her også selger ubrukte slør (har ombestemt seg, eller som så mange her inne - kjøpt flere for de ikke klarer å bestemme seg..) Lykke til!
AvaAdore Skrevet 8. juni 2005 #10 Skrevet 8. juni 2005 jeg fikk slør fra usa gratis med brudekjolen... jeg skal ikke bruke det... Deler av innlegget er slettet. Vi ønsker ikke å bruke forumet til kjøp og salg, benytt dere av markedsplassen til dette. Misty (mod)
Gjest Gjesta Skrevet 8. juni 2005 #11 Skrevet 8. juni 2005 Mener Tex hadde egenprodusert slør. Enten var det hun selv, Tex' mamma, eller de begge som lagde. Om jeg ikke husker feil, så lagde de to. Send en PM til henne, så får du nok gode tips. Tex hadde ikke bare ett men to egenproduserte slør. Mamma sydde to helt like til meg, bare at ett var like langt som slepet på kjolen og ett rakk til fingerspissene. Så da byttet jeg til middag Begge slørene kom på under fem hundre kroner. Og det var veldig spesiellt å ha slør som mamma hadde håndsydd til meg...........
Gjest Gjesta Skrevet 8. juni 2005 #12 Skrevet 8. juni 2005 Begge slørene kom på under fem hundre kroner. Altså tilsammen.
Suebird Skrevet 8. juni 2005 #13 Skrevet 8. juni 2005 Enig! Det er utrolig dyrt... Så det er en god grunn til at jeg kjøper det fra statene Betaler $70 for cathedral length og med rhinstener. Her skulle de ha 2000,- for et slikt et... Vurderte også å kjøpe to - og ha et kortere ett til middag slik Tex hadde, men fant ut at jeg går for kun et
linky Skrevet 9. juni 2005 #14 Skrevet 9. juni 2005 Ja slør er svindyrt. slev betalte jeg rundt 1600 kr, og det er dyyrt for noe tyll som sitter på hodet et par timer 1 dag. men sånn er det. så er sikkert lurt og sy selv, og så er det jo litt ekstra kjekt å bruke noe som du har laget selv..
prikkeline Skrevet 9. juni 2005 #15 Skrevet 9. juni 2005 ja, jeg holdt på å få fullstendig hakeslepp. Jeg hadde prøvd sløret på sammen med kjolen og glemte å spørre etter pris. Så da jeg kom i kassa og skulle betale hele greiene, så fikk jeg beskjed om at sløret kosta kr 1890. Holdt på å dåne, men fikk meg ikke til å si at jeg ikke ville ha det heller. Jeg satt og tenkte på det forbanna sløret hele veien hjem igjen. Heldigvis skulle jeg inn igjen for en siste prlving av kjolen og da fikk jeg byttet inn sløret mot et som var ganske likt (men uten steiner) til kr 900. Dyrt var det...men iallefall litt billigere enn det første.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå