AnonymBruker Skrevet 11. februar 2020 #1 Skrevet 11. februar 2020 Vi vurderer ivf og er redde alderen jobber mot oss. Klinikken mener det skal være helt fint for iss å gjøre ivf, men sambo er usikker så tenger noen solskinnshistorier. Fortell også gjerne hvor lang tid det tok og om det var fersk/frys osv. Anonymkode: fe6f6...5bb
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2020 #2 Skrevet 11. februar 2020 37 første gang jeg fødte, 39 andre gang. Samboer er 3 år eldre. Begge IVF. Hadde 5 forsøk første gang, 2 andre gang, men her har problemene ligget hos oss begge, så det har vært ekstra utfordrende. Likevel hadde legene rett i at dette skulle gå fint 🙂 Lykke til! Anonymkode: 6f99f...16c
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2020 #3 Skrevet 11. februar 2020 Tusen takk. Vil du fortelle litt mer om forsøkene? Gikk dere privst? 5 forsøk er jo veldig dyrt med mindre det var frys osv da:) kan jeg også spørre hvor lang tid det gikk fra første forsøk til graviditet? De finner ingen feil på oss. Har mistet tre ganger i 2019. Uten forklaring. Har et barn fra før. Anonymkode: fe6f6...5bb
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2020 #4 Skrevet 11. februar 2020 Unnskyld at jeg svarer på noe annet enn det du spør om, men har du fått noen annen behandling mot habituell abort, TS? Forferdelig å miste mange ganger, det har jeg også opplevd, men de fleste legene jeg har møtt ser på abortene med optimisme. At jeg klarte å bli gravid spontant sa visst mye om sjansene for suksess. Har nå to fullgåtte svangerskap (tre nydelige barn, tvillinger og enling) bak meg etter progesteronstøtte. Glad jeg slapp å gå gjennom IVF. Kanskje et alternativ for dere? Anonymkode: aa8b9...cf4 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2020 #5 Skrevet 12. februar 2020 Hei! Jeg som svarte deg øverst her. Først 2 forsøk offentlig, men lange ventetider kombinert med at en av oss jobber offshore, gjorde at det gikk lenge mellom hvert forsøk. Vi var og frustrerte over at legene så lite etter andre løsninger enn en "standard-pakke", og de fant ingenting galt hos meg. Vi var utålmodige og trengte nytenkning, gikk derfor heller over til privat. Der fant de polypper hos meg, jeg ble operert og lyktes vel på 2. forsøk der (altså totalt vårt 5. forsøk). Fikk alltid mange egg ut (13-18), men aldri noe på frys før på 5. forsøk. Da frøs de to. Husker ikke hvor lang tid ting tok, men vi prøvde leeenge på egenhånd også før vi søkte hjelp. Nå siste runde fikk jeg også ett eller to på frys. Anonymkode: 6f99f...16c
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2020 #6 Skrevet 14. februar 2020 På 11.2.2020 den 21.48, AnonymBruker skrev: Vi vurderer ivf og er redde alderen jobber mot oss. Klinikken mener det skal være helt fint for iss å gjøre ivf, men sambo er usikker så tenger noen solskinnshistorier. Fortell også gjerne hvor lang tid det tok og om det var fersk/frys osv. Anonymkode: fe6f6...5bb Jeg var 33 når jeg var igjennom første forsøk. Ble gravid på første forsøk og fikk 3 på frys. Nå er jeg 35 år og skal i gang med fryseforsøk denne mnd. Var på klinikken i dag og de sa jeg fortsatt hadde alderen på min side. 🙂 Anonymkode: f0b1a...66b
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2020 #7 Skrevet 14. februar 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg var 33 når jeg var igjennom første forsøk. Ble gravid på første forsøk og fikk 3 på frys. Nå er jeg 35 år og skal i gang med fryseforsøk denne mnd. Var på klinikken i dag og de sa jeg fortsatt hadde alderen på min side. 🙂 Anonymkode: f0b1a...66b Så godt å høre kan jeg spørre hvorfor dere gikk for ivf? Anonymkode: fe6f6...5bb
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2020 #8 Skrevet 14. februar 2020 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så godt å høre kan jeg spørre hvorfor dere gikk for ivf? Anonymkode: fe6f6...5bb Vi måtte benytte oss av ivf fordi samboer har lavt antall spermier, befruktning på egenhånd ville ta lang tid, fikk vi beskjed om. ang alder: det er jo ikke alderen i seg selv som bestemmer mulighetene for å lykkes. Hvis hormonverdiene og eggreserver er bra, så er du like fruktbar som de som er yngre, men ja, noen kan ha redusert eggreserver og dårlige hormonverdier også i en alder av 35 år. Men hørtes ut som om dette var bra hos deg? Anonymkode: f0b1a...66b
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2020 #9 Skrevet 14. februar 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi måtte benytte oss av ivf fordi samboer har lavt antall spermier, befruktning på egenhånd ville ta lang tid, fikk vi beskjed om. ang alder: det er jo ikke alderen i seg selv som bestemmer mulighetene for å lykkes. Hvis hormonverdiene og eggreserver er bra, så er du like fruktbar som de som er yngre, men ja, noen kan ha redusert eggreserver og dårlige hormonverdier også i en alder av 35 år. Men hørtes ut som om dette var bra hos deg? Anonymkode: f0b1a...66b Ja jeg skjønner. Ja du har rett, alle verdier er fine, spermen hans er super og alt «er bare bra», men allikevel mister vi hver gang vi blir gravide. Og da blir jeg redd og tenker, hvordan skal ivf hjelpe meg å ikke miste? Jeg er redd Anonymkode: fe6f6...5bb
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2020 #10 Skrevet 14. februar 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja jeg skjønner. Ja du har rett, alle verdier er fine, spermen hans er super og alt «er bare bra», men allikevel mister vi hver gang vi blir gravide. Og da blir jeg redd og tenker, hvordan skal ivf hjelpe meg å ikke miste? Jeg er redd Anonymkode: fe6f6...5bb Ved ivf/ICSI har de muligheten til å vurdere kvaliteten på embryo før det settes inn og det er jo bra. Kanskje er de dere har mistet vært av dårlig kvalitet? Vet også at de prøver f.eks blodfortynnende og prednisolon hos par som har mistet flere ganger, uten at jeg kan si noe mer om det fordi det ikke gjelder meg. Anonymkode: f0b1a...66b 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2020 #11 Skrevet 14. februar 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja jeg skjønner. Ja du har rett, alle verdier er fine, spermen hans er super og alt «er bare bra», men allikevel mister vi hver gang vi blir gravide. Og da blir jeg redd og tenker, hvordan skal ivf hjelpe meg å ikke miste? Jeg er redd Anonymkode: fe6f6...5bb Og jeg skjønner sååå godt at du er redd❤️ Får du ikke utredning for å finne ut hvorfor du mister? Anonymkode: f0b1a...66b 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2020 #12 Skrevet 14. februar 2020 Jeg er allerede satt på albyl-e, prednisolon og progesteronstøtte. Må ta det fra eggløsning.Får ingen utredning nei, de kalte diagnosen min for «alder». Jeg er helt enig i at Det med eggkvaliteten kan være årsak, så om det er problemet vil jo ivf kunne hjelpe. Dersom det derimot er noe annet som forårsaker abort, kan jeg ikke se hvordan det skal funke. Tusen takk for svar<3 Anonymkode: fe6f6...5bb
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2020 #13 Skrevet 16. februar 2020 På 14.2.2020 den 20.58, AnonymBruker skrev: Jeg er allerede satt på albyl-e, prednisolon og progesteronstøtte. Må ta det fra eggløsning.Får ingen utredning nei, de kalte diagnosen min for «alder». Jeg er helt enig i at Det med eggkvaliteten kan være årsak, så om det er problemet vil jo ivf kunne hjelpe. Dersom det derimot er noe annet som forårsaker abort, kan jeg ikke se hvordan det skal funke. Tusen takk for svar<3 Anonymkode: fe6f6...5bb Masse lykke til❤️ Anonymkode: f0b1a...66b
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2020 #14 Skrevet 16. februar 2020 Nærmer meg 37 år og har en liten IVF-baby i magen på fjortende uke 🙂 Anonymkode: afcb1...988
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2020 #15 Skrevet 16. februar 2020 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nærmer meg 37 år og har en liten IVF-baby i magen på fjortende uke 🙂 Anonymkode: afcb1...988 Gratulerer:) kan jeg spørre hvorfor dere valgte ivf og hvor mange forsøk det tok? Anonymkode: fe6f6...5bb
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2020 #16 Skrevet 17. februar 2020 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Gratulerer:) kan jeg spørre hvorfor dere valgte ivf og hvor mange forsøk det tok? Anonymkode: fe6f6...5bb Vi ble henvist til IVF i det offentlige etter uforklarlig infertilitet — legene fant altså ikke noe galt med oss. Vi har brukt to av de tre forsøkene man kan få i det offentlige, men har hatt mange innsett av frosne embryo (et forsøk er jo en egguthenting, og kan inkludere flere innsett) og noen spontanaborter. Anonymkode: afcb1...988
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2020 #17 Skrevet 18. februar 2020 For å ta en ikke-IVF-solskinnshistorie: vi prøvde i 3 år og med 5 spontanaborter på barn nummer 2 før det gikk. Fikk albyl-e men ingen annen utredning da legene var meget sta på at når vi hadde et barn og så mange graviditeter, så klarte vi dette på egenhånd. Og det fikk de rett i, til gagns. Så nå har vi 3 selvproduserte små til tross for lang prøvetid. Anonymkode: 16378...d4d
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2020 #18 Skrevet 18. februar 2020 Just now, AnonymBruker said: For å ta en ikke-IVF-solskinnshistorie: vi prøvde i 3 år og med 5 spontanaborter på barn nummer 2 før det gikk. Fikk albyl-e men ingen annen utredning da legene var meget sta på at når vi hadde et barn og så mange graviditeter, så klarte vi dette på egenhånd. Og det fikk de rett i, til gagns. Så nå har vi 3 selvproduserte små til tross for lang prøvetid. Anonymkode: 16378...d4d Glemte å nevne at jeg var 37 og mannen over 40 da vi fikk de to yngste. Anonymkode: 16378...d4d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå