AnonymBruker Skrevet 11. februar 2020 #1 Skrevet 11. februar 2020 Hei, er snart ferdig og tatt bachelor i Sosiologi med C i snitt.. Har alltid drømt om å ta studie innen feltet kriminologi, og har lest litt på nettet at man kan ta master i Kriminologi selv om man har studert feks sosiologi? Er det noen som vet litt om dette? Såvidt forstår jeg det er et veldig vanskelig studie å komme inn på fra før av... Anonymkode: 47386...5ca
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2020 #2 Skrevet 11. februar 2020 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei, er snart ferdig og tatt bachelor i Sosiologi med C i snitt.. Har alltid drømt om å ta studie innen feltet kriminologi, og har lest litt på nettet at man kan ta master i Kriminologi selv om man har studert feks sosiologi? Er det noen som vet litt om dette? Såvidt forstår jeg det er et veldig vanskelig studie å komme inn på fra før av... Anonymkode: 47386...5ca det ville nesten vært rart hvis ikke det gikk. Sjekk ved uio, det pleier å stå ganske tydelig info på sidene ved de aktuelle universitetene Anonymkode: 0f8c3...03f
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2020 #3 Skrevet 11. februar 2020 Just now, AnonymBruker said: det ville nesten vært rart hvis ikke det gikk. Sjekk ved uio, det pleier å stå ganske tydelig info på sidene ved de aktuelle universitetene Anonymkode: 0f8c3...03f Ja det står det : Grunnfag og mellomfagstillegget i sosiologi (90 studiepoeng/30 vekttall) for de som startet på sosiologifordypningen ved UiO før høsten 2013. Studieprogrammer ved UiO som er kvalifisert til opptak Sosiologi (bachelor) Kultur og kommunikasjon (med fordypning i sosiologi) Offentlig administrasjon og ledelse (med fordypning i sosiologi) Tverrfaglige kjønnsstudier (med fordypning i sosiologi) Europeiske og amerikanske studier (nedlagt) (med fordypning i sosiologi) Anonymkode: 47386...5ca
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2020 #4 Skrevet 11. februar 2020 Nå lurer jeg jo på om det blir stor konkurranse om å komme inn feks? Anonymkode: 47386...5ca
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2020 #5 Skrevet 11. februar 2020 Har kjempe lyst å ta dette selv, men har bachelor i førskoleutdanning fra tidligere. Ønsker meg langt vekk fra det, da det har vært skivebom. Kan man komme inn med ulike bachelorgrader eller er det kun de mest relaterte? Anonymkode: 70e8f...231
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2020 #6 Skrevet 11. februar 2020 6 minutter siden, AnonymBruker said: Har kjempe lyst å ta dette selv, men har bachelor i førskoleutdanning fra tidligere. Ønsker meg langt vekk fra det, da det har vært skivebom. Kan man komme inn med ulike bachelorgrader eller er det kun de mest relaterte? Anonymkode: 70e8f...231 Studieprogrammer ved UiO som er kvalifisert til opptak Sosiologi (bachelor) Kultur og kommunikasjon (med fordypning i sosiologi) Offentlig administrasjon og ledelse (med fordypning i sosiologi) Tverrfaglige kjønnsstudier (med fordypning i sosiologi) Europeiske og amerikanske studier (nedlagt) (med fordypning i sosiologi) Anonymkode: 47386...5ca 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå