Gå til innhold

Lap i går...

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest småredd

Hadde lap i går, ble himla dårlig....mens de andre på rommet verken ble kvalm eller hadde vondt, så hadde jeg det....

Nå har jeg forferdelige luftsmerter, vet det er kulldioksiden som gjør det, men vet noen hvor lenge dette varer??? og når det forsvinner? og hva som jeg kan gjøre for å få det til å forsvinne fortere??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi er alle forskjellige og derfor reagere vi forskjellig på narkose og andre ting. Men nå er det over!

Du kan regne med at du har vondt i skuldrene i noen dager. Sårene og magemusklene varierer, jeg har tatt lap to ganger og siste gangen trengte jeg ikke smertestillende en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest småredd

Er på dag 2 etter operasjonen, har fortsatt vondt (luftsmerter), klarer ikke ligge flatt om natta, sitter å sover....meget ubehagelig. Er fortsatt kvalm...blir kvalm etter å har spist....er i skikkelig dårlig form på alle måter etter denne lapraskopien.... ALDRI mer lap!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære deg, småredd. Jeg skjønner du har det vondt. Men tro meg - en vanlig maveoperasjon med snitt og utenpåsting og sånn er mye verre. Dette går over, skjønner du. Det er en grunn til at man blir sykemeldt i en uke også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje det er det jeg også skal gjennom i morgen i forb. med svangerskap utenfor livmoren??? Vet noen???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det er det jeg også skal gjennom i morgen i forb. med svangerskap utenfor livmoren??? Vet noen???

Det er en operasjon hvor du blir lagt i narkose og må dermed faste, selv om det er dagkirurgi og du kommer hjem samme dag. Derfor er det ikke sannsynlig at det er planlagt uten at du får vite om det. Det medfører også en ukes sykemelding (sånn ca) og det forbereder man folk på.

Men at de etter en undersøkelse finner at dette er den videre veien, ja, kanskje. Har ikke erfaring med slike problemer som du nevner. Heldigvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, nå har jeg lest mer om mitt tilfelle, og legen snakket om innleggelse og mulig bli over natten.... HUFF. Høres ikke noe gøy ut..... :veldigsur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...