Gå til innhold

Hva er vitsen med å være interesert i politikk om du er tvunget til å tenke som andre

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bare ser ikke poenget med det.

Eksempel er Alex Jones som ble bannet fra YouTube. En morsom konspirasjonsteoretiker. Men det får meg til å miste troen på at ytringsfrihet eksisterer til å begynne med.

Anonymkode: 8b0e7...d11

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uansett jeg bare stemmer på arbeiderpartiet og bryr blaffen i politikk uansett og gamer Shadow the Hedgehog på PS2. Problem løst.

• Liker 1
Skrevet

Poenget med å være interessert i politikk er vel å skape en bedre verden. Da tenker noen mest på seg selv som individ og driter i andre,  mens andre tenker på helheten. 

Konspirasjonsteorier kan vel ikke telle som politikk sånn sett, selvom det er mange konspirasjoner i politikk. 

Var vel Mark Zuckerberg alien cyborgen of cyborgs som hadde en finger med spillet og ba YouTube banne han så ikke reptilene skulle bli avslørt 😊

Anonymkode: 75bdd...641

• Liker 3
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Poenget med å være interessert i politikk er vel å skape en bedre verden. Da tenker noen mest på seg selv som individ og driter i andre,  mens andre tenker på helheten. 

Konspirasjonsteorier kan vel ikke telle som politikk sånn sett, selvom det er mange konspirasjoner i politikk. 

Var vel Mark Zuckerberg alien cyborgen of cyborgs som hadde en finger med spillet og ba YouTube banne han så ikke reptilene skulle bli avslørt 😊

Alex Jones sier mye dumt altså. Men jeg mener det burde vært lovt å snakket selv om man ikke er enig. Er slik man motbeviser feil ting. Men ja jeg får mindre tillit til et system som bare sier. Ok du kan ikke si slikt. Eneste regelen som folk er enig om er "fysisk trussel om vold mot et individ" (og kanskje noen regler som sider har for litt konstruksjon)

Men generelt.

Ah Mark Zuckerberg. Jeg husket jeg aldri likte den fyren. Selv om jeg tror jeg hater Apple mer som selskap. Men antar vel at ingen bruker SMS lenger så Facebook er vel det nærmeste til Chat. I det minste er det ikke apps på telefon som jeg aldri kommer til å bruke hvis det skulle skje : P

Skrevet

mente å skrive "MSN"

Skrevet

Bro skjønner du ikke at vi lever i slave og herre systemet? Før i tiden valgte kongene slavene sine, nå velger slavene kongene sine (valg). Altså ikke noe forskjell. Enda dypere forklaring blir at du får lov til å velge bøddelen din blant alle bødler. Men hva hjelper det når du skal dø uansett, samme faen hvilken bøddel som dreper deg? Hvorfor må vi bli ledet som en sau? Hvorfor lar vi kongene og lederne lede oss? DET ER SAMFUNNET SOM SKAL BESTEMME EGENTLIG IKKE KONGER ELLER LEDERE. Skjønner dere nå at det er slave og herre systemet den dag idag som bestemmer?

Anonymkode: d7595...326

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Bro skjønner du ikke at vi lever i slave og herre systemet? Før i tiden valgte kongene slavene sine, nå velger slavene kongene sine (valg). Altså ikke noe forskjell. Enda dypere forklaring blir at du får lov til å velge bøddelen din blant alle bødler. Men hva hjelper det når du skal dø uansett, samme faen hvilken bøddel som dreper deg? Hvorfor må vi bli ledet som en sau? Hvorfor lar vi kongene og lederne lede oss? DET ER SAMFUNNET SOM SKAL BESTEMME EGENTLIG IKKE KONGER ELLER LEDERE. Skjønner dere nå at det er slave og herre systemet den dag idag som bestemmer?

Vel skal gi grunn til hvorfor jeg generelt er pro arbeiderpartiet. Tror dette kanskje er beste systemet uansett hva land man lever i

Sosialisme er dårlig fordi alt det gjør er det gjøre folk i landet fattige, fordi de tror ikke på proft. Dermed sanker de selskaper. Og ledern distribuerer det. Alle blir fattige utenom lederen.

Høyre politikk er også dårlig fordi de kutter ned jobber kun for å berike seg selv

Arbeiderpartiet er mer moderat venstre parti "På engelsk heter dette labour party" men hvis det er labour party eller arbeiderpatiet med sosial demokrati som fokus. Så gjør de dette. Fokus på å få folk ut i jobb, velferd og å hjelpe samfunnet som en helhet. De gjør bare simpeltent ut det beste utifra hva kapitalisme kan gjøre.

Problemet med regjeringer er 3 ting. Religion i regjering, marxisme og fascisme. Fordi de vil finne noen å skylde på istedet for å ta ansvar generelt sett for å holde seg i makta. Derfor demokrati som er fokus på konstitusjon og menneskerettighetsfokus. "Er iallfall det den skal gjøre generelt" innenfor system. Men er kanskje det beste form for styre system. Men ja det å ha mangel på arbeidsplasser og annet kan man også kritisere om det ikke skjer.

Men ser litt hva du mener

• Liker 1
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alex Jones sier mye dumt altså. Men jeg mener det burde vært lovt å snakket selv om man ikke er enig. Er slik man motbeviser feil ting. Men ja jeg får mindre tillit til et system som bare sier. Ok du kan ikke si slikt. Eneste regelen som folk er enig om er "fysisk trussel om vold mot et individ" (og kanskje noen regler som sider har for litt konstruksjon)

Men generelt.

Ah Mark Zuckerberg. Jeg husket jeg aldri likte den fyren. Selv om jeg tror jeg hater Apple mer som selskap. Men antar vel at ingen bruker SMS lenger så Facebook er vel det nærmeste til Chat. I det minste er det ikke apps på telefon som jeg aldri kommer til å bruke hvis det skulle skje : P

Joa men når man snakker hatende og trakasserende mot transpersoner og mørkhudede, til og med oppfordrer til vold da bryter man med YouTubes retningslinjer, og jeg syns så drøye holdninger fortjener å sensureres. De med sånne holdninger blir jo motsagt i samfunnet generelt.  Det er lov å mene hva man vil men skadelige holdninger bør ingen akseptere. Da var det bedre når han holdt seg til reptilnoiaen sin, bohemian grove og 9/11 😛 

Ja MSN var goodtimes 😊

• Liker 2
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bro! Ja hva mener du? Er du med å møtes i Frognerparken for å planlegge revolusjon? Sauene må våkne, vi går foran. Hva er din konkrete strategi på å snu systemet og maktstrukturen? 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Uansett jeg bare stemmer på arbeiderpartiet og bryr blaffen i politikk uansett og gamer Shadow the Hedgehog på PS2. Problem løst.

Skål 😂🍻420

• Liker 2
Skrevet

Jeg bare ser ikke poenget med det.

Eksempel er Alex Jones som ble bannet fra YouTube. En morsom konspirasjonsteoretiker. Men det får meg til å miste troen på at ytringsfrihet eksisterer til å begynne med.

Veldig godt poeng. I dag har partiene til og med egne skoler/kurs for at du skal tenke riktig, dvs slik som de vil at du skal tenke. I tillegg kjemper de om posten undervisningsminister eller hva statsråden heter nå, for å kunne påvirke velgere fra 6-års alder. gjennom skolepensum. Politikken trenger en grundig skittentøyvask. Det burde ikke være så mye snik og juks i et demokrati, ingen ting er nøytral grunn lenger. Politikken burde avskaffes i sin nåværende form. Landet burde styres av enkeltmennesker, med frie tanker og fri vilje. Som oss.

Anonymkode: 2e9cc...bf9

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Veldig godt poeng. I dag har partiene til og med egne skoler/kurs for at du skal tenke riktig, dvs slik som de vil at du skal tenke. I tillegg kjemper de om posten undervisningsminister eller hva statsråden heter nå, for å kunne påvirke velgere fra 6-års alder. gjennom skolepensum. Politikken trenger en grundig skittentøyvask. Det burde ikke være så mye snik og juks i et demokrati, ingen ting er nøytral grunn lenger. Politikken burde avskaffes i sin nåværende form. Landet burde styres av enkeltmennesker, med frie tanker og fri vilje. Som oss.

Det er vel ikke sant. 6-åringers pensum er ikke hva statsrådene heter bro 😅

Skrevet

Jeg føler at jeg har mistet minst 10 IQ-poeng av å lese denne tråden.

Anonymkode: 9ec92...937

• Liker 3
Skrevet

Jeg føler at jeg har mistet minst 10 IQ-poeng av å lese denne tråden.

Anonymkode: 9ec92...937

Hva ligger du på nå da? 70?

Anonymkode: 7f890...1ff

Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel ikke sant. 6-åringers pensum er ikke hva statsrådene heter bro 😅

Det er nok sant det jeg skrev dessverre. Det jeg skrev var at denne statsrådposten er den politisk viktigste. Men det skjønte du ikke. Det er likevel sant. Det er mye som er sant selv om du ikke skjønner det, skjønner?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...