Tusenfryd Skrevet 10. september 2002 #21 Skrevet 10. september 2002 Avsporing - har vært sammen med en som jobbet på IKEA - dårlig sjekketriks her i hvert fall... :evil: Men ellers er IKEA deilig... jobber i en organisasjon og vi har begrensete midler til oppussing og møbler og sånn, så vi vasket ned kontoret, beholdt møblene, kjøpte noen vaser og ryer på IKEA for et par hundrelapper, og vips! Et nytt kontor Forrige uke fikk jeg kjøpt ryer til 35,- stk. som kan brukes som duk til et stort bord, eller gulvrye. Glade og herlige farger. Hjemme har jeg mest småting, brødboks, kaffeglass, og drikkeglass ja - nye hver sesong, i ulike farger - for 5,- stk. er det jo nesten engangsglass! - vi har puter, seng, madrass og dyner og sånn... noe av sengetøyet vårt er IKEA, potter og krukker... og solsikker Vitrineskap og si meg hvorfor har Billy Eik gått ut - det er jo superenkle og praktiske bokhyller - men de andre fargene er så standard - jeg vil ha Billy EIK!!!! Og billig lunsj. Hørte at under Norway Cup var det fullt i kafeteriaen - lagene hadde med egen buss, ikke sant, og på IKEA var det billig mat, så for andre ble det trangt ja... Kjøttbullene er kjempegode. Hm... spørs om jeg ikke må ta en tur i dag - det er endel bursdager i vente og de har mye lekkert gavepapir. Men jeg må si at jeg er glad for Åhléns også - før handlet jeg alltid mye digg der når jeg var i Stockholm, men nå er det minst to butikker i Oslo, og der er det også mye lekkert. Noen som har vært på Bolia forresten? Mens vi er overløpere i forhold til IKEA?
Tusenfryd Skrevet 10. september 2002 #22 Skrevet 10. september 2002 Og rammer! Rammer til alt i alle farger og fasonger, morsomme løsninger - og til en pris som ikke er avskrekkende. Men vær obs på de store rammene med glass. De er for spinkle til å bære sin egen vekt og vil bøye seg og sprekke i hjørnene dersom du ikke forsterker - det gjør de hos en rammemaker, og du kommer likevel rimelig ut i pris. Og dusjforheng og håndkler i riktig størrelser (som Afrika) og i masse glade og muntre farger - akkurat det man trenger når man skal gni søvnen ut av øynene... Nei, må gi seg nå - er tross alt ikke betalt for å selge IKEA...
Gjest gurimalla Skrevet 10. september 2002 #23 Skrevet 10. september 2002 Har allerede kjøpt sofa fra Bolia (3+2). Det er litt dyrere enn Ikea. De så penere ut enn sofaene på Ikea, men så hadde de bare stått utstilt i tre dager da.... Må si at jeg elsker ikke å være på Ikea, da det stort sett er alt for mye folk der, men at jeg elsker å komme hjem fra Ikea, med alle de nye tingene mine.
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 10. september 2002 #24 Skrevet 10. september 2002 Jeg hadde endel sengetøy fra IKEA men etter en 10-12 vask ble de nuppete og stygge så etterhvert ble de kastet. Kjøper ikke sengetøy lengre hos dem men håndklærne er gode. Har kjøpt mange av de badehåndklene med grove riller i. De er like fine ennå selv om jeg har hatt dem i over ett år. Milla
maiaa Skrevet 10. september 2002 #25 Skrevet 10. september 2002 He he... jobber på IKEA (Furuset... beklager at vi er så kjedelige! )og synes dette var morsom lesning!!!! Kjenner igjen kundetypene, fra de som rasker med seg alt til de som blir stresset så fort de nærmer seg parkeringsplassen! :D Selv kjøper jeg en god del der, men det er mest på grunn av personalrabatten. Og at jeg er student som ikke har råd til så mye annet. Og at jeg får litt dårlig samvittighet over å kjøpe noe et annet sted som jeg vet jeg kan få billigere på IKEA.... he he... Det var noen som kommenterte kvaliteten på kjeler og kniver, og jeg vil bare si at hvis du kjøper det som er dyrest, er det mer enn godt nok til en vanlig husholdning, men det er klart at du ikke får Høyangkvalitet når du betaler en tidel av prisen! Tusenfryd, jeg synes du bør si ifra om de rammene, slik at vi kan forbedre dem. (Ja, vi hører faktisk på kundene våre!) :D Men en liten kommentar til det også, de aller største rammene (70x100) har ikke glass lenger, og få av de nest største (50x70) har det... Så vet dere det. Da ser jeg nok noen av dere snart, og husk å være snille med de ansatte! Det er ikke vår skyld at vi er utsolgt! :D
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 10. september 2002 #26 Skrevet 10. september 2002 De rammene dere har med plastikk i stedet for glass er veldig gode. Jeg kjøpte en slik stor ramme for å ramme inn ett Salvador Dali- maleri som skulle henge på badet. Og for å gjøre den vanntett limte jeg på en gummilist på framsiden skjult bak rammen og på baksiden. Så nå tåler den damp fra dusjen uten at plakaten inni blir ødelagt. Og hvis rammen skulle dette ned av en eller annen grunn slipper du å få knust glass overalt. Ypperlig! Milla
Lula Skrevet 10. september 2002 #27 Skrevet 10. september 2002 Verken samboer eller jeg er "vanlig" husholdning når det kommer til kjøkkenutstyr, så skikkelige kniver og kjeler må til. Vi betaler heller ekstra for høyere kvalitet :-) Sikkert mange som er fornøyd med IKEA på dette området også, men levetiden og kvaliteten på skikkelige kvalitetskniver og kjeler ER bedre enn IKEA her. Men det er jo opp til hver enkelt å prioritere, da :-) Andre ting er mindre viktig for oss, så da kan vi heller kjøpe det litt billigere (på IKEA feks ;-)) Var på Bolia her om dagen. De har mye fint, og jeg har surfet gjennom weben deres. Alt var ikke utstilt i butikken :-( så jeg brukte ikke så lang tid. Var litt skuffet over at jeg ikke fikk se alt som er avbildet på weben :-( Åhlens liker jeg også ganske godt. Har heisegardiner i lin derfra :-) Favorittene er forøvrig: Hilmers Hus Blåmann Møbler Verket Interiør R.O.O.M.
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 10. september 2002 #28 Skrevet 10. september 2002 Skikkelige kniver er kjempeviktig. Jeg har japanske kniver som er veldig gode. Kjelene mine er fra Høyang men gryter, ildfaste fat og panner er fra IKEA. Ikke alt på IKEA er bra, og det blir heller ikke fint med bare IKEA ting, men som flere her skriver så gjelder det å kombinere billig med dyrt. Det er da det blir lekkert. Verket Interiør har mye lekkert, ROOM også og jeg elsker Hilmers Hus :-) Milla
-zloty Skrevet 10. september 2002 #29 Skrevet 10. september 2002 Teori fra meg Siden tidenes morgen (det er vel 2 mill år nå?) har mennesket hatt behov for et visst forråd av mat og ting for å sikre overlevelse. -kvinnene sanket og fostret -mennene jaktet Idag shopping for damene og et evig jag for oss mannfolka .-) K. Milla, jeg smiler hver dag av bildet ditt, som jeg er litt fascinert av, men hva faen betyr den je sais pa porquis tu parle francaise setningen (ja du skjønner hva jeg mener)
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 10. september 2002 #30 Skrevet 10. september 2002 Det er veldig lett å ty til Kurgans teori om sanking versus shopping men det er faktisk en hel del ting man trenger når man har sin egen husholdning. Særlig for meg som liker å lage mat er det viktig med tilstrekkelig kjøkkenutstyr. Den franske setningen i signaturen min betyr; "Hold hodet klart og ta godt vare på deg selv". Hyggelig at du liker avataren min! Milla
Gjest Anonymous Skrevet 10. september 2002 #31 Skrevet 10. september 2002 Ha en komps som blr husmor når han kommer å ikea... Hans egne ord...
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 10. september 2002 #32 Skrevet 10. september 2002 De fleste gutter jeg kjenner kan ikke fordra IKEA. Milla
Gjest Solskinn Skrevet 10. september 2002 #33 Skrevet 10. september 2002 Her i Sverige er IKEA ett populärt utfartsted på söndager. Gjerne for hele familien, og spessielt når det er dårlig vär. Og så går man rundt og titter og spiser lunsj i resturanten. Det tok litt tid för jeg forstod dette fenomenet og forstod at jeg skal unngå söndag rett etter lönning! Men jeg elsker IKEA og har masse rart derfra, Billy, selvfölgelig. Mest fornöyd tror jeg jammen jeg er med listen på kjökkenet hvor alt mellom himmel og jord henger i steden for å stå på benken og tar opp plass!!
Gjest Janna Skrevet 10. september 2002 #34 Skrevet 10. september 2002 Sambo elsker IKEA, og jeg liker det jeg og. Men møbler handler vi ikke derfra. Kun smårusk og kjøkkenutstyr, pluss sengetøy og sånt.
waco Skrevet 10. september 2002 #35 Skrevet 10. september 2002 Jeg tror Ikea spiller på damers lyst etter å eie ting. Vi vet jo at kvinner er den matrialistiske av homosabiens, hvorfor ellers skulle gutter kjøpt ferrari? Damer har et ego og en eiertrang som langt på vei overstiger mannens. Men den er så tydelig! Alle vet at kvinner elsker å bruke kort, helst en visa på mannens regning. Det er nok ikke alle som ser prostitusjonen så klart fremme, som det jeg gjør. Men allikevel må jeg få lov til å uttale meg. Ikea grunderen (en mann selvfølgelig) tjente seg søkkrik på å selge enkle boligløsninger til mennesker etter annen verdenskrig. Kvinner er ofte et skiftende vesen, de klarer ikke og ta vare på ting. Nye stueinnrettninger, og gardiner skal skiftes ut... helst bør dem byttes ut med i forbindelse med jule-tider. Si meg er det noen lov som tilsier at man ikke kan ha sine vanlige gardiner? Det aller værste med jula, må vel være juletreet. Herregud. Så mye arbeid, slit og mas det er med å sette opp grana. Først har man betalt overpris for dette "praktskoget", og deretter har man ikke andre minner, - enn om at den dugde som ved...... W
Lula Skrevet 10. september 2002 #36 Skrevet 10. september 2002 "Vi vet jo at kvinner er den matrialistiske av homosabiens, hvorfor ellers skulle gutter kjøpt ferrari?" Snakk om selvmotsigelse
*Lillian* Skrevet 10. september 2002 #37 Skrevet 10. september 2002 Ikea spiller på menneskers lyst til å eie ting, ikke nødvendigvis damers, vettu. Det finnes mange menn som er mer materialistiske enn kvinner, og omvendt. Det er nok ikke bare kvinner dette gjelder, selv om det antageligvis er flest kvinner som blir tullete på Ikea. Kvinner er nok de som mest elsker å shoppe, men jeg er ikke enig i at det helst skal være på mannens visa hele tiden. Det finnes kvinnfolk som gjør det også, ja, men jeg vil nå helst bruke av egen lommebok når jeg shopper, så er jeg sikker på at jeg får beholde det jeg kjøper også..hehe... Joda, kvinner klarer å ta vare på ting! De er faktisk som regel flinkere enn menn til å ta vare på tingene de har, men mange kvinner vil gjerne bytte ut etterhvert. Vi er ikke som mannfolkene som bruker den samme buksa helt til du ikke vet om det er bukse du egentlig hadde på deg... Jeg bytter forressten ikke til julegardiner, for jeg pynter aldri til jul. Har ikke gjort det så langt, og kommer ikke til å gjøre det på noen år enda...
orakel Skrevet 10. september 2002 #38 Skrevet 10. september 2002 Ikea har mye kjekt, men det er virkelig ikke alt det går ann å kjøpe der. Kjøkkenutstyr er en av tingene. Småting som visper, boller og div. dill går ann, men kniver: De skal være Masahiro eller Global (for brødkniv (dvs konditorkniv) og andre forbrukskniver er Victorinox helt ok). Når det gjelder gryter og panner skal det være stål, jern, titan eller fortinnet kobber. Høyang og Gastrolux har her noen produkter som er helt ok (henholdsvis jern og titan) ellers får man flotte produkter som med omtanke holder i årevis fra Run, Mauviel eller Georg Jensen. Jeg kjøper heller dyre ting som holder i 20 år enn billig dritt som er ødelagt etter to. Men nå er jeg veldig opptatt av kjøkkenet og kjøkkenutstyret mitt da. Det kjekkeste jeg vet når jeg er i utlandet er å besøke kjøkkenutstyrsforretninger og se om jeg finner noe nytt og spennede som jeg ikke har fra før. Men en tur på IKEA er ikke å forakte skal innrømme det, men må da la være å vise kjøkkenavdelingen all for stor oppmerksomhet - for det er mye der som er tragisk. Men men de fleste vet ikke bedre.
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 11. september 2002 #39 Skrevet 11. september 2002 Fikk akkurat dagens post, der lå katalogen fra Work IKEA :-) men den er dessverre ikke så aktuell for meg da jeg innredet ett komplett hjemmekontor i fjor. Milla
Pernille Skrevet 11. september 2002 #40 Skrevet 11. september 2002 Er selv fra Nord-Norge, og må på IKEA-tur hver gang jeg har besøk av noen nordfra :D. Noen som kjenner seg igjen ?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå