Gå til innhold

Hvor mye penger har du brukt på utredning til nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal begynne med utredning nå snart, og lurer på hva dere har brukt av penger. 

gjerne skriv litt om hvor lenge dere har prøvd og hva dere gjør nå. 

Jeg har selv hatt noen legetimer og en time hos gynekolog så til nå har jeg vel brukt 1.500,- 

Anonymkode: 6b078...4c6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har vel brukt ca 12 000 i utredning. Flere gyn timer, 2 sædprøve analyser,  blodprøver tatt av meg osv. I tilegg har jeg måtte reist mye for å komme meg til gyn timene og sykehus.

Har i tilegg brukt rundt 160 000 på ivf forsøk i tilegg rundt 80 000 i reiser (fly,tog bil osv)

Anonymkode: 40c8d...472

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har vel brukt ca 12 000 i utredning. Flere gyn timer, 2 sædprøve analyser,  blodprøver tatt av meg osv. I tilegg har jeg måtte reist mye for å komme meg til gyn timene og sykehus.

Har i tilegg brukt rundt 160 000 på ivf forsøk i tilegg rundt 80 000 i reiser (fly,tog bil osv)

160.000?🙈 

Har du blitt gravid da? 

Hvorfor blir du ikke gravid? 

Jeg har fått vite at ingenting er galt med meg, så nå skal mannen ta sædprøve, han har vært hos legen for å bli henvist til sykehuset og betalte 250  Hos fastlegen, hva koster prøven fra sykehuset?🙄

Skrevet
45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

160.000?🙈 

Har du blitt gravid da? 

Hvorfor blir du ikke gravid? 

Jeg har fått vite at ingenting er galt med meg, så nå skal mannen ta sædprøve, han har vært hos legen for å bli henvist til sykehuset og betalte 250  Hos fastlegen, hva koster prøven fra sykehuset?🙄

Er ikke blitt gravid enda. Ingenting feil med meg. 

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke blitt gravid enda. Ingenting feil med meg. 

Har du måtte betale for alle forsøkene selv?

Anonymkode: 27b3c...659

Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du måtte betale for alle forsøkene selv?

Anonymkode: 27b3c...659

3 forsøk i det offentlige hvor vi har betalt egenandel hver gang. Men det blir likevel mye penger som går i kontroller hvert forsøk , reiser osv. Har hatt 2 forsøk utenom i det private 

Skrevet

Om jeg skal gjette endte vi på ca 250 000 før vi ga opp. Tre i det offentlige som ble dekket, tre med ekstra medisinering/støtte i utland. 

Det er noen år siden. Men i det offentlige betalte jeg vel medisiner på 15 000, kanskje 5 000 i medisiner og annet som ikke ble dekket av Helfo, egenandel på totalt 4 500, og parkering på 1 000. Bodde nær klinikk, og har fleksitid, så slapp fri uten lønn, eller reisekostnader. Samme gjaldt mannen, han kunne lett forsvinne 1-2 timer fra jobb de gangene han var med på timer. Så var først da vi begynte privat de store kostnadene kom. 

Anonymkode: b652c...326

Skrevet

Kjenner jeg gruer meg med å ut med så store kostnader.

men hvorfor blir dere ikke gravide?

Skrevet

Betalte 2500,- for utredning. 91 000,- på ivf og ble gravid på første forsøk. 

Anonymkode: 4e3e6...b1b

• Liker 1
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjenner jeg gruer meg med å ut med så store kostnader.

men hvorfor blir dere ikke gravide?

Det er sannsynlighetsovervekt for at du klarer det med de offentlige forsøkene. Da er det snakk om ca 20 000 kroner. 

Vi er blant de mange som har diagnosen uforklarlig barnløse. Var relativt unge da vi begynte, kjempesunne, slanke og spreke, null røyk og marginalt med alkohol, aldri vært syke utover en og annen forkjølelse. Det gikk rett og slett ikke. Men husk at vi har vært maks uheldige her, for de fleste ordner det seg. 

Anonymkode: b652c...326

• Liker 1
Skrevet

600,- hos Gyn 😅

Anonymkode: 5908f...071

Skrevet

Egenandelen offentlig ivf er jo ca 18.000,men for vår del dekker ikke pasientreiser de reelle kostnadene for reise og opphold. I tillegg får mannen bare lønnet fri til den dagen han må gi sin del, men han har vært med på innsett grunnet lang reisevei (avlaster meg). Så pr besøk til st Olavs så bruker vi ca 1500 i reise og opphold som ikke er dekt av pasientreiser, pluss 2000 kr i minuslønn hos mannen. Så totalt 10.000 kr ca på tre forsøk. I tillegg kommer kjøring til ultralyd, kjøring til apotek bla bla. Lett 5000 totalt i fergefylket mitt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...