Stellapo Skrevet 11. februar 2020 #1 Skrevet 11. februar 2020 5 år har vi forsøkt å få til å samarbeide med barna og nå er de tenåringer begge to. Etter en noen hendelse m vold og truseler og jeg var vitne forteller de om hverdagen hos far hvor de voksne krangler mye og snakker stygt om meg. De føler far ikke ser at kona er ufin og krenkende mot de. I tillegg er det utøvet vold for å hindre barna og mellom far og eldstemann. Nå hadde de og fått nok og lege ble varslet, familiehjelpen og mekler kontaktet. Nå har det gått litt tid de vil til far og eldstemann har valgt å gjøre som far ønsker ta tilbake alt og si unnskyld og oppføre seg pent. Dette gjør han for å få lov til å bli en del av fars familie igjen. jeg er sliten og lei på vegene av barna. Hadde tenkt å kontakte barnevernet for å si ifra at jeg ikke anså at jeg fikk ivaretatt de bra nok. Advokaten min raste og spurte meg hborfor jeg skal finne meg i det. Nå må du sette ned foten og hvorfor skal ikke du kreve hovedomsorgen for minsten. Det er sant, poden fortjener at jeg forsøker det. Jeg er nokså utmattet etter så mange år hbor jeg hele tiden har hatt i tankene å ikke gjøre far sur, for det går ut over barna
Stellapo Skrevet 11. februar 2020 Forfatter #2 Skrevet 11. februar 2020 Noe som har hatt en tilsvarende situasjon og som kan gi råd?
Gjest Alterego666 Skrevet 11. februar 2020 #3 Skrevet 11. februar 2020 5 timer siden, Stellapo skrev: Etter en noen hendelse m vold og truseler og jeg var vitne forteller de om hverdagen hos far hvor de voksne krangler mye og snakker stygt om meg. De føler far ikke ser at kona er ufin og krenkende mot de. I tillegg er det utøvet vold for å hindre barna og mellom far og eldstemann. Du må få barna dine ut av et voldelig hjem. Lytt til advokaten din.
Stellapo Skrevet 12. februar 2020 Forfatter #4 Skrevet 12. februar 2020 Men hva defineres som vold? Søsken som hvor den ene terger og andre slår, en foreldre som ikke har andre strategier for å unngå at stort barn slår l mindre barn enn å fysisk gå til angrep/under påskudd av å hindre barnet skades? Hva med å barna som undrer seg hjorfor skjer dette her og ikke i den andre heimen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå