Gå til innhold

Norovirus

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå blir vi gale her! Minsten fikk utbrudd forrige torsdag, eldstemann ble syk søndag kveld, og vi holder foetsatt på! Hvordan kan vi få dritten ut av huset??? Alt kokvaskes, alle håndtak klores, spy på gulvet vaskes med klor! Nå kjenner jeg at vi blir koko snart! 

Tok fullstendig nedvask her i går, og i dag fikk minste diare igjen!

tips og triks, eller må vi bare holde ut?

Anonymkode: 6305e...340

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må bare holde ut. Du gjør alt riktig.. 👍

Anonymkode: 442f7...a1b

Skrevet

Vi har holdt på siden fredag. Så lei!

Anonymkode: 14517...b30

Skrevet
50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Må bare holde ut. Du gjør alt riktig.. 👍

Anonymkode: 442f7...a1b

Tusen takk! Da får vi bare holde ut🙄

Skrevet
46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har holdt på siden fredag. Så lei!

Anonymkode: 14517...b30

Har jobbet 4 dager på snart 14 dager på grunn av noro h******e. Blir gal!

Skrevet

Det er noe faenskap... og desverre ingen annen kur enn det dere driver med, klor det som klores kan 😅

Anonymkode: 7432d...bcf

Skrevet

Jeg forstår ikke dere som sliter dere ihjel med vasking. Har vi hatt rundene her så har vi normal hygiene, eneste er at vi koker tannbørstene. Ellers normal håndvask og ikke stresser med andre ting.

Anonymkode: f948a...d0d

Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forstår ikke dere som sliter dere ihjel med vasking. Har vi hatt rundene her så har vi normal hygiene, eneste er at vi koker tannbørstene. Ellers normal håndvask og ikke stresser med andre ting.

Anonymkode: f948a...d0d

Man blir rimelig desperat når det går 14 dager i oppkast og diare. Jeg har en jobb jeg bær være på, samme med mannen. Vi er gledelig hjemme med barna, men oppkast og diare er noe av det værste som finnes. Jeg tar alt annet. Det som provoserer meg mest er at bhg ikke gjør noen tiltak for å bli kvitt dritten. 

Svar på det du skrev: vanligvis har vi gjort det og, men da er de blitt friske i løpet av dag 1, ikke dag 6! Og når minsten har hatt 1 dag i bhg er ho i gang med diare igjen?!

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man blir rimelig desperat når det går 14 dager i oppkast og diare. Jeg har en jobb jeg bær være på, samme med mannen. Vi er gledelig hjemme med barna, men oppkast og diare er noe av det værste som finnes. Jeg tar alt annet. Det som provoserer meg mest er at bhg ikke gjør noen tiltak for å bli kvitt dritten. 

Svar på det du skrev: vanligvis har vi gjort det og, men da er de blitt friske i løpet av dag 1, ikke dag 6! Og når minsten har hatt 1 dag i bhg er ho i gang med diare igjen?!

Har dere holdt ungen lenge nok hjemme etter siste oppkast/diaré?

Anonymkode: 6de62...64d

• Liker 3
Skrevet

Husk å lufte

Anonymkode: 8bb54...8d9

Skrevet

Hvor i landet går Noroviruset nå? Grøss.. God bedring!! 

Anonymkode: b923a...6dc

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har dere holdt ungen lenge nok hjemme etter siste oppkast/diaré?

Anonymkode: 6de62...64d

Selvsagt har vi det! De var frie fra fredag kveld, så minsten var i bhg i går og halve dagen i dag. Eldstemann begynte å kaste opp igjen søndag kveld, men har vært fri siden så han skal i bhg i morgen. 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor i landet går Noroviruset nå? Grøss.. God bedring!! 

Viken! Tusen takk! Vanvittig vanskelig å bli kvitt det!

• Liker 2
Skrevet

Håper ikke folk driver å vasker for å unngå å "smitte seg selv på nytt".

Jeg skjønner det hvis man ønsker å unngå smitte til de som allerede ikke er syke i huset, men hvis man har vært syk, og så blir frisk, så blir man ikke smittet på nytt av det samme viruset for 2.gang.

Skrevet

Selv om jeg er ekstremt nøye på hygiene så blir jeg alltid smittet av barna mine.. Drittsykdom. Får egentlig noia bare av å lese om den.. 

Skrevet

Er vel bedre når barns blir skolebarn? 

Skrevet

Byttet tannbørste? Mange som blir resmittet fordi de ikke bytter tannbørste 

Anonymkode: 362f2...e8e

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Byttet tannbørste? Mange som blir resmittet fordi de ikke bytter tannbørste 

Anonymkode: 362f2...e8e

De får nye daglig. Kokes etter morgenpuss, kastes om kvelden

Skrevet
18 minutter siden, sommerfugl154 skrev:

Håper ikke folk driver å vasker for å unngå å "smitte seg selv på nytt".

Jeg skjønner det hvis man ønsker å unngå smitte til de som allerede ikke er syke i huset, men hvis man har vært syk, og så blir frisk, så blir man ikke smittet på nytt av det samme viruset for 2.gang.

Vi voksne er ikke berørt enda, men joda, de er smittet igjen. I følge fastlegen er det fult mulig. Til info fra fastlege kan norovirus leve opptil 14 dager i gammelt oppkast feks. Så misser man en liten dråpe kan man ha det gående

Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker said:

Vi voksne er ikke berørt enda, men joda, de er smittet igjen. I følge fastlegen er det fult mulig. Til info fra fastlege kan norovirus leve opptil 14 dager i gammelt oppkast feks. Så misser man en liten dråpe kan man ha det gående

De blir ikke smittet av den samme varianten av noroviruset. I såfall har de fått en litt annen variant fra et annet sted. Problemet er jo at det finnes så mange ulike mutasjoner av noroviruset gående rundt på samme tid! I teorien kan søsken ha ulike varianter av viruset og deretter smitte hverandre.. 

Blir litt som at man ikke blir syk av sine egne forkjølelsesvirus for 2.gang hvis man har glemt å kaste snytepapiret og tar på det etter å ha blitt frisk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...